מתנה לחג: 8 בשמים חדשים שבאמת מריחים טוב

הבושם שהתאהבנו בו מהשפריץ הראשון, הריח שמרים מצב רוח, זה שהחזיק כל היום והניחוח שגרף את כל המחמאות - חברות מערכת "את" בוחרות את הבשמים שגרמו לשנה הזאת להריח הרבה יותר טוב
בושם יוניסקס סיטרוס של רוז'ה גלה
"המותג הצרפתי הוותיק רוז'ה גאלה (Roger&Gallet) הגיע השנה סופסוף לארץ עם שישה ניחוחות היישר מהבוסתן, הכי אהבתי מתוכם את ריח הסיטרוס (אתרוג, הל, בזיליקום וטימין). יש לו ריח הדרי נפלא, נקי, מרענן ולפי ההבטחות הוא גם מעורר, ממריץ ומשפר את תחושת האנרגיה בגוף. אולי זה טיפה מוגזם, אבל בעולם שבו כבר קשה למצוא בשמים פרשיים והדריים, הבושם הזה הוא נקודת אור זוהרת".
299 ש"ח, ניתן להשיג באתר lierac.co.il
ABSULS ALLEGORIA FLORABLOOM של גרלן פריז
"עם השנים חוש הריח שלי התחדד עד כדי כך שאני יכולה לערבב וליצור ריח אחד מכמה בשמים (למשל גוטייה עם פרגאמו). אבל הבושם הזה של גרלן פריז נולד לעמוד בפני עצמו, והוא בא לי בול בפוני. אימא'לה, איזה ריח פרחוני עוצמתי ומושלם: תווי ורד, ילנג-ילנג (צמח בושם להרגעה וגם להגברת החשק…), לבונה, ובשילוב ריח עצי של סנדלווד ופצ'ולי. התוצאה: בושם ייחודי שמריח מנשיות חושנית".
925 ש"ח ל-120 מ"ל, להשיג ברשתות נבחרות ואתא CHOZEN
FLOREIKU PARIS – GONG של ממו פריז
"לא צריך להגיע מארץ השמש העולה כדי ליצור בושם בהשראת התרבות היפנית. מותג בשמי הנישה היוקרתי והיוניסקסי, שנולד מתוך המסורת והתרבות היפנית, הוא מסוג הבשמים שאת אומרת לעצמך: הוא לא דומה ולא מזכיר אף בושם מוכר. התווים שלו שונים לגמרי – יוזו (פרי נפוץ ביפן וקוריאה, שילוב של אשכולית, תפוז ומנדרינה), ענבר, פלפל ורוד ושחור, דוריאקי (ממתק חביתיות יפני במילוי מתוק), גואיקק (סוג צדפה), עץ אלגום ריחני ומתקתק ושמן בנזואין סיאם (שמשמש גם לקטורת). התוצאה: חוויה חושנית מתקתקה ומתובלת. ועוד לא אמרנו מילה על הבקבוק, שהופך לשניים. קישוט יפהפה להתמוגג ממנו".
1,200 ש"ח ל-50 מ"ל (ועוד בקבוק קטן של 10 מ"ל), להשיג בחנויות BEYOND SKIN ובאתר
בושם EAU DES SENS של DIPTYQUE
"המותג הזה תמיד הילך עליי קסם, עם המבטא הצרפתי שלו והאפיל הבוטיקי, ועכשיו סופסוף יצא לי לרחרח אותו מקרוב. קיבלתי לידיי בושם שלפי רשימת המרכיבים שלו – פריחת התפוז, פצ'ולי, אנג'ליקה ועוד – הוא בול אני: קצת פרשי ומלאכי, קצת מריר ועוקצני. ציפיתי להתאהבות מיידית, אבל אני מודה שלקחו לי כמה ניסיונות עד שהתחברתי לניחוח. בשפריצים הראשונים הוא הרגיש לי קצת מתקתק וריחני מדי, שזה פחות אני. אחרי שהוא התמקם על העור בנינוחות, כבר הרגשתי שיש כאן כימיה – ושמצאתי בושם עם ייחוד, סטייל וריח שמזכיר ספא בוטיק שיקי. אה, וגם הבקבוק סופר סטייל".
630 ש"ח ל-100 מ"ל, להשיג בבלעדיות בחנויות בוטיק בשמי היוקרה BEYONDSKIN ובאתר הרשת
CEDRE FIGALIA של ATELIER MATERI
"אטלייה מאטרי הוא בית בישום צרפתי המתמחה ביצירה ארטיזנלית ובוטיקית, מה שנקרא 'הוט־פרפומרי'. המותג מאמץ את חזון ה־SLOW LUXURY, עם תהליכים שמכבדים את החומר, הטבע וזמן היצירה, מה שמוסיף לו נופך עילי נוסף. לבושם פתיחה רעננה של ברגמוט ובזיליקום, עם טוויסט של פלפל ג’מייקני שמחדד חושים; לב ירוק של מאטה ותאנה שמרגיש כמעט אכיל; ובסיס עדין של עץ ארז. זה ניחוח עצי עם טוויסט פירותי, אבל לא כזה שמכביד על האף. כשאני מניחה אותו בבוקר זה מרגיש כמו סוד, ריח שלא דומה לשום דבר שהכרתי. אחרי כחצי שעה הוא מתמזג יפה עם העור, ניחוח אינטימי, כזה שאנשים מרגישים רק כשנמצאים ממש לידך. הבקבוק יפהפה, נקי ומינימליסטי, ונראה כמו אובייקט עיצובי שראוי למקום של כבוד על מדף הבישום. לגמרי בושם שמלווה אותי, משאיר שובל שקט אבל נוכח".
888 ש"ח ל-100 מ"ל, להשיג באינדיבידואל
בושם FLORA GORGEOUS GARDENIA של גוצ'י
"מאז שהבושם החדש של גוצ'י נחת אצלי, השתמשתי בו לא מעט, ובכל פעם אני מגלה מחדש כמה הוא קולע. ריח קליל, פרחוני ונעים, כזה שלא מכביד אבל עדיין משאיר נוכחות אלגנטית. זה בושם יומיומי אידיאלי: מוסיף רעננות וניקיון, נותן תחושת כיף מיידית, מבלי לגלוש למתיקות או עוצמה מוגזמת. יש בו נגיעה יוקרתית שגורמת לך להרגיש מתוקתקת בכל שפריץ. עמיד, עדין במידה הנכונה, ובעיקר כזה שקל להתאהב בו".
686 ש"ח ל-100 מ"ל, להשיג ברשתות סופר-פארם, המשביר, אפריל ו-BE
TOMMY GIRL NEW YORK של טומי הילפיגר
"ניסיתי את הבושם החדש של טומי הילפיגר, ובחיי שהתאהבתי על המקום. ריח פרשי ומרענן שמחזיק יום שלם, כזה שמרגיש טבעי אבל עדיין משאיר נוכחות. הבקבוק מעוצב בסגנון קלין-גירל, עם טאץ' יוקרתי שממקם אותו יותר על המדף מאשר בתיק האיפור. העמידות מפתיעה לטובה, ואפילו גרפה מחמאות עוד לפני שהספקתי להבין שזה 'הריח החדש שלי'. בקיצור, מצאתי את הבושם שעושה לי את ניו יורק בגרסה האישית שלי".
225 ש"ח ל-100 מ"ל, ניתן להשיג ברשת סופר-פארם, בחנויות נבחרות ובאתר האונליין של לילית קוסמטיקה
בושם SCANDAL INTENSE של ז'אן פול גוטייה
"בהתחלה חשדתי שמדובר בהסנפה נוסטלגית מהניינטיז, אבל הבושם החדש של ז'אן פול גוטייה הוא מתוק ופרחוני עם נגיעות דבש שנשארות על העור שעות. הוא מצליח לשלב עוצמה עם רכות, ומתאים לבוקר במשרד לא פחות מיציאה לילית פרועה. המחמאות זולגות מעצמן – זה מסוג הריחות שפשוט לא עוברים לידך בשקט".
329 ש"ח ל-80 מ"ל, להשיג ברשתות הפארם