"זה היה נורא קשה, לא ישנתי דקה": הדרמה של דנית גרינברג

דנית גרינברג לקמפיין הוולנטיינז של פנדורה | צילום: לנס הפקות
דנית גרינברג לקמפיין הוולנטיינז של פנדורה | צילום: לנס הפקות

הזוגיות החדשה שמתבשלת חמישה חודשים מתחת לרדאר, הדרמה שהדירה שינה מעיניה והחיים כמשפיענית רשת בתקופה הכי סוערת בישראל. דנית גרינברג הצטלמה לקמפיין רומנטי במיוחד וסיפרה לנו הכל

88 שיתופים | 132 צפיות

מאז פרוץ המלחמה, דנית גרינברג מנצלת את כוחה ברשתות כדי להדהד את האמת מאחורי כל הזוועות שראתה ישראל בשבעה באוקטובר. מי שנרתמה להסברה למען המדינה כבר במבצע "שומר חומות", מצאה עצמה הפעם, כמו כל מדינת ישראל, בסרט אחר לגמרי. ולא רק זה. החבר החדש שלה, שהיא קוראת לו יניב (בלי שם משפחה), הוקפץ למילואים בתחילת המלחמה. "זה היה נורא קשה, לא ישנתי דקה", היא מודה. עכשיו היא כבר נושמת לרווחה, כי הוא שוחרר – לפחות לעת הזאת.

>> עכשיו זה רשמי: יואנה ותומר מ"חתונמי" נפרדו. זו הסיבה

איך את פועלת בימים הקשוחים האלה?
"התחושה קשה. המלחמה משפיעה עליי כמו על כולם. מנסים לחיות לצד המלחמה, אבל האירועים הקשים לא עוזבים אותנו. מהרגע הראשון היה לי ברור שאני מתגייסת למאמץ ההסברה, ובלי לחשוב פעמיים העליתי הרבה תכנים לעולם. יש לי הרבה עוקבים מחו"ל, ואני מבינה שהכוח שלי כמשפיענית רשת חייב להיות מנוצל ומגויס כדי להפיץ את הזוועות שאנחנו חווים כאן בעת הזאת. אני יודעת שהדברים שכתבתי השפיעו, כי קיבלתי תגובות".

איזה תגובות למשל?
"הייתה למשל סטודנטית בפולין שכתבה דברים אנטישמיים נגדנו. עשיתי פעולות ברשת נגדה יחד עם יוצרי רשת נוספים, והיא הושעתה. אני חושבת שכל אחד שיש לו השפעה צריך להיות מגויס היום למלחמת התודעה הזאת".

יש בך כעס על מה שקרה לנו בשבעה באוקטובר?
"כואב לי על האסון הזה שנחת עלינו כמדינה. כואב לי על כל מי שחווה צער ושכול ועל משפחות החטופים. הייתי בכיכר החטופים ביום המאה למלחמה, ועמדתי צמודה לבמה. שמעתי את אימא של נעמה לוי, נערה צעירה שחטופה בשבי החמאס. זה היה כל כך קורע לב, הרגשתי בכל נים מנימי גופי את הזעקה שלה כאימא. כל משפחות החטופים הפכו להיות המשפחות של כולנו. אנחנו לא נוכל לחזור לשגרה אמיתית עד שכל החטופים יחזרו, וזה גם מה שאני מהדהדת באינסטגרם שלי – כי חשוב לי שהם יישארו בתודעה. אני בעיקר מהדהדת את הזוועות, כי זה הנושא הכי חשוב בעיניי היום. צריך להשיב אותם הביתה בכל מחיר. כל הזמן אנחנו שומעים על ההתעללות בהם, אני מרגישה כזה חוסר אונים ומתקשה להכיל את זה".

>> מהוליווד לחזית ההסברה בישראל: הסיפור המופלא של רייצ'ל קסטנר

את נפגשת גם עם כאלה ששרדו את התופת?
"כן. התנדבתי הרבה במרכז בחוות רונית, שהועבר בהמשך לחוות נערי האור ברשפון, והפך להיות מרחב מרפא לנפגעות ונפגעי טראומה בעקבות השבעה באוקטובר. כמעט כל יום העברתי שם אקרו יוגה, תרגול גופני מעולם היוגה והאקרובטיקה, יחד עם המדריך שלי. שמענו מהם סיפורים, וזה היה מזעזע וכואב".

משלוש יוצא אחד

גרינברג, שבחודש מרץ תחגוג יום הולדת 32, היא אחת מאושיות הרשת הבולטות בישראל. למי שהתגלתה ב"האח הגדול" והגיעה לחמישיית הגמר לפני 11 שנה, יש כבר כמעט חצי מיליון עוקבים ועוקבות. היא קנתה את מעמדה בזכות הרבה קסם אישי, חן כנות, והנה, היא שוב מאוהבת. אבל הפעם, אולי בעקבות לקחי העבר, היא פחות מנדבת מידע. אז בשביל זה אנחנו כאן.

>> יכול להיות שזו הסיבה שבגללה כל הסלבס נפרדים לאחרונה?

יניב הוא יניב חרלפ. חוץ מזה שהוא חתיך הורס, בעברו הוא איש שייטת 13 ובעבר אף הקים חברת יזמות בתחום הנדל"ן בתחום הדיור להשכרה לסטודנטים. הוא חי מספר שנים בברזיל, שם הקים מרכז וולנס והעצמה, וחזר לפני כשנתיים ארצה. וכיום יזם חברתי בקנה מידה בינלאומי העוסק בתחום הקיימות. התחום הזה קרוב ללבה של גרינברג, שעסקה בו כשהייתה נשואה לברק חקמט, נישואים מספר 2 שלה. לפני כן היא הייתה נשואה למקעקע אליאב אוזן, בו התאהבה ב"האח הגדול", והנישואים שלהם שרדו שלוש שנים. לחקמט היא התארסה כעבור חמישה חודשי היכרות, ורגע לפני החתונה היא נפצעה בתאונת דרכים. בעקבות החבלות בפניה, היא נאלצה לעבור שני ניתוחי אף ופיתחה חרדה מלעלות שוב על הכביש. החתונה נערכה באפריל 2022, וביוני 2023 הם כבר היו גרושים. גרינברג עזבה את הבית המשותף בהרצליה ועברה לתל אביב.

היום היא ובן זוגה החדש מסכמים חמישה חודשי זוגיות. הם לא לגמרי מסתתרים, לפני המלחמה הם נראו באירועים שונים וגם טסו יחד לחופשה בתאילנד. שמענו מגרינברג גם על הזוגיות החדשה, במסגרת הצילומים שלה לקמפיין הוולנטיינז של חברת התכשיטים הבינלאומית "פנדורה", כי בסוף, בין כל ההתנדבויות שלה הרי צריך גם להתפרנס.

"אני מחוברת לחברה כבר שנים", היא אומרת, "את צמיד 'מומנט' של החברה יש לי כבר מגיל 17, עם תוספת של כל מיני תליונים. יש מבחר עצום של תליונים, וכל אחת יכולה להתחבר דרכם לרגעים המיוחדים שלה בחיים. אני אוהבת תכשיטים וזה לא סוד, בעיניי אקססוריז הם חלק בלתי נפרד מהלוק. אקססוריז משדרגים כל ג'ינס וטי שירט, והקמפיין שאני עושה נותן אפשרות לכל אחת לבטא מהי אהבה בשבילה".

>> אוולין הגואל: "מרים לי כשאישה אחרת מסתכלת על הגבר שלי"

ומהי אהבה בשבילך?
"לאהוב את עצמי ולהיות כנה עם עצמי. בשבוע שעבר עשיתי לוח השראה לשנת 2024, שמתי במרכז את המילה LOVE ואיחלתי לעצמי שאעשה השנה דברים שאגש אליהם רק מתוך אהבה. אחרת, שום דבר לא שווה".

עברת שני פרקי גירושין בזמן קצר, את יכולה להגיד שאת לומדת מטעויות?
"אני יכולה להעיד על עצמי שאני מתפתחת, ומכל דבר אני לוקחת את הדברים הטובים. אני מסיקה את המסקנות ומשתדלת לחיות על פי מה שלמדתי -ולחיות טוב. אני יכולה להעיד על עצמי שאני בן אדם זוגי".

תחגגי את הוולנטיינז עם בן זוגך?
"כן, אבל אני משאירה את זה לעצמי. כיף לנו וטוב לנו, אבל מה שקשור אליו – זה שלו".

בנישואים השניים שלך אמרת שאת כבר לא יכולה לחכות לילדים. ועכשיו?
"כרגע אני נהנית מהכאן ועכשיו, ולא רוצה לצאת בשום הצהרה. אני חיה בתקופה מורכבת ומבולבלת ומי יודע מה יהיה מחר. אנחנו רואים סביבנו כל כך הרבה סיפורים קשים אז בתקופה הזאת אני מנסה לחיות יום ביומו".

מה תעשי כשתהיי גדולה?
"אני מקווה שהמתנה שקיבלתי להיות צינור השפעה תשפיע לטובה על אנשים. נכון שאני מתפרנסת מהאינסטגרם, אבל אני מפרסמת רק מוצרים שאני מאמינה בהם באמת. בסוף הכי חשוב לי לקחת את ההשפעה שלי כדי לעזור למי שצריך, להפיץ אור ואהבה, להעלות לאנשים חיוך על השפתיים, אהבה וצחוקים. בשביל זה אני קמה כל בוקר".