"ברידג'רטון" חזרה לעצמה אבל אבל לאן הקסם נעלם?
"ברידג'רטון" קצת חזרה לעצמה בעונה השלישית, בעיקר בכל מה שקשור לתלבושות, עיצוב ומשחק מאופק יותר, ואלה בהחלט חדשות טובות. אבל יש גם חדשות רעות
העונה הראשונה של "ברידג'רטון" הייתה הפתעה. דרמת התלבושות עתירת האנכרוניזמים המכוונים הגיעה לאיזון מוצלח בין הקלאסי לאופנתי, ונתנה לז'אנר זריקת אנרגיה. בעונה השנייה האיזון הופר, ונזכרנו שזאת בכל זאת הפקה של שונדה ריימס, יוצרת "האנטומיה של גריי" (את ספריה של ג'וליה קווין, המשמשים בסיס לסדרה, לא קראתי). שנתיים חלפו בטרם קיבלנו חצי עונה שלישית (החצי הבא יעלה ביוני) שמבחינות מסוימות היא שיפור ביחס לעונה הקודמת, אך אינה משתווה לעונה הראשונה.
>> משחקי שליטה: ההצגה המחרמנת שנוגעת באישיו של כולנו בזוגיות
השיפור הבולט לעין הוא התלבושות. בביקורתי על העונה הקודמת התלוננתי שהשמלות פחות יפות וקשת הצבעים פחות מוקפדת. בדקתי ומצאתי שמעצבת התלבושות הוחלפה באחרת. בעונה הנוכחית השמלות שוב פורחות, ומתברר שהמעצב החדש ג'ון גלייזר עבד עם אלן מירוז'ניק, שעיצבה את העונה הראשונה. תשומת לב מיוחדת הוא הקדיש לשמלותיה של פנלופה פת'רינגטון (ניקולה קוכלן) שאחרי שתי עונות שבהן היתה פרח קיר היא מחליטה לעבור מייקאובר כדי לנסות לתפוס לעצמה בעל. האינטרנט מלא בכתבות אופנה שבהן גלייזר מסביר את התפיסה העיצובית והדרמטית שלו.
ואכן, פנלופה, שהיתה הדמות הכי נוגעת ללב בעונה הראשונה, נראית נהדר. בעונה הקודמת לא קרה איתה הרבה. שוב ושוב היא ניגשה לשוחח עם קולין ברידג'רטון (לוק ניוטון, קצת סתמי), ושוב ושוב הוא לא הבחין בה וברגשותיה, וזה הפך למונוטוני. בעונה הנוכחית זה מתהפך, וזה נחמד, אבל גם מעיד על הכתיבה המכאנית של התסריט. העונה אין דרמות גדולות, ואין טראומות מהעבר שמסבכות את נפשותיהם של גברים סקסיים. בעצם אין גברים סקסיים. האח הבכור אנתוני (ג'ונתן ביילי המהמם) דופק הופעת אורח בתחילת העונה, ואחרי זה נעלם עם זוגתו לעוד ירח דבש (לא לפני שהוא מספק סצנת סקס "לוהטת" הכרחית).
נחזור למה שטוב. האחות החמישית אלואיז (קלודיה ג'סי), שבעונות הקודמות אוירה כפרוטו-פמיניסטית, עדיין מתקשה למצוא את עצמה בחברת הרווקות התאבות לבעלים, והפעם הדרמה שלה מתמקדת ביחסי החברות השבורה עם פנלופה, והחברות החדשה עם קרסידה הביצ'ית (ג'סיקה מדסן). ג'סי, שהיתה נהדרת בעונה הראשונה, לחצה קצת יותר מדי על הגז בעונה השנייה, והופעתה צרמה מעט. נדמה שבין לבין היא התבוננה בעצמה על המסך, הסיקה מסקנות, והפעם הופעתה מאופקת וכובשת יותר. בהשפעתה של אלואיז, קרסידה נעשית פחות ביצ'ית, ומתברר שמאחורי החזות הבלונדינית של הגולד דיגרית המניפולטיבית יש בן אדם ראוי.
צמד האימהות – החכמה (רות גמל) והערמומית (פולי ווקר) – הן עדיין העוגנים של הסדרה, ולשתיהן יש רגעים טובים. ויש עוד עלילות משנה שאולי יהפכו למהותיות יותר בפרקים הבאים. הסך הכל נעים לצפייה, גם אם לא מרטיט את הלב. וכן, חלוקת העונה לשני חצאים תוכננה כך שבתום ארבעה פרקים אנחנו מקבלים סיפוק רגשי מסוים, ועדיין להוטים, בערך, לדעת איך זה ימשיך.
>> Bridgerton ("ברידג'רטון"), עונה 3 חלק 1, ארבעה פרקים, עכשיו בנטפליקס