ד"ר רותי דקל

מייסדת ומנהלת המרכז הישראלי לאסטרטגיות למידה

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי

במה את עוסקת?

״בהיבט הרחב של הוראה ולמידה ללומדים צעירים או ללומדים בוגרים: ייעוץ, אבחון לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז, הוראה מותאמת, אסטרטגיות הוראה, אסטרטגיות למידה, הנחיית הורים והנחיית מוסדות חינוך המעוניינים לשדרג את תהליכי ההוראה ואת תהליכי הלמידה המתרחשים אצלם.

פיתחתי את תכנית להב"ה – למידה, התארגנות, ביטחון, הצלחה, העוסקת בלמידה ובהוראה כשני צדדים של אותו המטבע. זו לא עוד תכנית המוכתבת מלמעלה שנועדה לשפר הישגים לימודיים בתחום ספציפי, אלא עקרונות וגישה חינוכית המאפשרת למלמד לחנוך את הלומד כך שיצמח מיומן, סקרן, עצמאי ויודע להתנהל בחברה מודרנית עתירת ידע בה מתרחשים שינויים מהותיים בכל תחומי החיים״.

מהן החוזקות הבולטות של המרכז? 

"מתן מענה מקצועי, הוליסטי, רלוונטי ברמה ארצית. כל פונה (פרטי או מוסדי), מקבל מענה הוליסטי המותאם לצרכיו הייחודיים. כוחו של המענה הוא במידת הרלוונטיות שלו.

שנים רבות עבדתי במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית: עם נוער שוליים, עם תלמידי תיכון, בתחום חינוך מבוגרים וכן בתחום ההשכלה הגבוהה. כך נחשפתי לצרכים האמיתיים של הלומדים והמלמדים כאחד.

תפקידי האחרונים כללו פתיחת תכנית הכשרת מורים להוראה מתקנת ולאבחון דידקטי בביה"ס ללימודי תעודה והשתלמויות במכללת "וינגייט", וכן שימשתי מנהלת אקדמית של קמפוס "לוינסקי" באילת. בשני תפקידי אלה הייתה לי הזכות לתרום לשיפור תהליכי ההוראה ולעיצוב הזהות המקצועית של מורים ותיקים ושל פרחי הוראה.

"המרכז הישראלי לאסטרטגיות למידה" נותן מענה ברמה ארצית למוסדות חינוך. מענה פרטני ניתן כרגע באזור השרון, אך אנו מגדילים את צוות המרכז ומפתחים תכניות מקוונות בכדי לאפשר מענה

ארצי גם ברמה הפרטנית. בקרוב יושק האתר http://lemida.me ובו קורסים מקוונים".

מהלך משמעותי שהובלת לאחרונה

"המהלך הוא העמקת הפעילות בנושאי הוראה, למידה והעצמה וזאת בכמה מישורים: הרחבת הסדנאות בנושאי אסטרטגיות התארגנות ולמידה לסטודנטים, הרחבת התובנות ומתן כלים אופרטיביים לסטודנטים חונכים במסגרות שונות כגון: פר"ח, קידמה, ועוד, הדרכות מורים והורים ופיתוח קורסים מקוונים לתלמידי תיכון, לסטודנטים ולמורים".

כיצד מנוצלים רגעי הפנאי שלך? 

"במהלך היום בדקות של פנאי או בנסיעה אני נהנית להאזין למוסיקה. אני אדם מאוד משפחתי ולכן מקפידה מידי ערב על ארוחות ערב (זוגית / משפחתית) ואחת לשלושה-ארבעה חודשים משתדלת לצאת לחופשת סופ"ש בארץ".

עצת זהב?

״מצאי את הייחודיות שבך, לעולם אל תתפשרי על מקצועיות והישארי נאמנה לעצמך״

 

המרכז הישראלי לאסטרטגיות למידה
טלפון: 09-8999440

contact@rutydekel.com

www.rutydekel.com

בקרוב: http://lemida.me