לידיעת ג'ניפר אניסטון ובראד פיט: האם כדאי לחזור לאקס?

בראד פיט וג'ניפר אניסטון | צילום: Kevin Winter/Getty Images
בראד פיט וג'ניפר אניסטון | צילום: Kevin Winter/Getty Images

הכרתם, התאהבתם, הייתם זוג, נפרדתם – ועכשיו אתם רוצים לחזור. מתי זה יכול לעבוד, מהם היתרונות והחסרונות ומה חייבים לעשות לפני שחוזרים? המדריך לקאמבק

88 שיתופים | 132 צפיות

 

הכרתם, התחלתם לצאת, התאהבתם, ראיתם שלא מצליח והחלטתם להיפרד. ואז, אחרי תקופת צינון קצרה, החלטתם לחזור. לרבים וטובים זה קורה, גם לאלה שהיו יחד הרבה זמן, וגם לאלה שהתאהבו ונפרדו לאחר זמן קצר.

אז מה גורם לנו לרצות לחזור למישהו שהקשר איתו נכשל? איך אפשר להתגבר על הקשיים שהובילו לפרידה מלכתחילה? האם זה יכול לעבוד בפעם השנייה אם זה לא הצליח בפעם הראשונה? ומתי כדאי לוותר? לאור הדיווחים על הידידות החדשה המתהווה בין האקסים ג'ניפר אניסטון ובראד פיט, יצאנו לבדוק אם כדאי לתת הזדמנות שנייה לאהבה.

כנרת טל מאיר, מאמנת אישית וזוגית: "בני זוג שהגיעו אחרי שהחליטו על סיבוב שני והיו מוכנים לעבור תהליך אמיתי – הצליחו מאוד"

מחגים וחורף ועד לגעגועים ולשעמום

באופן כללי אפשר לחלק את הסיבות לחזור לאקס לסיבות חיצוניות-נסיבתיות וסיבות רגשיות-נפשיות:

שמחות משפחתיות – ובעיקר חתונות, שאליהן אתה פשוט לא רוצה להגיע לבד. נוח לבוא עם האקס/ית כי כבר מכירים אותו ולא צריך להסביר שום דבר לאף אחד.

עונת החגים – אם אתה לבד אתה זוכה למבטי רחמים, לנדנודים "מתי תתחתן/י" ולתהייה מה לא בסדר איתך. גם תוגת הבדידות שאורבת לרווקים ולרווקות בתקופה הזו היא טריגר לחזור האחד לזרועות השנייה.

חורף – הרצון לזוגיות מתחיל להתגבר כשהערבים נעשים קרירים, תופס תאוצה כשמתחילים טפטופים ומגיע לשיאו בלילות גשומים. אין כמו לחזור בסוף היום לבית חמים ולהתכרבל יחד עם בן זוג מול האח (טוב, מול מפזר החום). ואם אין בן זוג בנמצא – האקס יכול להוות פתרון טוב.

רגשות וגעגועים אמיתיים לאקס/ית – ההיכרות עם הצדדים החיוביים של האקס שקשה למצוא אצל מישהו אחר, והמחשבה שבעצם לא היה תמיד רע ושאולי היינו צריכים לפעול באופן אחר.

חוסר ביטחון והערכה עצמית נמוכה – הגורמים לאנשים לחשוב שאף אחד אחר לא ירצה אותם. ואם כבר יש מישהו שרוצה, למה לחפש משהו אחר?

עייפות וייאוש – מאינספור דייטים, חיפושים קדחתניים אחר בן זוג בפאבים, באתרי היכרויות או דרך חברים, ומקשרים חדשים שלא מובילים לשום מקום. למי יש כוח לכל זה?

שעמום – עד כמה אפשר לשבת לבד או לחזור הביתה אחרי יום עבודה ולדבר עם הקירות (או עם החתול)? עד כמה אפשר לשבת מול הטלוויזיה ביום חמישי או בסוף השבוע במקום להיפגש עם אדם שכבר מכיר אותך? ברגעי שעמום קשים, האקס הוא פתרון נהדר לחברה.

חרמנות – הרצון לסקס על בסיס קבוע, בלי סטוצים ובלי הפתעות במיטה, הוא תמריץ מאוד חזק להתקשר לאקס.


חרמנות היא לא סיבה מספיק טובה לחזור. אילוסטרציה: ingimage

למה כן ועל מה להקפיד?

>> בראד פיט בן 56 והוא עדיין אחד הגברים הכי לוהטים בהוליווד

כנרת טל מאיר, מאמנת ומטפלת אישית, זוגית ומשפחתית, מסבירה מתי סיבוב שני יכול בהחלט להצליח: "אדם שעובר תהליך אחרי פרידה עשוי ללמוד על עצמו דברים חדשים שיאפשרו לו להתחיל מחדש קשר ישן באופן שונה – ולהצליח. במקרה כזה אני ממליצה על סיבוב שני".

"במקרים שבהם נתקלתי בחדר העבודה שלי", אומרת טל מאיר, "בני זוג שהגיעו אחרי שהחליטו על סיבוב שני והיו מוכנים לעבור תהליך אמיתי – הצליחו מאוד. לעומת זאת, אם הם הגיעו רק על מנת להוכיח לעצמם שזה לא ילך, זה אכן נכשל".

על מה צריך להקפיד כדי שהקשר יצליח בפעם השנייה?
"במקרים רבים קשרים זוגיים מסתיימים כתוצאה מחוסר ידע – בתקשורת, בניהול קונפליקטים, בניהול חיים משותפים, וגם מחוסר ידע הקשור למבנה הנפשי של כל אחד מבני הזוג, הגורם להם להגיב באופנים מסוימים. ברגע שאנשים מוכנים ללמוד – על עצמם ועל מה שמניע אותם מחד, ועל טכניקות התנהגות ותקשורת מאידך – הם יכולים להתחיל סיבוב שני עם אותו בן זוג ולהצליח מאוד".

הינה כמה סיבות משלנו לכך שכדאי לכם לנסות שוב:

1. אפשר ללמוד מטעויות ולשנות הרגלים – אתם כבר יודעים מהן הבעיות שבגללן נפרדתם בפעם הקודמת ואפשר להתחיל לעבוד עליהן כמו שצריך. אתם כבר יודעים אילו דברים בהתנהגות או בתפיסה שלכם לא מסתדרים עם אלה של בן הזוג שלכם, ולכן אתם יודעים באילו תחומים אתם צריכים ללכת האחד לכיוון השנייה. אין הכוונה שתצליחו לשנות את בני הזוג או את עצמכם מהקצה אל הקצה, אבל כן תוכלו לעבוד על עצמכם ולנסות לגשר על הפערים.

2. אין הפתעות במיטה – סקס עם האקס הוא כיף, נוח, אתם מכירים האחד את הצעדים של השני ויודעים מה עושה לשני טוב, בלי גישושים ובזבוז זמן.

3. עבר משותף – אם עברתם יחד דברים שמאוד השפיעו על חייכם, נעזרתם בבן הזוג, שיתפתם אותו בתהליך חשוב שעברתם ובעצם עברתם איתו שלב משמעותי, אתם בעצם נהנים ממשהו מיוחד שמקשר ביניכם, שאין אותו להרבה זוגות. כמו כן, האקס כבר מכיר אותך וראה אותך במצבים שונים ומשונים, והרבה יותר נוח לחזור לזה מלהתחיל הכול מחדש עם מישהו אחר.

4. לא צריך להשקיע בלהכיר מישהו חדש – שוב לצאת, שוב דייטים, שוב לשווק את עצמך, שוב לספר כמה אחים יש לך, מה אתה אוהב לעשות ומה אתה מחפש בזוגיות – למי יש כוח לזה, במיוחד כשמעבר לפינה ממתין מישהו שכבר מכיר אותך ורוצה להיות איתך?

5. כדי להיפטר מתחושת ההחמצה – הרבה פעמים, בהסתכלות על הקשר לאחור, עולה התחושה שדברים נשארו פתוחים, שלא ניסינו מספיק, שלא עשינו כל מה שיכולנו כדי שהקשר יצליח, ולכן כדאי לנסות שוב. כך, אם זה יצליח – יצא טוב, ואם זה שוב לא יצליח – לפחות נדע שהפעם ניסינו הכול.

למה ומתי זה לא כדאי?

"סיבוב שני אינו רעיון טוב, כשהוא נובע מהסיבות הלא נכונות", מדגישה טל מאיר, "סיבות כמו פחד או אי הצלחה בחוץ אינן הסיבות הנכונות. במקרים כאלה, לא התרחש שוב תהליך למידה או שינוי. בני הזוג בעצם לא עברו תהליך, ולכן יחזרו מהר מאד לדפוסים המוכרים, שכתוצאה מהם נפרדו מלכתחילה. פחד לא יכול להחזיק זוגיות טובה לאורך זמן, וגם לא געגוע והתרפקות על העבר. כדי שקשר זוגי יצליח לאורך זמן, צריך הרבה-הרבה יותר מזה".

והינה כמה סיבות משלנו מתי ולמה לא כדאי לחזור אחורה:

1. כשהחזרה נובעת מהמחשבה שבן הזוג השתנה או ישתנה בהמשך – אנשים יקרים, קבלו כלל שיחסוך לכם זמן וכאב לב: אנשים לא משתנים בן לילה, ואם מלכתחילה אתם בונים על זה שבן הזוג ישתנה והכול יהיה בסדר – נכונה לכם אכזבה. כדי להיות עם אדם אתה צריך להיות שלם עם הבחירה שלך כבר בהתחלה, ולא לחשוב איך אתה משנה אותו.

2. כשהחזרה היא מחוסר ברירה – לפעמים אנשים חוזרים האחד לזרועות השנייה רק בגלל שהם לא מצאו מישהו אחר ואין להם יותר כוח לחפש או מספיק ביטחון עצמי כדי לחשוב שהם יכולים למצוא מישהו טוב יותר.

אנשים לא משתנים בן לילה, ואם מלכתחילה אתם בונים על זה שבן הזוג ישתנה והכול יהיה בסדר – נכונה לכם אכזבה

3. כי ההתחלה אינה אופורית – כשחוזרים לקשר שלא הצליח, הרבה פעמים שוכחים את אחד הדברים הכיפיים בתחילת היחסים: ההתאהבות המוחלטת והסוחפת. כבר מההתחלה משתלטות הבעיות בקשר מהפעם הקודמת, ובמקום ליהנות מתחילתו של הקשר, דואגים שהדברים לא ישתנו ושוב לא יצליחו.

4. כשיש יותר מדי מטענים – יש אנשים שלעולם לא ישכחו ולא ישימו בצד את הבעיות שהיו קודם. זה יכול להיות משבר גדול כמו בגידה, או ריב בגלל משהו חסר משמעות. יש אנשים שפשוט לא מסוגלים לפתוח דף חדש ולשכוח דברים שלא היו טובים או לא יכולים לסלוח על דברים שקרו – ועל זה באמת אי אפשר לגשר.

5. תקועים בעבר – לפעמים החזרה לאקס, מכל סיבה שהיא, מונעת ממך להתקדם ולמצוא מישהו שמתאים לך יותר.