דנית גרינברג: "התעלמתי מתחושות הבטן ונורות האזהרה, רציתי רק סטטוס קוו"

דנית גרינברג בהשקת המותג HAAN ברשת סטורי | צילום: אור גפן
דנית גרינברג בהשקת המותג HAAN ברשת סטורי | צילום: אור גפן

היא מנסה לסייע במשבר האקלים, משתדלת לא לקחת קשה מדי את מי שלא מבין את הציניות שלה, חולמת על רילוקיישן לניו יורק ומלאה בתובנות אחרי הגירושים. דנית גרינברג בריאיון אישי

88 שיתופים | 132 צפיות

זה ללא ספק הזמן הכי טוב בחיים של דנית גרינברג, 29, יוצאת "האח הגדול" שהתאהבה שם לעיניי המצלמות באליאב אוזן שהפך לבעלה, וכעבור שלוש שנים – לגרוש שלה. הפרידה שלהם לוותה בהרבה דם רע אבל זו כבר היסטוריה רחוקה. בימים אלה היא מאורסת לבן זוגה איש העסקים ברק חקמט, 32, ואת הקרדיט על ההיכרות שלהם היא חייבת לחברה הטובה, דנה זרמון: "עשו לנו אמבוש. ברק הוא חבר של גיא, הבעל של דנה זרמון. במהלך הסגר השני, גיא ודנה נסעו ליוון, הם הזמינו את ברק להצטרף ובנפרד הם שכנעו אותי לבוא. אני הייתי אז פנויה, לא חיפשתי זוגיות אבל כנראה הדברים הכי טובים קורים דווקא כשלא מצפים להם. מבחינתי זו הייתה אהבה ממבט ראשון. הסתכלתי לו בעיניים וידעתי שאנחנו הולכים להיות יחד. מצאתי את הגבר של חיי. גבר שאוהב אתי ומרגש אותי במחוות קטנות, עם פלייליסט של שירים שאנחנו אוהבים, עם פרחים ופתקים קטנים שהוא משאיר לי בבוקר ובעיקר אני יודעת שמצאתי חבר אמיתי לחיים", היא מספרת.

דנית גרינברג וברק חקמט בהשקת הרשת HAAN ברשת סטורי | צילום: אור גפן
דנית גרינברג וברק חקמט בהשקת הרשת HAAN ברשת סטורי | צילום: אור גפן

אחרי חצי שנה של זוגיות דנית קיבלה אמבוש נוסף, הפעם מבן הזוג שהחליט לנצל את מסיבת יום ההולדת שלה ולכרוע ברך: "יצאנו למסעדה ובדרך ברק אמר לי שנקפוץ רגע לחבר שלו, ברק הוא איש של חברים, הוא נגן גיטרה והרבה פעמים יצאנו לחברים שמנגנים איתו לערבי ג'אם. נכנסתי לבית וכל החברים הטובים והמשפחה חיכו שם וכשהתעשתי, אמרתי לעצמי איזה יופי, מסיבת הפתעה ליום ההולדת. אבל כעבור שעה הוא כרע ברך ונתן לי טבעת מאוד יפה וזה היה רגע אינטימי ומדויק. ואמרתי כמובן כן. קשה לתאר את ההתרגשות שלי וגם את של הורי האהובים שהבאתי להם רגע של אושר אמיתי וגאווה".

"אני כבר יודעת שהחתונה זה לא החיים האמיתיים, מה שחשוב הוא החיים שאחרי, אם זה תלוי בי, זה יהיה טקס קטנצ'יק"

 

אין פחדים אחרי כישלון בפרק א'?
"ברק ואני גרים בדירה השכורה שלי בהרצליה, עברנו תקופות של סגרים ובידוד. בסגר השלישי מצאנו את עצמנו תקועים בחו"ל. טסנו ממדינה למדינה בניסיון למצוא מטוס חילוץ לארץ, היינו בדובאי, מלדיביים, איסטנבול וכל זה קרה כשהיינו רק שלושה חודשים זוג. במסגרת הניסיונות לחזור לישראל, עצרנו בפרנקפורט ושברתי רגל, זה היה מסע ארוך וכשסוף סוף הגענו לארץ, נאלצנו להיכנס לשבועיים למלונית. אז אם זה לא מבחן של זוגיות, אז מה כן?, כשיש אוזן קשבת, חברות, כשכל אחד מכבד את הפרטיות בתוך הזוגיות כמו אצלנו – זה רק חיזק את הקשר ועובדה שאנחנו מאורסים ומתכננים חתונה ומשפחה".

החתונה הראשונה שלך הייתה מאד גדולה, את מתכננת עוד אחת כזאת?
"ממש לא. למרות שאצל ברק זו פעם ראשונה. אם זה תלוי בי, זה יהיה טקס קטנצ'יק. אני שהייתי שם בטקס הגדול כבר יודעת שזה לא החיים האמיתיים. מה שחשוב הוא החיים שאחרי. לא קבענו תאריך, אני מעריכה שזה יקרה בקיץ הקרוב".

"אחרי הגירושין הבנתי עד כמה אני זקוקה לטיפול. הייתי מבולבלת והתקשיתי לקחת החלטות, לא פשוט לאסוף שברים, להודות שנכשלת ולרצות להתחיל מחדש"

 

איזה תובנות את לוקחת איתך מפרק א'?
"להקשיב לאינטואיציה ולתחושות הבטן ולא ללכת נגדם. בעבר התעלמתי, רציתי רק סטטוס קוו, לא התייחסתי לנורות אזהרה, אבל עם הבגרות של היום, אני יודעת שטעיתי. דבר נוסף – לתת לעצמך זמן איכות עם עצמך. הזדמנות להקשיב לעצמך ולרצונות האמיתיים שלך, לא להתבייש לבקש עזרה מקצועית. במהלך הנישואין הלכתי למטפלת רק כדי לסמן וי, אחרי הגירושין הבנתי עד כמה אני זקוקה לטיפול. הייתי מבולבלת והתקשיתי לקחת החלטות, לא פשוט לאסוף שברים, להודות שנכשלת ולרצות להתחיל מחדש. הטיפול הצליח להוציא אותי מהסיטואציה הקשה. למדתי לא ללכת נגד כל העולם. יש מקרים בחיים שזה עשוי להצליח אבל זה די נדיר, אילו הייתי מקשיבה לסביבה שלי, הייתי מונעת הרבה קשיים".

טעות של בת 22?
"היו לנו תקופות טובות, והיו פחות עד שהגענו לפרשת דרכים שבה כל אחד מאיתנו ראה דברים באופן שונה לגמרי. פשוט עד כמה שזה נשמע, אנחנו לא התאמנו. נכנסתי בגיל 22 לקשר, והתבגרתי בתוכו עד שזה לא התאים. זו לא הייתה טעות גם כי בזכות מה שקרה, אני היום אדם אחר, שלם ומדויק יותר. עברו שמונה שנים מאז האח הגדול, הפרסום שלי היה מהיר, אבל אני שמחה שנשארתי עם רגליים על קרקע המציאות. חודש אחרי האח הגדול, בשכנוע הוריי, חזרתי ללמודים וסיימתי תואר בפרסום ותקשורת".

>> 5 בלוגריות אופנה ולייף סטייל שצריך להכיר

"כל אחד צריך לקחת אחריות בסביבה שלו כדי לשמור על כדור הארץ"

בימים אלה היא מייבאת יחד עם בן זוגה, רשת טיפוח ספרדי בשם "HAAN" למוצרים שניתנים למילוי חוזר. זה לא העסק הראשון שלה, בגיל  18 היה לה עסק של בגדי ים, בהמשך עסק של משקפי שמש ואקססוריז נוספים, אבל בשנים האחרונות העסק הגדול שלה הוא בתחום הסושיאל מדיה: "יש לי 365 אלף עוקבים. הפלטפורמה העיקרית שלי היא האינסטגרם ואני מתפרנסת ממנה טוב. אני מקפידה לא לפרסם שום דבר שאני לא מאמינה בו. כשמדובר במוצרי טיפוח או דברים מתחום האופנה אני בוחנת באופן אישי לפני שממליצה. מאוד נוח לי להיות בפלטפורמה שבה אני שולטת על הצכנים והמסרים", היא מספרת. בימים אלה היא משמשת פרזנטורית של חברת "אוון" הצרפתית, של רשת האופנה "פאשן קלאב", היא שגרירה של אסתי לאודר, מאק וג'ו מלון.

"הויז'ן שלנו הוא להיות מרקט פלייס למוצרים אקולוגיים שעושים טוב לנו ולסביבה ואנחנו מחפשים מוצרים נוספים שתואמים לערכי הקיימות עם אחריות סביבתית וחברתית"

 

איך הגעת ל- HAAN?
מי שהגיע אליו הוא בן זוגי וזה קרה בשבוע שבו הכרנו. הוא שאל אותי אם אני מתחברת למותג ואני עפתי עליו בגלל המסרים שלו. מדובר במותג מאוד אופנתי שנמצא ב-44 מדינות בעולם, ואנחנו הזכיינים בישראל. המותג מחויב לערכי הקיימות ואיכות הסביבה ומייצר מוצרים שניתנים למילוי חוזר, תוך חסכון בפלסטיק, מים ואנרגיה המשמשים בייצור ומפחית את טביעת הרגל הפחמנית. בשלב ראשון אנחנו משיקים אלכוג'ל לשמירה על היגיינת הידיים עם עיצוב מדויק ומרהיב. 20% מרווחי המותג יממנו יצירת מקורות מים במדינות מתפתחות באפריקה, שם נשים צריכות ללכת שעה וחצי לכל כיוון כדי להגיע למי שתייה ובמצב כזה הן לא יכולות ללמוד ולרכוש השכלה, ומאפריקה המיזם יתרחב למדינות נוספות. כל אחד צריך לקחת אחריות בסביבה שלו כדי לשמור על כדור הארץ. מבחינתנו מדובר בעסק שיש בו ערך מוסף והבחירה ברשת סטורי להשיק את המוצרים שימכרו בחנויות החברה ובאתר שלה, לא הייתה מקרית. סטורי פועלת מתוך אחריות חברתית ואמונה שלמותגים ישנה אחריות וגם למי שקונה אותם".

>> התרומה שלנו למאבק האקלים: ללבוש יותר יד שנייה. 16 חנויות ואתרים שיעזרו לך בזה

יש לכם כבר תוכניות עסקיות נוספות?
"בקרוב יהיה קרם הידיים הראשון בעולם למילוי חוזר ובהמשך נשיק סבונים ואפילו משחת שיניים. הויז'ן שלנו הוא להיות מרקט פלייס למוצרים אקולוגיים שעושים טוב לנו ולסביבה ואנחנו מחפשים מוצרים נוספים שתואמים לערכי הקיימות עם אחריות סביבתית וחברתית. חלוקת התפקידים בינינו ברורה: אני בעולם האון ליין, שיווק, פרסום, והוא באוף ליין".

הזכרת את הפעילות שלך ברשתות, את מקבלת גם נאצות?
"כן, אני מאוד צינית ולא תמיד כולם מבינים ושולחים לי לא אחת הודעות מגעילות בנוסח 'סתומה' ו'מפגרת', לפעמים אני לוקחת את זה קשה, וזה מוריד לי את הבטחון לדקה וחצי לפעמים אני מגיבה בציניות ולפעמים פשוט מתעלמת. לשמחתי רוב התגובות הכי מפרגנות ומרימות".

אם לא בישראל היכן היית רוצה לגור?
"האמת שהייתי רוצה לעשות רילוקיישן לניו יורק לכמה שנים, אבל מרגיש לי שזה הולך ומתרחק ממני".

על מה את מבזבזת?
"יש לי פטיש סתמי. אני מכורה לגומיות לשיער יכולה לקנות לפעמים עשר ביום אחד ואני מכורה לבגדי ספורט. יש לי חדר כושר בבניין מגוריי ואני כמעט כל יום שם לאימוני כושר ופילאטיס. ובקטגוריית הבזבוזים הרציניים – תיקים ונעליים. יום אחד ראיתי מגף של גוצ'י בניו יורק במחיר של 4,000 ש"ח, ניסיתי והוא לא יצא לי מהרגל. רכשתי אותו. הוא היה קטן למידותי. מעולם לא נעלתי אותו".

חיה אורח חיים בריא?
"השאיפה שלי להיות יום אחד טבעונית כמו אימא שלי. כיום אני לא נוגעת בגלוטן ומוצרי חלב לא נוגעת באוכל מעובד, לעיתים אוכלת עוף מאמינה שתזונה נכונה היא מתכון לבריאות טובה".

מה את מאחלת לעצמך?
"משפחה מאושרת, ארבעה ילדים, שילוב נכון בין חיי משפחה לקריירה והכי חשוב להמשיך להרגיש מאושרת מבפנים".

המוצר החדש של דנית גרינברג, HAAN לרשת סטורי | צילום: יח"צ חו"ל
המוצר החדש של דנית גרינברג, HAAN לרשת סטורי | צילום: יח"צ חו"ל