להושיט את הלחי השנייה: כל מה שצריך לדעת על איפור הלחיים

צילום: מריה סולוביוב, איפור: ירין שחף
צילום: מריה סולוביוב, איפור: ירין שחף

פעם הכל היה פשוט. על הלחיים היו שמים סומק וזהו. היום יש גם היילייטר, שימר וברונזר. אז מה ההבדל בין המוצרים השונים? ירין שחף עוזר לך להשתלט על הלחיים וסביבתן

88 שיתופים | 132 צפיות

היילייטר

מה? תכשירי איפור משחתיים, אבקתיים או בצורת טוש צביעה. מרקמם מט והם בהירים יותר מגוון העור הטבעי, אך בעלי אותו תת גוון. תפקידם להדגיש או להבליט בעזרת הארה מקומות שטוחים או שקועים שלא כרצוי, כמו עצמות הלחי עצם הגבה והזווית הפנימית של העין. מוצרי הארה אינם מחליפים קונסילר. תפקידם להאיר ולתקן גוון – לא להסוות. 

>> איפור לפורים: מדריכי האיפור הכי שווים ברשת

איך משתמשים? אחרי הנחת המייק-אפ יש לרפרף קלות על עצם הלחי, להניח על האזור שמעל הגבה ולהוסיף נקודת ההארה בזווית הפנימית של העין. כדי להשיג מראה אף צר ומפוסל, מעבירים אצבע עם מעט היילייטר לאורך האף ומטשטשים לצדדים. אין צורך למלא שטחים. הרעיון: להדגיש אזורים שיחזירו אור.

שימר

מה? תכשיר איפור אבקתי או נוזלי שנועד להאיר באור רך ומנצנץ אזורים גבוהים בפנים כמו מצח, עצמות הגבה, עצמות הלחיים וגשר האף, במטרה ליצור מראה קורן ומהבהב. את השימר ניתן למצוא במגוון גוונים זהובים, כסופים, או פסטלים צבעוניים מנצנצים כמו ורודים, חומים, כתומים ואדמדמים. 

איך משתמשים? אחרי המייק-אפ, מניחים את השימר לצד ההארות באזורים הגבוהים. משתמשים במברשת רחבה ברפרוף עדין. יש להימנע מלהניח אותו באזורים השקועים מתחת לעיניים.

צילום: מיכה קיזנר, איפור: ירין שחף
צילום: מיכה קיזנר, איפור: ירין שחף

סומק 

מה? מוצר איפור אבקתי או קרמי, שנועד להסמקה תוך הדגשת עצם הלחי.

איך משתמשים? כמו פעם, מכווצים את השפתיים כמו דג כדי להבליט את עצם הלחי, מניחים בתנועות מברשת ישרות מלמעלה כלפי מטה, כך שעצם הלחי תקבל מראה סמוק לכל אורכה.

בלאש 

מה? מוצר איפור להסמקה המיוצר מאבקת סומק אפויה המעניקה מראה טבעי ובריא כמו אחרי אימון חדר כושר.

איך משתמשים? מציגים חיוך רחב וטופחים על תפוחי הלחיים.

ברונזר

מה? מוצר איפור אבקתי, מעניק לעור מראה שזוף טבעי בנגיעות ברונזה.

איך משתמשים? בדרך המוכרת. יוצרים מסגרת לפנים. עוברים עם מברשת מצדי המצח אל עצמות הלחיים והסנטר בתנועה שדומה לספרה 3. כדי למזג את הברונזר עם גוון העור, מטשטשים מעט כדי להטמיע. את אותה פעולה עושים גם בצד השני של הפנים. למראה שיזוף עמוק, מניחים את המברשת בתנועות ישרות מלמעלה כלפי מטה, כלומר מהמצח לסנטר ועל עצמות הלחיים (מהחלק הגבוה לנמוך).

צילום: מריה סולוביוב, איפור: ירין שחף
צילום: מריה סולוביוב, איפור: ירין שחף

ירין שחף הוא מנהל בית הספר למקצועות האיפור הסטיילינג והתסרוקות