אופנה

מביך: פאדיחת הפוטושופ של אסוס מעצבנת את הגולשים

צילום מסך מאסוס
צילום מסך מאסוס

כבר תקופה ארוכה שמחלקת בגדי ההיריון באסוס סופגת תגובות קשות נוכח העובדה שהדוגמניות אינן הריוניות אלא בחורות צעירות עם כריות בבטן, אבל הפעם הם ממש הגזימו

88 שיתופים | 132 צפיות

בשבוע שעבר רעשה הממלכה המאוחדת לאחר שממש במקרה, תמונה שלא רוטשה כראוי נכנסה לאתר אסוס, ובה נשארו בטעות הסיכות שמצירות ומתאימות את הבגד לגופה של הדוגמנית, שכמה מפתיע, אינו תואם גוף של אישה רגילה במידות רגילות שמסתובבת ברחוב. "עכשיו אני מבינה למה הבגדים שאני מזמינה אף פעם לא נראים טוב עלי", כתבה אחת הגולשות.

בעוד שהרשת גועשת סביב עניין הסיכות, חברה הפנתה את תשומת ליבי לעניין אחר ומכעיס לא פחות, דוגמניות ההיריון של אסוס אינן בהיריון כלל וכלל! הן נערות רזות שלכבוד יום העבודה הזה זכו בחגורת בטן שמדמה היריון. זה מסביר מדוע גם בחודשים המתקדמים כביכול, הירכיים שלהן רזות, הציצי יושב יפה בכל גזרה ולא כמו שלי, נוזל מכל עבר, ולמה האגן שלהן נראה שובבי, ולא כמו אגן שנועד להוציא מתוכו בקרוב מאוד ילד.

צילום מסך מאסוס
צילום מסך מאסוס
צילום מסך מאסוס
צילום מסך מאסוס

מסתבר שהעובדה שבאסוס מעדיפים ילדות עם כריות על פני נשים הריוניות אמיתיות, אינה חדשה. גם הסיפור הזה דובר שוב ושוב, השיא היה בסוף שנת 2017 כשהבלוגרית לואיז פנטלנד צייצה בטוויטר שלה "אסוס היקרים, למה אתם משתמשים בדוגמניות עם באמפ מוזר במקום בדוגמניות הריוניות? אני בטוחה שיש כמה כאלה".

ובאמת למה? הרי נשים הריוניות צועדות על מסלולי תצוגות בשבוע האופנה בניו יורק ומצטלמות למותגי אופנה מדי יום, מוזמנות לשאול את מור סילבר ולירן כוהנר שבהריונן המתקדם הצטלמו למותג אבישג ארבל.

לירן כוהנר בקמפיין של אבישג ארבל | צילום: דודי חסון
לירן כוהנר בקמפיין של אבישג ארבל | צילום: דודי חסון
דוגמנית הריונית על המסלול של המותג SWIMMIAMI בשבוע האופנה בניו יורק | צילום: Rodrigo Varela/Getty Images
דוגמנית הריונית על המסלול של המותג SWIMMIAMI בשבוע האופנה בניו יורק | צילום: Rodrigo Varela/Getty Images

אסוס צייצו בתגובה לאותו פוסט שטובת הדוגמניות היא שמעניינת אותם, "אנחנו לא רוצים להעמיד דוגמניות הרות על הרגליים יום שלם ולכן החלטנו להשתמש בפרוטזה".

בכמעט השנתיים שעברו מאז, על כל עשרות ציוצים על המראה המגוחך של הדוגמניות במחלקת בגדי ההיריון באסוס, עדיין מעדיפים בחברה את הילדות עם הכריות מאשר נשים אמיתיות. וכל זה למרות שעולם האופנה כולו צועד לכיוון של קבלת מודל היופי האמיתי והנכון יותר, כזה שלא מעודד הפרעות אכילה, אלא מעצים נשים בדיוק כפי שהן.

השימוש בכריות שמדמות היריון הוא לא פחות מבזוי, חשוך ולא מכבד את היכולת המופלאה הזאת של האישה – לייצר בן אדם וללדת. הוא מקבע לנו בראש שאיפות לא הגיוניות וזה בגדר הונאה של ממש, בטח כשמדובר בקטגוריה כל כך רגישה. חודשים שאני מתמרמרת למה אין לי גוף כמו של כל הדוגמניות האלו שיוצאות מחדר הלידה עם סקיני, שכל ההיריון לובשות שמלמלות חמודות ונראות כמו שרוך עם קשר. ועכשיו הכול מובן, הבעיה היא לא אצלי, הבעיה שאין במציאות גוף כזה. אני לא בחורה תמימה, אבל לא העליתי על דעתי שחברה כמו אסוס שמתהדרת בקטגוריית פלאס סייז ענקית, שחרטה על דגלה להציע אופנה טובה לכל המידות, הצבעים והיכולות הכלכליות – תציג צביעות שכזאת בקטגוריה שצריכה להיות הכי מעצימה ונשית.

לא חסרות נשים הריוניות יפות, ודווקא הן, לקראת הלידה הקרובה, זקוקות לפרנסה יותר מאי פעם. מכעיס שחברה בסדר גודל כזה לא פונה לנשים בהיריון כדי לשווק בגדים לנשים בהיריון, אין הסבר שיכול להניח את הדעת בעניין הזה. אני לא מצליחה להבין, איך דווקא כאן, מול נשים שנמצאות בתקופה הרגישה בחייהן, חלקן מרגישות הכי רע עם הגוף שלהן, דווקא כאן אסוס מוכרת לנו אשליה על מידות גוף שלעולם לא יהיה לנו?

נכון, בר רפאלי אמרה פעם שצריך לדעת לסתום את הפה גם בהיריון, אבל נחשו מה, לפעמים זה פשוט עניין גנטי. אנחנו אמורות לעלות במשקל בהיריון. אנחנו אמורות להתעגל. ועולם האופנה, שאמור למכור פיל גוד – יותר מכולם צריך לכבד את זה.

צילום מסך מאסוס
צילום מסך מאסוס
צילום מסך מאסוס
צילום מסך מאסוס