הסערה מאחורי הקליפ של עדן בן זקן: "אין סיבה שהיא תשתמש בדוגמניות ללא תשלום"

נטע אלחמיסטר, עדן בן זקן ונועה בני | צילום: נוי ערקובי
נטע אלחמיסטר, עדן בן זקן ונועה בני | צילום: נוי ערקובי

עדן בן זקן צילמה קליפ בתצוגה של נועה בני ונטע אלחמיסטר בשבוע האופנה קורנית תל אביב. עכשיו חלק מהדוגמניות טוענות כי לא ידעו מזה ולא נתנו את אישורן. תגובת מנהלה של בן זקן: "מי שלא ירצה לקחת חלק בקליפ - לא יופיע בו"

88 שיתופים | 132 צפיות

שבוע האופנה קורנית תל אביב מאחורינו, עבור רבים הוא הסתיים בתרועת חצוצרה אבל היו כמה דוגמניות וסוכן אחד שבשבילם הוא הסתיים באקורד צורם. לפני קצת יותר משבועיים פורסם בכלי התקשורת וברשתות החברתיות על הסולחה המתוקשרת של הזמרת עדן בן זקן עם נועה בני ונטע אלחמיסטר, אחרי שתמונות של הזמרת מודדת בגדי ים בחדר ההלבשה של "בננהוט" דלפו לרשת לפני כשנתיים. הסולחה התבטאה בכך שזמרת העשור צילמה את הקליפ לשיר החדש "הגענו בנות" כחלק מהתצוגה של המותג בננהוט של אלחמיסטר ובני במסגרת שבוע האופנה. אין כמו הקסם של בן זקן כדי להרים את ההייפ לשבוע האופנה, אבל הבעיה היא שחלק מהדוגמניות טענו באוזנינו כי הן לא נשאלו ולא נתנו את אישורן מראש להשתתף בקליפ.
"אמרו לי שאני הולכת להשתתף בתצוגת אופנה", מספרת אחת הדוגמניות שביקשה להשאר בעילום שם, "מאחורי הקלעים היו התלחששויות שעדן הולכת להופיע, והייתי בטוחה שכמו במלא תצוגות אחרות שהופיעו בהן זמרים, גם כאן זה הסיפור. כמה ימים אחרי זה גיליתי דרך עמוד האינסטגרם של 'ערב טוב עם גיא פינס' שזה בעצם צילומים של קליפ. בצילומים עצמם לא הבנו שזה מה שיהיה. והכי מבאס שאף אחד מהגורמים שנהנו מאיתנו הדוגמניות לא שילם לנו אפילו". 

התצוגה של בננהוט | צילום: נוי ערקובי
התצוגה של בננהוט | צילום: נוי ערקובי

עניין התשלום – או יותר נכון חוסר התשלום – על ההשתפות בתצוגה תואם מראש עם כלל הדוגמניות והסוכנים שלהן והעניין הוסכם על כולם, אך ברגע שגילו שהתצוגה היא בעצם גם צילומי קליפ, חלק מהדוגמניות הרגישו מנוצלות.
גם סוכן הדוגמניות משה אברמוב, שחמש דוגמניות אותן הוא מיוצג השתתפו בתצוגה טוען כי אף אחד לא דאג לעדכן שאלו התוכניות: "אחרי שנגמרו הצילומים, הדוגמנית סיפרה לי באגביות משהו על הבמאי של הקליפ של עדן ולא הבנתי על מה מדובר, אחרי בירורים הבנתי שצילמו קליפ כחלק מהתצוגה, לא נאמר לי שזה עומד לקרות", מספר אברמוב, "אם היא הייתה מופיעה כמו שהיה בשאר התצוגות אז סבבה, אבל זה לא המצב. ידעתי מראש שההשתתפות בתצוגה של 'בננהוט' היא ללא תשלום אבל אין שום סיבה שעדן בן זקן, שזה עסק מסחרי, ישתמש בדוגמניות ללא תשלום נוסף. אני לא יודע למה זה לא תואם איתי מראש, אני לא אישרתי שהדוגמניות שלי ישתתפו וכשהקליפ ייצא אפעל בהתאם".

למערכת "את" נודע כי לאחר פנייתנו, מנהלה האישי של עדן בן זקן פנה אל הדוגמניות העצמאיות ואל אברמוב כדי לקבל את אישורם להשתתפות בקליפ.

התצוגה של בננהוט | צילום: אבי ולדמן
התצוגה של בננהוט | צילום: אבי ולדמן
נטע אלחמיסטר, עדן בן זקן ונועה בני בתצוגה של בננהוט | צילום: אבי ולדמן
נטע אלחמיסטר, עדן בן זקן ונועה בני בתצוגה של בננהוט | צילום: אבי ולדמן

מלירון פרנקו, מנהלה האישי של בן זקן, נמסר: "כשהגעתי לתצוגה, כמה דקות לפני שהחלה, עלה לנו רעיון – לי ולשי אביטל, הסוכן של נטע, לשלב את התצוגה בקליפ. לכן מיד אחרי התצוגה יצרתי קשר עם כל הסוכנים שידעתי שהדוגמניות שלהם לקחו חלק בתצוגה וקיבלתי את אישורם לשלב את הדוגמניות בקליפ של זמרת העשור עדן בן זקן. בעקבות הפנייה שלכם התגלה לי כי לא הועברו לי שמותיהם של כמה דוגמניות עצמאיות ושל משה אברמוב ולכן, בשל אי הידיעה לא נעשתה אליהם פנייה קודמת. ברגע שזה נודע לי פניתי אליהם במיידי וביקשתי את אישורם. כל מי שלא אישר השתתפות – לא יכנס לקליפ. חשוב לי להזכיר שהקליפ עדיין לא פורסם כך שלמרות הטעות שנעשתה בתום לב, לא הייתה פגיעה בזכויותיהם של אף אחד מהמשתתפים ומי שלא מעוניין לקחת חלק בקליפ – לא יקח בו חלק".

> כל הטרנדים החמים שראינו על המסלול של שבוע האופנה קורנית תל אביב