האבולוציה של השרוט בעשרה שלבים

עלייתו, נפילתו ועלייתו של עירד עתיר - "השרוט", בשבילכם

88 שיתופים | 132 צפיות

1. מול החברים בבית קפה

השרוט עורך את הופעתו הראשונה. מִקבץ חברים שמגיע לבית קפה קטן ברחוב טשרניחוסקי בת"א מגיב בנימוס מאופק למראה חברם – ברנש מאופק משהו, סטודנט ופסנתרן מוכשר, ובעיקר אנציקלופדיה מהלכת למוסיקה קלאסית – מרקד מולם במשקפי שמש ומזמר בטונים צורמים במיוחד פזמונים הזויים דוגמת "איזה דיל עשיתי עם הקרוקודיל", "גמור לגמרי, לגמרי גמור" ו"לקפוץ כמו פוץ".

2. מעורר זעם בקרב הקהל

שבועיים אחר כך ב"גדה השמאלית". הפעם מתחלפת הרמת הגבה של שבעת האנשים בקהל מהר מאוד בכעס כמעט גלוי על 20 השקלים שבוזבזו להם ועל "איך מישהו במצבו מעיז בכלל לעלות על במה", כפי שתוהה בקול רם לסבית פולנייה בתחילת דרכה שיושבת מולו במשך כל ההופעה עם יד על הפה במבט של "אני לא מאמינה שזה קורה".

ההופעה הבאה מתקיימת בבית קפה קטן, שבמקרה מארח באותה שעה גם מפגש מעצבי אתרים לאינטרנט. יום לאחר ההופעה מתפרסמת בפורום האינטרנט שלהם התגובה הבאה:

"'הבקוע' אולי היה מדויק יותר. מה בקוע? הייתי קורא למופע שלו 'השבר הסורי אפריקני שבשפיות אינדבידואל'. אחי, רד לארץ, או מינימום תישאר בגבולות האטמוספרה שלנו בכדי שאיזשהו חלקיק של חמצן יפגוש את הנוירונים השרופים שלך".

"מה זה? בנאדם, אתה הקשבת לעצמך פעם? תאמין לי, אני שמעתי מספיק קקה בחיים שלי, אבל מעולם לא שלשלו לי חמין של שבת לתוך האוזן. מה אתה עושה שם על ה"במה"? חברה שלך זרקה אותך? יש לך תהיות? אני מתפלא שהשיער שלך לא זורק את הראש שלך לרחובות. 'דופק את הראש בקיר'? זה רק יכול לפתוח אופציות חדשות, בנאדם… הקיר אכן ממוסמר לתוך התמונות אבל הייתי מעדיף להדק לך את השפתיים לסנטר, חתיכת 'מריץ מאנטרות של 20 אגורות בתחנה המרכזית הישנה'".



בתגובה לנכונות ההולכת ומתדרדרת של מועדוני ההופעות בעיר לקבוע לו עוד הופעות, כופה עצמו השרוט על ערבי במה פתוחה ברחבי העיר

בתגובה לנכונות ההולכת ומתדרדרת של מועדוני ההופעות בעיר לקבוע לו עוד הופעות, כופה עצמו השרוט על ערבי במה פתוחה ברחבי העיר

3. להקה ואקשן בשירותים

מספר הופעות מאוחר יותר, השרוט כבר עם להקה ומופיע ב"קוסמונאוט". הקהל רק מחכה שההופעה תסתיים וההופעה הבאה תתחיל. עשרה קטעים אח"כ כולם מריעים לשרוט בהתלהבות כשהוא מכריז שההופעה הסתיימה, אך התרועות הופכות באחת לשתיקה רועמת כשהוא מוסיף "ומי שרוצה למצוץ לי עכשיו בשירותים, אני אקבל אותה בברכה".

4. מעריצים בבמה הפתוחה

בתגובה לנכונות ההולכת ומתדרדרת של מועדוני ההופעות בעיר לקבוע לו עוד הופעות, כופה עצמו השרוט על ערבי במה פתוחה ברחבי העיר. שם מתחיל לראשונה להתגבש לו גרעין קטן של מעריצים.

עוד על השרוט

בערב הבמה הפתוחה החודשי של אתר 'במה חדשה' בתיאטרון תמונע – מפגן לא קשור של ביזאריות מזעזעת ובלתי מודעת בצורת בני נוער רגישים המקריאים שירה – משובץ השרוט באופן תמידי בקטע הסוגר של הערב – כך הוא גם לא מוריד את הרמה והורס את אווירת הערב הרציני תוך כדי. חוץ מזה, כך יותר ויותר אנשים נשארים עד תום הערב, אי שם בשתיים בלילה, לראות את הפלא מבצע ממבחר שיריו, המצויים בתהליך התהוות לכדי קאלט מקומי.

5. הופעות קבועות, אלבום בכורה וסדקים בלהקה

השרוט מתחיל להופיע בקביעות ב"בלום באר" בת"א ומשחרר את אלבום הבכורה שלו, הכולל להיטים כמו: "להרוג אנשים", "איזה חרא מוסיקה", ו"אתה חרא". להיטי הופעות מבוקשים אחרים שלו – "לדפוק את הראש בקיר" ו"ארז קנה ברז", נותרים על רצפת חדר העריכה ומעולם לא שוחררה הקלטה רשמית שלהם.

היחסים בין חברי הלהקה מתדרדרים ביחס ישר לפופולאריות התופסת תאוצה של המופע.

6. ניגודים ופיטורים

עיתון "העיר" מפרסם כתבת ענק על השרוט העוסקת בקונפליקט הפנימי בין עירד עתיר – סטודנט תואר שני מצטיין למוסיקולוגיה, מלחין ומבצע של יצירות קלאסיות בעבר הלא רחוק ואחד המומחים הגדולים בארץ למוסיקה של ריכארד וואגנר, לבין דמותו הניהיליסטית, שחצנית ובעלת אחד הפיות המלוכלכים אי פעם במוסיקה הישראלית – השרוט.

7. כוסית בפריים טיים

השרוט מגיע גם הוא סוף סוף למסקנה שהPאנק מת, ומשחרר מספר קטעים אלקטרוניים כקטעי בונוס באלבומו. שירי המופת "כוסית" ו"חוזליטו החמור מזיין את לימור" הופכים להיסטריה קטנה ברחוב קינג ג'ורג' והסביבה. מכונת הכסף המשומנת של קשת מזמינה אותו להשתתף בתכנית "כישרון או כישלון", שם הוא מבצע את שירו "את כוסית, אני יזמבר לך ת'צורה" בפריים טיים ערוץ 2, מה שמצד אחד גורר תגובות נזעמות של ארגונים פמיניסטים ואף של חברת הכנסת זהבה גלאון, ומצד שני הופך את השרוט לשיגעון כמעט לאומי, ערסים ליד הברזייה מסלסלים בחדווה את הפזמון המנצח, וחנונים אינטלקטואלים מתוסכלים מינית מציפים את אתר האינטרנט שלו בתגובות אוהדות.



השרוט מחליט לפטר את הלהקה ולהתחיל להופיע עם פלייבק

השרוט מחליט לפטר את הלהקה ולהתחיל להופיע עם פלייבק

8. חוזר לנדוד ונפרד מהלהקה

בהופעה ב"בלום באר" מכריז השרוט כי זה חרא מקום והוא לא מבין למה הוא בכלל מופיע פה. בתגובה מגלה אותו בעל המקום ממנו לנצח, והשרוט מתחיל שוב לנדוד. היחסים בין חברי הלהקה ממשיכים להתדרדר. חזרה של ההרכב לא נערכה כבר כמעט שנה וההופעות נשמעות בהתאם, מה שניכר גם רגרסיה ההולכת וגדלה במספר האנשים בקהל מהופעה להופעה.

כתבות נוספות

השרוט מחליט לפטר את הלהקה ולהתחיל להופיע עם פלייבק, וההופעה האחרונה מתקיימת על גג בניין מגורים ברחובות, במסיבת יום הולדת לשני נערים בני שש עשרה שחבריהם ארגנו להם את השרוט במקום עוגת יום הולדת.

9. איחוד חד פעמי

הלהקה מתאחדת פעם אחת נוספת, חד פעמית ואחרונה עד היום כלהקת הבית בצילומי התכנית "מה כבר צהריים 2" של וואלה. החברה עדיין לא סובלים אחד את השני, אבל אם יש שני דברים שמוסיקאים לא יכולים להגיד להם לא, אז אלו כוסיות וכסף.

10. חוזר לבמה בהופעת אלקטרו Pאנק פרועה

ביום רביעי, ה-6 לפברואר ב"Slow Moshe" בפלורנטין, לאחר כחצי שנה ללא הופעות חיות, השרוט חוזר מן הכפור, בהופעת אלקטרו Pאנק פרועה וביצוע בכורה ללהיט המועדונים החדש שלו "נשמאמי". אח"כ מתחילה מסיבת דארק אייטיז.