באים לחופשה באיים?

איי סיישל. פינת חמד שדואגת לשמר את אוצרות הטבע הרבים שבה, למרות התיירים הרבים הפוקדים את האי בכל שנה | צלם: Iakov Kalinin - Fotolia.com | א.ס.א.פ קריאייטיב
איי סיישל. פינת חמד שדואגת לשמר את אוצרות הטבע הרבים שבה, למרות התיירים הרבים הפוקדים את האי בכל שנה | צלם: Iakov Kalinin - Fotolia.com | א.ס.א.פ קריאייטיב

המלדיביים, זנזיבר, סיישל או מאוריציוס - איי האוקינוס ההודי הם יעדים פופולאריים לזוגות, חובבי טבע או ספורט ימי ולכל מי שרוצה ליהנות מחוויה של חופש, שקט והרבה מים

88 שיתופים | 132 צפיות

מקומות כמו האיים המלדיביים (Maldives), איי סיישל (Seychelles), מאוריציוס (Mauritius) וזנזיבר (Zanzibar) מציגים רצועות חוף אינסופיות, מי אוקיינוס תכולים ועשירים בדגה ובאלמוגים, טבע עשיר בצמחייה ובבעלי חיים אנדמיים וכפרי נופש מפנקים, והם מזמינים לטיול.

לאורכו ולרוחבו של האוקיינוס ההודי פזורות מדינות אי רבות, המוכרות יותר או פחות למטייל הישראלי. איים אלו הפכו במשך השנים ליעדי נופש וטיול פופולריים מאוד עבור ישראלים רבים שמחפשים חופשה רומנטית ואקזוטית, אך די קשה להחליט על יעד. לפניכם כמה אפשרויות שמשרטטות את האופי והסגנון של כל אי.

>> מגזין מטיילים במתנה! לחצו כאן לקבלת ההטבה

האיים המלדיביים

המלדיביים הם רפובליקת איים זעירה הנמצאת במרחק שעת טיסה מסרי לנקה. זו מדינה שמורכבת מ-1,192 איים זעירים המקובצים ל-26 אטולים, מתוכם כ-100 איים משמשים כאתרי נופש ומספר דומה של איים משמש את האוכלוסייה המקומית.

המלדיביים הם איי נופש אולטימטיביים שמזמינים לחופשה שקטה ורגועה. חובבי קניות וחיי לילה סוערים לא ימצאו בהם את מבוקשם. זוגות שרוצים ריחוק ורומנטיקה דווקא כן. אמנם קשה לקרוא למלון שבו 100 חדרים, כמו ברוב מלונות האיים שמיועדים לנופש, מקום מבודד ושקט, אולם בעלי ממון חובבי בידוד מוזמנים להתארח באי הקטן מדיווארו (Madivaru) באתר נופש, שיכול לארח עד 16 אורחים בשלוש וילות מפוארות.

התנאים הם לרוב מפנקים. בתי המלון מציעים חדרים מסוגים שונים עם או בלי נוף לים, עם ג'קוזי או בריכה פרטית, מקלחת תחת כיפת השמים וחדרים הבנויים על כלונסאות מעל המים המציעים פרטיות רבה, גישה ישירה מהחדר למימי האוקיינוס החמימים. בחלקם אף רצפת זכוכית שקופה המאפשרת צפייה בחיים התת-ימיים.

אם בכל זאת קצה נפשכם מלרבוץ בשמש, האיים המלדיביים מציעים גם פעילויות כמו ספורט ימי והפלגות דייג שבסיומן אפשר לאכול את הדגים שעלו ברשת. עוד פעילות מומלצת היא ביקור באיי המקומיים, שבהם, בניגוד לבתי המלון המהודרים שמיועדים לתיירים, תראו בתי בוץ פשוטים ומינימליסטים שבהם חיים אנשים שמעולם שלא יצאו את האי שבו הם גרים.

העולם התת-ימי העשיר הוא אחת הסיבות העיקריות להגיע למלדיביים, שבהם עושר בלתי רגיל של דגה ואלמוגים, הכוללים כרישי שונית, כרישי לווייתן ומאנטות. עבור חובבי הצלילה זהו גן עדן של ממש, והנופש המומלץ עבורם הוא ספארי צלילה – שהייה על ספינה שממנה יוצאים לצלילות באטולים הרחוקים והפחות מתוירים. גם למי שלא צלל מימיו, המלדיביים הם המקום להתחיל לצלול, בצלילת היכרות בליווי מדריך או במסגרת קורס צלילה. אפשר לעשות זאת בקלות מכיוון שבכל מלון יש מועדון צלילה השייך לאחת מהתאחדויות הצלילה הבינלאומיות, Padi, Naui, SSI ועוד.

לדעת רבים, המלדיביים הם המקום הרומנטי בעולם, והם מושלמים כתפאורה להצעת נישואים, לירח דבש, לחתונות זהב וכסף וכמובן לחופשת קיץ זוגית. כחלק מהאווירה הרומנטית, מומלץ לאכול ארוחת ערב על חוף הים לאור נרות. במלון שבו אתם מתארחים ישמחו לסדר עבורכם שולחן, סביבו יפוזרו לפידים ושף פרטי יבשל עבורכם. רק תבקשו.

הגעה: הדרך הנוחה והמהירה ביותר היא בטיסה דרך סרי לנקה.
עונה מומלצת: במלדיביים שורר אקלים טרופי עם טמפרטורות חמימות כל השנה. באיים יורדים לאורך כל השנה גשמי מונסון. התקופה בין דצמבר לאפריל היא העונה היבשה יותר.
מחיר: מ-2,200 דולר לאדם לשבוע, כולל טיסה. העלות יכולה להגיע עד 25 אלף דולר לחדר ללילה באי פרטי, עם צי משרתים שעומדים לרשותכם 24 שעות ביממה.


האיים המלדיביים הם איי הנופש האולטימטיביים לחופשה שקטה ורגועה. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | Martin Valigursky – Shutterstock

טזניה וזנזיבר

האי זנזיבר הוא חלק מהרפובליקה של טנזניה, והסגנון בו שונה לחלוטין משאר המדינה. רבים משלבים טיול בזנזיבר ובטנזניה, שמציגה את הטבע בכל עוצמתו בשמורות הגדולות והעשירות בעולם, כמו סרנגטי (Serengeti), נגורונגורו (Ngorongoro) וסאלוס (Selous). שרשרת המזון של הטבע מוצגת בפני המטיילים ממרחק מטרים ספורים מהג'יפ, מה שמעניק הזדמנות כמעט חד פעמית לצפות מקרוב בחיות ולהרגיש את רעידות האדמה תחת מטר הפרסות של עדרי הגנו העצומים.

מנגד ניצב האי הטרופי זנזיבר, שמשלב חופי ים לבנים, כפרי נופש מפנקים ואוכלוסייה מקומית מאירת פנים המקבלת את אורחי האי בחיוך גדול ובקריאת שלום בסווהילית – ג'מבו (jambo). באי יש אפשרויות לינה רבות המרוכזות לאורך החופים, מסביב לכפרים שבעבר היו מיושבים בדייגים רבים והיום הם מרכז של ברים ומסעדות לתיירים.

גם אם הגעתם לזנזיבר אחרי ספארי ארוך ואין בדעתכם לזוז מחוף הים, מומלץ להקדיש יום או יומיים לטיולים באי. רוב התיירים בוחרים לשכור אופנוע או לצאת לאחד הסיורים המאורגנים שמפעילים בתי המלון באי. אל תוותרו על יער ג'וזאני (Jozani), מטעי התבלינים וביקור בסמטאות העתיקות של העיר המרכזית של האי – סטון טאון (Stone Town).

למחפשים נופש שקט ולחובבי הצלילה מומלץ להגיע לאי פמבה (Pemba) הנמצא 50 קילומטר צפונית לזנזיבר. באי כמה בתי מלון בודדים, שהמיוחדים בהם בנויים בסגנון מקומי, המתבסס ברובו על חומרים טבעיים. תעלת פמבה, המפרידה בין שני האיים, עשירה באלמוגים ובדגה, ואפשר לצלול בה או לצאת לספארי צלילה על ספינה שמפליגה לאתרי הצלילה הטובים ביותר באזור ומספקות הזדמנות לראות כרישים שונים ומאנטות.

הגעה: אפשר לטוס דרך אדיס אבבה באתיופיה. לאי פמבה אפשר להגיע מזנזיבר במעבורת או בטיסה.
עונה מומלצת: האקלים נוח כמעט כל השנה, אולם לא מומלץ להגיע בחודשים מאי-יוני, שהם הגשומים ביותר ובהם בתי מלון רבים סגורים.
מחיר: מ-1,600 דולר לאדם לשבוע, כולל טיסה. העלות יכולה להגיע עד 6,000 דולר לאדם במלונות בוטיק או בווילות פרטיות.


האי זנזיבר משלב חופי ים לבנים, כפרי נופש מפנקים ואוכלוסייה מקומית שמקבלת את אורחי האי בחיוך גדול.
צילום: זהר נבון

עוד במטיילים:

* 10 החופשות המומלצות בעולם

* טיול משפחתי בגאורגיה

* אור של פיל: מסע מרגש לחוות פילים בתאילנד

איי סיישל

איי סיישל הם פינת חמד שדואגת לשמר את אוצרות הטבע הרבים שבה, למרות התיירים הרבים הפוקדים את האי בכל שנה ולמענם. הארכיפלג של סיישל כולל 115 איים שמתוכם רק 33 מאוכלסים. שלושת האיים הגדולים והמאוכלסים ביותר הם מאהה (Mahé), פרלין (Praslin) ולה דיג (La Digue). בכמה מהאיים האחרים הוקמו מלונות אקולוגיים המשולבים בשמורות הטבע של האיים.

מאהה הוא האי המרכזי, ובו נמצאים שדה התעופה הבינלאומי ויקטוריה והבירה ויקטוריה (Victoria), שסגנון הבנייה הקולוניאלי שלה מזכירה את העמים הרבים ששלטו באיים. באי נמצאים גם הגנים הבוטנים, שבהם אפשר לראות ריכוז עצום של הצומח בסיישל. חוויה מומלצת לכל חובב טבע. בנוסף לבתי המלון הרבים באי יש כמה אזורי תיירות מרכזיים כמו חוף בו ואלון (Beau Vallon) בצפון-מערב מאהה, שבו ברים ומסעדות רבים, ובכמה בתי מלון פועלים בתי קזינו קטנים ומועדוני לילה.

טיסה של 15 דקות תיקח אותם לאי השני בגודלו פרלין, שמתאים יותר למי שרוצים נופש שקט וחופים בתוליים. אתר מפורסם באי הוא שמורת עמק מֶה (Vallée de Mai), שהוכרז כאתר מורשת עולמית, ובשטחה גדל Coco De Mer ("קוקוס הים" בצרפתית), אחד הסמלים של סיישל. האי הקטן מבין השלושה הוא לה דיג, שההגעה אליו היא במעבורות היוצאת כמה פעמים ביום מהאי פרלין. באי הקטן נעים כמו פעם, בעגלות רתומות לשוורים או באופניים, והוא נשאר שמור, בתולי ומבודד למרות התיירות הרבה אליו ואל אחיו הגדולים. בלה דיג יש כמה בתי מלון פשוטים ומשפחתיים המהווים מקום מפלט שקט. הפעילות המומלצת באי היא רכיבה על אופניים ושוטטות בין פינות החמד שבו.

הגעה: אפשר לטוס דרך כמה יעדים באירופה (פריז, לונדון או רומא) ומשם לעלות על טיסת המשך עם אייר סיישל. לעתים מתקיימות טיסות צ'רטר ישירות מהארץ לאיי סיישל, כדאי לברר לפני הנסיעה.
עונה מומלצת: האקלים הוא טרופי עם ממוצע שנתי של 29 מעלות כל השנה. בסיישל יש שתי עונות עיקריות: ממאי עד אוקטובר מזג האוויר קריר יחסית, ומאוקטובר עד אפריל מזג אוויר חם ולח עם גשם לפרקים.
מחיר: מ-2,500 דולר לאדם לשבוע, כולל טיסה.


האיים הגדולים והמאוכלסים באיי סיישל הם מאהה, פרלין ולה דיג. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | Jin Young Lee – Shutterstock

מאורציוס

האי מאוריציוס, ששימש בזמן המנדט הבריטי כמחנה מעצר לאנשי המחתרות ולאלפי מעפילים שניסו להיכנס לפלשתינה, הוא היום יעד תיירות נחשק. באי חיים תושבים שמוצאם הוא עירוב של הודים, סינים ואפריקאים עם השפעות צרפתיות ובריטיות, והוא מציע כפרי נופש מפנקים, מפרצים שקטים, לגונות וחופים. האי מאוריציוס מציע שילוב בין ים, חופש, שלווה, שמורות טבע, אתרי צלילה ושנירקול, תיירות אקולוגית ופעילות ספורט ימי ויבשתי. כל זה לצד מאכלים קריאוליים מיוחדים ואווירת חופש נהדרת.

באי פועלים מלונות יוקרה, חלקם שייכים לרשתות בינלאומיות כמו One & Only ו-Constance. בתי המלון ממוקמים בעיקר בצפון האי, בין חוף גראן ביי (Grand Baie) לבירה פור לואי (Port Louis), שנמצאת בצפון מערב. בדרום האי אפשר למצוא חופים עם תנאי גלישה מצוינים, במיוחד עבור גולשי קייט סרפינג. וכן אפשר למצוא באי פעילויות ספורט רבות, ובהן פעילויות משונות כמו הליכה מתחת למים עם קסדת אמודאים, רכיבה על אופנוע תת-ימי ושיט בצוללת ננסית.

האי מציע גם ביקור בכפרי דייגים, בשמורות טבע, בבירה פור לואי ובמיוחד ברובע הסיני, מסלולי הליכה עם תצפיות מדהימות, מוזיאונים וגנים בוטניים.

הגעה: חברת אייר מאוריציוס מפעילה טיסות יומיות דרך לונדון, פריז, מילנו, רומא, פרנקפורט, מינכן ויוהנסבורג.
עונה מומלצת: מזג האוויר טרופי ומאפשר ביקור בכל השנה. באוקטובר-אפריל הטמפרטורה הממוצעת ביום היא 28 מעלות. במאי-נובמבר קריר יותר, 25 מעלות בממוצע ביום. העונה הגשומה היא בדצמבר-אפריל. אוקטובר-אפריל הם החודשים המומלצים ביותר לצלילה, אפריל-ספטמבר הם החודשים הטובים ביותר לגלישת גלים.
מחיר: מ-2,300 דולר לאדם לשבוע, כולל טיסה. בתי מלון רבים מציעים הטבות מיוחדות והנחות לזוגות בירח דבש.

* עכשיו בגליליאו: הכל על אסטרואידים ומטאורים

* עכשיו בטבע הדברים: טיוואן, הרפובליקה הסינית

הכותב הוא מנהל המחלקה הטרופית בחברת נויה תיירות. מפתח את התחום הטרופי בשוק התיירות הישראלי במשך יותר מעשר שנים, ניהל את מחלקות הנופש הטרופי בחברות המובילות בתחום