אניה בוקשטיין: "נשים הן פאקינג חיות חזקות"

אניה בוקשטיין בצילומי קמפיין ויסוצקי | צילום: רפי דלויה
אניה בוקשטיין בצילומי קמפיין ויסוצקי | צילום: רפי דלויה

אניה בוקשטיין חוזרת לעבוד חודשיים אחרי לידת בתה התינוקת, ומספרת על ההתמודדות עם מטרידנים ומה למדה מאנה זק

88 שיתופים | 132 צפיות

אנחנו מוצאים את אניה בוקשטיין על הסט של הפרסומת החדשה של ויסוצקי עם – כמה לא מפתיע – כוס תה ביד, "תה זה משהו שאני צורכת אותו המון, כמו רוסיה טובה" היא צוחקת. חודשיים עברו מאז ילדה את בתה הראשונה סשה. את רוב תקופת ההריון העבירה בוקשטיין אל מול המצלמות ולא הסתירה לרגע את הבייבי באמפ הפוטוגנית. היא הצטלמה לקליפ החדש שלה ולקמפיין של דניאלה להבי, לא הפסיקה להופיע, הרימה במצעד הגאווה בשמלה כסופה צמודה וגם סחפה את הרשת כשפרסמה פוסט תמיכה במאבק הקהילה הגאה כנגד חוק הפונדקאות המפלה. "בחודש תשיעי בחום של יולי אוגוסט, אני הולכת לצעוד מחר יחד עם אלפי ישראלים שאכפת להם. אני הולכת לעשות כל מה שאני יכולה כדי שהילדה שלי תגדל במקום שוויוני ואני קוראת לכל אחד ואחת מכם, סטרייטים או גייז או לא משנה מה, לבוא לצעוד יחד איתנו ולהראות שלא כדאי להתעסק איתנו", כתבה.

אז איך זה להיות אימא?
"קשה לענות על השאלה הזאת, אני עוד לא מרגישה שהרווחתי את הטייטל הזה, אני עושה את הכי טוב שאני יכולה כדי להתמסר ולהכיר אותה. ההריון הראשון היה חוויה חדשה ומטורפת, היו דברים מרגשים ועוצמתיים, וגם רגעים מבאסים, קשים ומורכבים, כמו למשל להיות בהריון באוגוסט, המלצה חמה: אל תעשו את זה", היא צוחקת, "אבל הכל לגמרי שווה את היצור המותק שמגיע לעולם וגם חשוב לזכור שמליוני נשים עושות את זה כל הזמן ואני לא מיוחדת בשום צורה".

יש תפיסה כזאת שילד עוצר את הקריירה.
"כרגע אני פה, אני מניחה שזה משנה ומעצים את הקריירה, אני חושבת שאישה שיולדת צריכה לחזור לעצמה ולהחזיר לעצמה את החיים שלה, לדעתי זה עושה אמהות יותר טובות, אימא צריכה להרגיש שיש לה את העוגנים שלה".

"אני חושבת שאישה שיולדת צריכה לחזור לעצמה ולהחזיר לעצמה את החיים שלה, לדעתי זה עושה אימהות יותר טובות", אניה בוקשטיין בצילומי קמפיין ויסוצקי | צילום: רפי דלויה
"אני חושבת שאישה שיולדת צריכה לחזור לעצמה ולהחזיר לעצמה את החיים שלה, לדעתי זה עושה אימהות יותר טובות", אניה בוקשטיין בצילומי קמפיין ויסוצקי | צילום: רפי דלויה

באופן מעניין באותו היום בו חזרה בוקשטיין מחופשת הלידה ציין העולם שנה לקמפיין METOO. "יש עוד דרך ארוכה, אבל וואו איזה שינוי. השינוי אמיתי ועובד, אני גם שמה לב שגברים התחילו להבין שדפוסי ההתנהגות שלהם צריכים להשתנות. אבל אני חושבת ש-METOO הוא עבור הנשים ולא עבור הגברים. נשים צריכות להבין שהן פאקינג חיות, חזקות שולטות, משפיעות. אנחנו צריכות לקחת את הכוח הזה קדימה".

יש איזה אירוע שהשפיע עלייך במיוחד?
"קיבלתי השראה מהמון נשים שחשפו את עצמן באומץ רב ודיברו על מה שבאמת קשה לדבר. ואת הבת שלי אני אגדל כמו שאמא ואבא שלי גידלו אותי. הם מעולם לא אמרו לי שאני שווה פחות, שאני ראויה פחות. הכל פתוח בפניה ומה שהיא תרצה היא תעשה".

כדוגמנית, שחקנית וזמרת יצא לך להתמודד עם דפוסי ההתנהגות האלו?
"לי יצא לרוב לעבוד עם גברים נהדרים, אבל אני רואה שגם הם מנסים להיות זהירים. היו לי המון מקרים שגברים דיברו אלי לא יפה, אבל לא כל דבר שגבר אומר חייב להפוך לטראומה, פגיעות מיניות זה דבר שהוא בל יעבור ואני שמה אותו בצד. אפשר גם להגיד לו 'תתקדם ותעבור הלאה', ברוב המקרים שיצא לי לחוות דברים כאלו ידעתי לנפנף, אבל לפעמים ברגע האמת את מוצאת את עצמך המומה, ואחר כך את אומרת לעצמך 'אומייגאד איפה הייתי'".

השיר החדש שלה "סימן" יצא יום לפני שילדה את סשה, הקליפ צולם מתחת למים בעודה בהריון מתקדם ומהווה עבודת צילום ועריכה מרשימה, שנותנת באופן מרומז הקבלה ללידה וחיים חדשים.
"השיר החדש יצא יום לפני שילדתי, זה שינה את המשמעות שלו לגמרי, כל מה שקרה איתו הוא קוסמי לגמרי, גם ההריון וגם לצערי איבדתי חברה קרובה. הוא יצא לעולם ברגע הנכון שלו והוא מחלחל לאט לאט", היא מספרת.

יש כבר שיר חדש באופק?
"אני עובדת על עוד אלבום. לאט לאט אתחיל לחזור לעצמי ואני לא יודעת לאן המציאות תיקח אותי".

על הסט לפרסומת החדשה של תה ויסוצקי אנחנו מגלות הפתעה: לצידה של בוקשטיין מצטלמת לקמפיין כוכבת הרשת אנה זק ומעתה ואילך הן יחלקו את טייטל הפרזנטורית יחד. "אנה מהממת, הכרנו היום ויש לנו המון במשותף. בא לי שהיא תעשה לי בית ספר לאינסטוש, אני חייבת ללמוד דבר או שניים על הסטורי".

אניה בוקשטיין ואנה זק בצילומי קמפיין ויסוצקי | צילום: רפי דלויה
אניה בוקשטיין ואנה זק בצילומי קמפיין ויסוצקי | צילום: רפי דלויה