טיפולי יופי

בשורת ההזרקות: מעכשיו גם למתיחה של הבטן, לברכיים מקומטות ולמיצוק זרועות

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

 פגשנו את ד"ר יאני ואן לוגם, גורו ההזרקות העולמי, ולמדנו מה האיזור החדש שאפשר להזריק אליו בלי להיראות מוגזמת ומהו חומר הפלא שגם מטפל באזור הצוואר הבעייתי וגם עושה פלאים לצלקות אקנה?

88 שיתופים | 132 צפיות

"אני מסתכל על המטופלים שלי בעיני אמן כאילו מדובר ביצירת אמנות שעלי ליצור ולפסל אותה באמצעות אור וצל", אומר ד"ר יאני ואן לוגם, גורו הזרקות הבוטוקס והחומצות, "תחשבי על אמן איפור שמכין את הדוגמנית שלו לצילומים באמצעות הארות והצללות. משחקי האור והצל יכולים לקבל ביטוי גם בהזרקות, אבל לעומת איפור, בהזרקות זה יחזיק הרבה יותר זמן".

בשבוע שעבר ביקר בארץ מי שמכונה גם "הקוסם" ו"הגורו מספר 1 של ההזרקות בעולם", ד"ר יאני ואן לוגם מומחה לרפואה אסתטית מהולנד. ואן לוגם נראה כמו שחקן קולנוע, הוא בעל  מרכז רפואי גדול באמסטרדם ולצידו פועל צוות רופאים גדול שהתמחה בשיטותיו. יש לו אתר שוקק כניסות שבו ניתן לראות מצגות שלו תמורת תשלום של עשרות או מאות יורו. הוא מרצה נודע ומבוקש ברחבי העולם בתחום הזרקות חומרי מילוי, מלמד רופאים להזריק בשיטות ייחודיות שפיתח ושמבטיחות אפס עד מינימום תופעות לוואי ותוצאה מדהימה של פיסול פנים טבעי. הוא בן 47, נשוי ואב לבן ארבע וחצי, והצלחתי לפגוש אותו במהלך ביקור בזק בן ימים אחדים שערך בישראל כאורח חברת "אלפאמדיקס", במהלכו ערך סדנאות והדרכות מבוקר עד ערב למאות רופאים ישראלים מובילים מתחום הרפואה האסתטית, ששיחרו למוצא פיו.

ההזרקות התמקדו בשני חומרי מילוי שהוא אוהב במיוחד: הרדיאס -חומר מילוי המבוסס על סידן בשילוב לידוקאין(חומר מאלחש), שבוצעו בו מעל שמונה מיליון הזרקות. החומר השני הוא בלוטרו Revive, חומצה היאלורונית דלילה בשילוב גליצרול. לראות אותו עובד זו חוויה בפני עצמה. מסביבו שקט מופתי, הוא עוטה על כפות ידיו כפפות סטריליות שחורות, בוחן היטב את הפנים שוב ושוב, עובר מצד לצד ואז מתחיל להזריק במיומנות גדולה ובמהירות, ממש מלהטט ולא מפסיק עד לקבלת התוצאה הסופית שמעוררת השתאות בקרב הרופאים הצופים בו.

ד"ר יאני ואן לוגם | צילום: יח"צ
ד"ר יאני ואן לוגם | צילום: יח"צ

אתה בעצם מפסל פנים.
"כולם רוצים להביס את הגיל. אם בעבר אנשים, בעיקר נשים, המתינו לגילאים מבוגרים מאד כדי להתחיל בטיפולי הצערה, ואז כבר לא היה מנוס מניתוח הרמת פנים שדורש הרדמה מלאה, וגם זמן החלמה של שבועות, היום אנחנו יודעים שרפיון עור מתחיל כבר בתחילת שנות השלושים והזרקות חומרי מילוי הם כלי נפלא כדי למנוע או לדחות את כל מה שקשור בהזדקנות העור".

רק לאחרונה התוודתה בפנינו נעמה קסרי, מכוכבות "הישרדות", שהיא התחילה להזריק כבר בגיל 29. "אנחנו נמצאים בתקופה שיותר ויותר אנשים מפתחים קריירות והם עסוקים סביב השעון וההזרקות הפכו למאד פופולריות, גם כי מדובר בפרוצדורה של הפסקת צוהריים בלי חריגה משגרת החיים שלהם", הוא אומר.

מהם החידושים שחשפת בפני הרופאים הישראלים.
"לחומר המילוי בלוטרו יש טכנולוגיה ייחודית שמאפשרת להגיע למיזוג מושלם של החומר עם רקמת העור. עד היום הכרנו ארבעה סוגי מזרקים שלכל אחד מהם תפקיד אחר בכל הקשור לתיקון מיידי של קמטוטים, קמטים עמוקים, תיקון א-סימטריה ומילוי נפח בעצמות הלחיים, הסנטר והרקות. החידושים הנוכחיים מאפשרים שימוש גם לאינדיקציות עדינות שבעבר לא עשו ולא ניסו לעשות. הבלוטרו ליפס, הוא מוצר ייעודי חדש לשפתיים, שיש לו מזרק לתיחום (קונטור) ומזרק לעיצוב (שייפ) שבעצם נותן נפח. גודל כל אחד מהם הוא 0.6 מ"ל ועד היום אין קומבינציה כזאת בתחום חומרי המילוי. התוצאה יפה וטבעית, ועם יעילות מופגנת גם לקמטוטים מעל השפה, היא מחזיקה עשרה חודשים עד שנה שכן מדובר באזור פעיל. חידוש נוסף הוא בלוטרו ריבייב (REVIVE) – חומר שנועד לשפר בצורה משמעותית את מרקם העור ואת איכותו ולהעניק לו לחות אופטימלית למשך אותו זמן".

ד"ר יאני ואן לוגם בפעולה | צילום: יח"צ
ד"ר יאני ואן לוגם בפעולה | צילום: יח"צ

איך מתמודדים עם הסיבוכים והסיכונים בתחום ההזרקות?
"בהולנד שיניתי את פני התחום. אני רואה שליחות בלהעלות את המעמד של הרופא האסתטי ולהבטיח את הרמה הגבוהה של הרופאים בתחום. בשבע השנים האחרונות אני עובד קשה מאד עם הוועדה של הרפואה האסתטית בהולנד על תוכנית לימודים בת שנתיים באוניברסיטה להכשרה של הרפואה האסתטית. זה לא היה פשוט לבנות אותה בגלל כל מיני פוליטיקות בין דרמטולוגים ומנתחים פלסטיים, שכל אחד מהם מרגיש שיש לו זכות יחידים בתחום האסתטי, אבל הצלחנו לאחד אותם מתוך אמונה של כולם שמי שחשוב באמת הם המטופלים ולא הרופאים, ועלינו לתת למטופל את הרופא הטוב ביותר ושרמת הסיכונים תהיה נמוכה ביותר. הממשלה ההולנדית קבעה בחוק רשמי שתהיה התמחות בתחום הרפואה האסתטית והלימודים ימשכו שנתיים. לדעתי גם בישראל יש צורך ממשי לזה כי יש הרבה מאד רופאים בתחום שאני פוגש בכנסים ובהרצאות שלי כאן ואני מרגיש שהתמחות מקצועית כזו תעזור להם לבסס את מעמדם. עד לאחרונה בהולנד רופאי שיניים היו רשאים להזריק בכל הפנים אבל בתום משפט נגד ארגון רופאי השיניים בהולנד נקבע שהם מורשים לעסוק בהזרקות רק כל עוד ישנה חשיבות לבריאות אזור הפה ברמה הרפואית בלבד".

אפשרות להזריק לשפתיים ולא להיראות מוגזמת. נטלי דדון | צילום: אינסטגרם
אפשרות להזריק לשפתיים ולא להיראות מוגזמת. נטלי דדון | צילום: אינסטגרם

בוא נדבר על כל אפשרויות ההזרקה של הרדיאס.
"לרדיאס יש סמיכות גבוהה ולכן הוא מתאים למילוי נפחים, ובגלל שהוא חומר ורסטילי ניתן ליצור איתו תווי פנים מחודדים. בנוסף למילוי ולנפח הוא מטפל בשורש סיבת ההזדקנות ולא רק בתוצאותיה. ברדיאס ניתן לטפל במקומות שחומצה היאלורונית לא יכולה לטפל, כמו צוואר למשל. אם מזריקים רדיאס באזור מסוים, זה יכול להחליש את הטונוס של השריר באזור הזה, ועל כן יכול להאריך את משך הזמן שהבוטוקס משפיע. היתרון שלו הוא שבניגוד לחומצה היאלורונית הוא לא יגרום לניפוח המקום אלא רק למילוי הנפח הנדרש. היום אנחנו יודעים לדלל אותו ואז הוא נפלא לצוואר ולצלקות אקנה. רדיאס מדולל שיוזרק לתוך הצלקת יחדש את העור בצורה מדהימה. עוד יתרון שלו הוא שהוא אינו מיועד רק לפנים אלא גם לגוף – למתיחה של בטן, לברכיים מקומטות, למיצוק זרועות מדולדלות ולפנים וחוץ הירך, והוא מחזיק יותר מחומר מילוי אחר: 18 חודשים עד שנתיים".

אבל ברדיאס לעומת חומצה היאלורונית התוצאה היא לא לגמרי מיידית.
"חלק מהתוצאה נראה אמנם מיד, אבל התוצאה הסופית היא כעבור כשלושה חודשים כי החומר מעודד יצור קולגן ואלסטין. זה עוד יתרון שלו, כי לעומת שאר חומרי המילוי שמעודדים רק ייצור קולגן, רדיאס מעודד גם ייצור אלסטין".

עד כמה תחום הזרקות מילוי פופולרית אצלכם בקרב גברים?
"14% מהגברים מזריקים בהולנד וזה לא הרבה. הגברים ההולנדים מעדיפים להיות שריריים ועם מראה פנים חד. הפחד המובהק שלהם שמראה הפנים שלהם אחרי הזרקות יהיה נשי. לגבר אצלנו יש אידיאל יופי שונה מאשר לנשים".

איך אתה רואה את תחום הזרקות  בעשור הבא?
"אני מאמין שתהיה מגמת שינוי עולמית בתחום ונתרחק מאחוזי הסיבוכים. ההליכים יהיו בטוחים יותר ומקצועיים יותר ואני מצפה שיהיו הרבה יותר רופאים אמנים מאשר כאלה שמבינים רק במדע ובאנטומיה".