כבוד: הישראליות עשו היסטוריה בתעלת למאנש

נבחרת השחייניות במשחה לאמנש בחסות SPEEDO | צילום: איתמר גרינברג
נבחרת השחייניות במשחה לאמנש בחסות SPEEDO | צילום: איתמר גרינברג

נבחרת הנשים הישראלית חצתה את תעלת למאנש בשחייה בתוצאה המהירה ביותר לשליחים ישראלים. על הדרך הן עשו גם משהו טוב: כך הן יסייעו לנשים נפגעות אלימות

88 שיתופים | 132 צפיות

גאווה ישראלית זה נהדר, אבל גאווה נשית-ישראלית זה אפילו יותר כיף. אמש חצתה נבחרת נשית משלנו את תעלת למאנש, ובכך הפכו לישראליות הראשונות במסגרת נבחרת כל-נשית שעושות זאת במשחה שליחים. אבישג קופמן טורק (47) האישה הישראלית הראשונה שצלחה את הלמאנש בשחייה כבר בשנת 2017, תמר חושן (51), נעמי ליפין (61), מיטל סאיסקי (43) ונועה צבי (53) הן נשות קריירה ואימהות, שהציבו לעצמן אתגר לחצות את תעלת הלמאנש ואתמול הן עמדו בו בהצלחה בפרק זמן של 10 שעות ו-52 דקות (הזמן הממוצע של משחי השליחים עומד על 14 שעות ו-22 דקות).

אתגר תעלת הלאמנש נחשב לאתגר ייחודי. ספורט השחייה במים הפתוחים מאופיין בתנאי טבע מורכבים ומשתנים, ולכן מעטים השחייניות והשחיינים שהשלימו אותו. לצורך קבלת אישור המשחה, השחייניות נדרשו לעמוד בכללים נוקשים של שחייה ממושכת ושחייה בטמפרטורות נמוכות. המרחק האווירי בין דובר באנגליה לקאלה בצפון צרפת הוא כ-34 ק"מ, אך בגלל הזרמים החזקים בתעלה, ברוב המקרים השחייניות נדרשות לשחות מרחק רב יותר.

השחייניות חברו לעמותת "רוח נשית", הפועלת לקידום עצמאותן הכלכלית של נשים נפגעות אלימות, ולמותג בגדי הים ספידו שהפיק עבורן קולקציה בלעדית. הן לבשו את בגדי הים מהקולקציה במהלך השחייה והרווחים מהקולקציה הזו של ספידו ייתרמו לעמותה. ב"רוח נשית" פיתחו מודל המבוסס על העצמה אישית וכלכלית והחזרת הביטחון והשליטה של האישה על חייה דרך תעסוקה ועצמאות כלכלית. 

את הקולקציה הייחודית של כובעי הים והחולצות ניתן לקנות באתר המותג ספידו.