נתנאל מנותק מהמציאות, דיאן לא אחראית על חינוך הילדים שלכם. מסקנות צפייה ברשת 13

דיאן שוורץ | צילום מסך, חדשות 13
דיאן שוורץ | צילום מסך, חדשות 13

הריאיון עם דיאן הזכיר עובדה שאנחנו נוטים להדחיק: אנחנו אחראים על חינוך ילדנו. ובינתיים בבית האח, חוסר החינוך ניכר כרגיל: הדיירים כושלים תקציבית ומפגינים סוציומטיות כלפי אופק

88 שיתופים | 132 צפיות

בקול הכינורות הקטנים והצווחניים בעולם, חדשות 13 סיפקו לנו פרומו ארוך לפרק האחרון של האח הגדול, בחסות ריאיון עם האישה המושמצת בישראל: דיאן שוורץ. לא פשוט להתייחס אל פיסת העיתונות הזו ברצינות כשמדובר בגוף חדשות שנאלץ לקדם את הטאלנטית של הערוץ שמזרים לו כסף. זה פחות או יותר כמו לצפות מדני קושמרו לבקר את "סברי מרנן" בראיון עם דביר בנדק. והסדרה הזו רצה מ-2011 אז זה לא שהיו חסרות הזדמנויות ואני עדיין מחכה שהן ימומשו.

דיאן שוורץ | צילום מסך, חדשות 13
דיאן שוורץ | צילום מסך, חדשות 13

אפשר להגיד שעומר ירדני עשה את המקסימום כמראיין והצליח לא לעצבן את הבוסים שלו עם שאלות ביקורתיות מדי, והיח"צנים של דיאן עשו בהתאם את המקסימום כדי לקרבן אותה כאילו שלא מדובר באישה בגירה שהכניסה את עצמה באופן מודע אל בית שהיסודות שלו בנויים מעצבים רופפים ובחינת גבולות אנושיים. אז כן, היא מחכה לנתנאל. וכן, מסתבר שלפעמים אכפת לה ממש שאומרים עליה וכן, על חלק מהדברים היא בהחלט הביעה חרטה.

ולא, דיאן היא לא דמות חינוכית עבור ילדות ונערים וגם לא תוכניות כמו האח הגדול. חרף ההאשמות על השחתת הדור הצעיר עמן נאלצה להתמודד במהלך הריאיון –  אזכיר ואומר שהורים הם האחראים הבלעדיים על חינוך ילדיהם ומחובתם לנטר את התוכן שמעצב את התודעה והערכים שלהם. זו לא העבודה של דוגמנית בת 23 שהשתתפה בריאליטי בשביל לקבל קמפיינים. קחו אחריות. למדו אותם לצפות בצורה ביקורתית (ביקורת זה לא אומר לאחל מוות לאדם שלא אוהבים חשוב לציין) – ואל תצפו מכוכבי בידור לעשות את העבודה במקומכם.

על דבר אחד אני בכל זאת יכולה להסכים: ההסתה כלפי דיאן פאקינג יצאה מפרופורציה. אפשר להגיד שיש לה פה ג'ורה, שרגישות לסביבה זה לא הצד החזק שלה, יש לה כישורי גזלייטינג מרשימים וגם אפס סיכויים לזכות בפרס נובל לשלום. אבל אי אפשר לאיים עליה ברצח או בהטמנת מטעני חבלה, עדיף לא לאחל לה מחלות קשות, ממש אסור לנפץ לאחותה את החלון של הרכב (!!!) והכי מומלץ לשחרר אותה לחיות את ההשלכות המקצועיות והחברתיות של המעשים שלה בנחת.

בקיצור, תשתו מים קרים כי חם בחוץ וזה עשוי לטגן את המוח. תאכלו מנה גדושה של פרופורציות בריאות ותעברו לבינג' של "בואו לאכול איתי" כדי לצחוק קצת. זמן טוב להיזכר שתוך פחות מחודשיים, דיאן, טליה, בר, נתנאל, אופק, שרין, דניאל, קאזם, אילנה ואפילו שחף – יחזרו לחיות כמו אלמונים חסרי חשיבות שקמים לעבודה מבאסת וחיים פשרניים בדיוק כמו כולם. נכון, שחף יצא מחדר השינה שלו בתוך התחלה רק בשביל טיול בוקר עם לוקי. אבל בואו, בסוף אפילו שי חי חזר ללמד אומנויות לחימה.

"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13
"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13

נתנאל (שוב) חייב להירגע

החודש האחרון בבית נכנס לתוקף וזה אומר שהעצבים של כולם רופפים ברמות של ממיינים סוכריות צבעוניות כדי לא להתחרפן אפילו יותר. עוד לפני הקפה של הבוקר דניאל נעלב כשקאזם הזכיר לו שהוא מכרם התימנים על רקע אבדן מצית, כאילו שלא מדובר באחת מהשכונות הכי יקרות בארץ. בהמשך הוא ננזף ומקבל אזהרה לאחר שאיים על קאזם שידחוף אותו לתנור, כי מסתבר שרפרנסים מהשואה חזרו להיות הקטע בבית. נכון מפתיע שהם לא למדו כלום מההרצאה של אורנה בן דור?

בינתיים, יש תגובת נגד לקבינט של דינה – הלא היא חבורת הבנים בראשות נתנאל. דייר שתקוע כבר יותר מדי זמן בתסביך רדיפה וחי עם זעם עצור שהוא חייב לפרוק אבל לא יכול כי הוא קיבל רק 37 אזהרות. בשלב זה נתנאל כל כך מנותק מהמציאות, שהצליח לשכנע את עצמו שכולם מרכלים עליו ובטוח שהדיירים מטכסים עצות וטיפים כיצד לפגוע בו בצורה האיכותית ביותר – כשבפועל הוא לא ממש מעניין אף אחד כולל את בר שנמצאת בביף איתו. כעיקרון הוא כל כך לא יציב נפשית כרגע שאפילו פעולה בצופים לא הייתי מאשרת לו להדריך – אז בטח לא להנהיג חבורת בנים שכל מה שמאחד אותה זה טסטוסטרון, רגשי נחיתות ואישה ששונאת נשים (מסתבר שטליה היא הגל הרביעי של הפמיניזם, תתעדכנו באקדמיה של הטוקבקים).

החבורה הזו כל כך לא מתפקדת, שכרגע היא בעיקר נשענת על הדעות הפריכות של דניאל, הצ'יל של דרור שהפך לציפרלקס האנושי של הבית, שחף שלא מתחייב לאף הרכב חברתי ומשה שכל כך עסוק בריצוי וביטול עצמי, עד שמצא את עצמו הופך לשק החבטות של נתנאל. כלומר, אגרטל החבטות שלו. הדבר הזה כבר הספיק להתפרק ולהתאחד פעמיים ביממה על רקע סיגריה עם בר וסטייק שנגזל מנתנאל. איחלתי לשפוטים בהצלחה.

התרגיל המסריח

29 קנסות השבורים האלו הצליחו לצבור בשבוע החולף ויש מצב שכבר שנים לא נצפה הרכב דיירים כל כך כושל תקציבית. כמו בחיים עצמם, גם כאן יוקר המחייה מכה בדיירים על רקע צורך עז בשנ"צים שדניאל ונתנאל דופקים בשגרה ובעיקר כשכולם מנקים את הבית (אין מה לעשות זה יותר כיף מלעבוד). קשה שלא להזדהות בתור בת אדם שלא מכירה בקונספט של בוקר, אבל כרגע הם צריכים להסתפק בתקציב של 1900 שקל ובשונה ממני, אין להם אפשרות להשלים הכנסה עם טורי ביקורת על האח הגדול.

"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13
"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13

באופן מפתיע כל העסק הזה עובר על מי מנוחות עד שאופק מבקש דאודורנט ב-12 שקל. לאף דייר אין בעיה לוותר על שני שקלים עבורו, אבל את טליה זה מוציא מאיזון כמו גזר שאיבד את הטחינה שלו. היא כבר כל כך עמוק בתוך קמפיין ההשחרה שהיא מנהלת נגד בחור שהפסיק להימשך אליה – כלומר, היא לא תודה בזה כי היא קדושה אז היא רק מתלוננת על האנוכיות שלו – ומי שמבלה בטיקטוק גם יודעת שהיא מתחשבנת על המשקל שהוא עלה לכאורה בבית. שזה קודם כל דוחה ומביך, אבל גם לא באמת נכון כי אופק הוא בחור שדוף מאוד אובייקטיבית.

שנית – ואני לא מאמינה שאני צריכה לטעון שמישהו בבית הזה לא סוציומט – אופק צמחוני בבית של אוכלי בשר. כבר חודשיים שחלק ניכר מהתקציב החודשי שלו מועבר לרכישת מזון שהוא לא צורך בכלל מטעמים אידיאולוגיים. ושלישית – בשבוע שעבר טליה הזמינה איפור ב-200 שקל (!!!!!!!!!!!) על חשבון התקציב של כולם. אז זהו, סיימתי את הטיעונים שלי שהם ביקורת. אני באמת לא שונאת את טליה ומאחלת לה חיים יפים עם אספקה רציפה של קונסילרים.

רגע, נכון. ליה הודחה. כלומר, גילינו שהיא עדיין בבית. וכן, שרין – השמש כן זורחת מהתחת של שחף. או לכל הפחות מהשריר הדו ראשי שלו.

"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13
"האח הגדול" | צילום מסך, רשת 13