מה הציורים של בריטני ספירס אומרים עליה? בדקנו עם המומחים

בריטני ספירס | צילום: shutterstock
בריטני ספירס | צילום: shutterstock

תערוכה ראשונה לציוריה של האחת והיחידה, בריטני ספירס, נפתחה בצרפת. פנינו למומחים שיפענחו את הציורים שלה ולא תאמינו מה הם גילו

88 שיתופים | 132 צפיות

אין כמו נוסטלגיה ואין כמו בריטני ספירס, מי שהייתה אחת הכוכבות הגדולות בתחילת שנות ה-2000 המציאה מחדש את הסליז והטראש, הסתבכה עם כל מה שאפשר, גירושים, סמים, אישפוזים, צלמי פפראצי וכמובן הקרחת האייקונית, שגרמה לנינט ללכת אחריה בפרסומת לפלאפון. עברו כמה שנים ומאז ספירס ממשיכה להופיע במקביל לניהול חיי משפחה עם גיחות מדי פעם לאירועי שטיחים אדומים ותפעול חשבון אינסטגרם מלא סרטונים מוזרים ושנויים במחלוקת. בשנת 2017 שברה ספירס את הרשת כשפרסמה סרטון שלה מציירת פרחים על קנבס לצלילי היצירה הקלאסית "מארש תורכי" של מוצרט וכתבה "לפעמים אתה פשוט צריך לעשות את זה".

>> תמונות העבר האלו של קייט מידלטון ישאירו אתכן בשוק

מאז שיתפה ספירס את עוקביה מדי פעם בכישרון החדש שגילתה. לידה מחדש, תחושת מיצוי או סתם תחביב שאין לייחס לא חשיבות, ניסו לנחש אנשים ברחבי העולם. גלריית סימפה ההממוקמת בפיז'אק הנמצאת בדרום מערב צרפת החליטה להפסיק לנחש ופשוט לפתוח תערוכה שתקבץ את מיטב יצירות האומנות שלה. יכול להיות שמדובר באקט נואש להביא תיירים לפיז'אק, אבל בואו נודה, זה גימיק גאוני.

מעבר לתעלומת ה"למה לעזאזל לפתוח תערוכה לספירס, והאם בכלל אפשר לקרוא לזה אומנות?", מה שיותר מעניין לשאול הוא מה ציורה של ספירס אומרים עליה, אז פנינו לכמה מפענחי ציורים מובילים שיעזרו לנו לפתור את התעלומה. כמובן שכשביקשנו מהם לנתח את הציורים לא גילינו להם את זהות היוצרת, רק סיפרנו שמדובר באושיה מפורסמת כבת 38. זאת על מנת להבטיח אוביקטיביות מוחלטת בניתוחם. והתוצאות? מרתקות!

מיכל וימר, מפענחת ציורים: "היא נראית מאוד חזקה כלפי חוץ אבל מבפנים היא עברה דברים מאוד לא פשוטים שפגעו בה"

"כשאני מפענחת ציורים אני לא מפענחת את מה שמצויר אלא את האיך, נגיד הפרחים שציירה, אי אפשר להגיד בוודאות שזה אומר שהיא שמחה". מצהירה מיכל וימר, מפענת ציורים מקצועית, כותבת הספר "המדריך השלם לפענוח ציורי ילדים", מטפלת בעזרת אומנות ומנהלת מסלול של לימודי תעודה בנושא.

אז על מה את כן מסתכלת?
"בניתוח ציורים, הנושא לא משנה. יש המון פרמטרים לניתוח כמו איך מורחים את הצבע, הזוויות ומשיכות המכחול, אם הקו רועד או ישר וכו'. לדוגמה, אם צובעים צפוף מאוד זה מסמל מתח, קווים רועדים מסמלים חוסר ביטחון. חשוב לציין שבעבודה עם הנפש של בני אדם, אף פעם לא עובדים עם סימן אחד, מסתכלים על שילוב רחב של סימנים".

אז מה את רואה מהסתכלות בציור הזה?
"בעיקר מודגשת טראומה כלשהי שהיא נושאת איתה. היא נראית מאוד חזקה כלפי חוץ אבל מבפנים היא עברה דברים מאוד לא פשוטים שפגעו בה, אני רואה את זה לפי החלק התחתון בציור, תוספת הצבע האדום והדרך שבה היא מופיעה על הדף, התוספת הזו מראה שהיא באה ממקום טוב ותמים ונאיבי ואז ניצלו אותה, היא מנסה לראות את הצד הטוב של החיים למרות שהיא עברה דברים מאוד כואבים שהשאירו בה צלקות. האופן שבו היא מציירת מסמל מצב בחיים שלה שבו היא מנסה לצאת לאור ולהיחשף ואז מיד אחרי זה היא צריכה את הזמן בפנים, שהיא חווה מצבי אפ ודאון.

אפשר גם לראות שהיא עבדה עם ילדים, אם את אומרת שהיא הייתה מפורסמת, אז אולי היא הייתה כוכבת ילדים ושיחקה בסדרות ילדים (איך אפשר לשכוח את ימיה בערוץ דיסני – א"ו). סגנון הציור מראה שבתוכה היא נשארה ילדה והיא לא התבגרה, זה נורא מאפיין את אלו שמגיל ילדות הם בתוך התעשייה ולא באמת עוברים תהליך התבגרות נורמלי ונשארים ילדים".

 

מרדכי שרם, גרפולוג ומפענח ציורי ילדים: "יש בחיי המציירת ארבעה אנשים הקרובים לה מאוד ועוד אחד קצת פחות"

הגרפולוג מרדכי שרם, מנהל מכון פלאי הגרפולוגיה, מתמחה בפענוח ציורי ילדים ומבוגרים נתן לנו גם את פיענוחו, "בציורים הנ"ל ניתן לראות שהמציירת השתמשה בצבעים בהירים ורכים דבר המעיד על פנימיותה ויכולתה להציב לעצמה יעדים ומטרות. בנוסף ניתן לראות כי הפרחים צוירו בגדלים שונים, דבר המורה על כך שהיא נוטה לדבר עם אנשים בגובה העיניים. על פי מספר הפרחים אף ניתן לראות שיש בחיי המציירת ארבעה אנשים הקרובים לה מאוד ועוד אחד קצת פחות". שזה באופן מעניין יכול להעיד על שני ילדיה ובן זוגה סם אסגרי והאדם הפחות קרוב הוא אב ילדיה קווין פדרליין.

בריטני ספירס ובן זוגה סם אסגרי | צילום: shutterstock
בריטני ספירס ובן זוגה סם אסגרי | צילום: shutterstock