להתלבש כמו אנג'לינה ג'ולי וג'יילו: המותג האהוב על כוכבות הוליווד נחת בארץ
החנות של אליזבטה פרנקי, המותג האיטלקי האהוב על נשות הוליווד, נפתחה בכיכר המדינה בזכות שתי אחיות מנצרת. קולקציית האביב-קיץ סקסית, קלאסית ומלאת ביטחון, והמחירים? כל הפרטים
בשבוע שבו נחגג בכל העולם יום האישה, וכולם דיברו על העצמה נשית וניפוץ תקרת הזכוכית המגדרית, היה נעים במיוחד להגיע לחנות החדשה של Elisabetta Franchi שנפתחה בכיכר המדינה. נעים משני טעמים, גם כי תמיד נעים לראות מותגים אירופאים מובילים עושים עלייה, אבל גם בגלל בעלי הבוטיק ומי שהשיגו את הזיכיון בעמל רב – שתי אחיות מנצרת, אשר הוכיחו את כוחן בתחום מכירות האופנה בצפון. "אישה שמתרגשת מעצימה נשיות ובטחון עצמי וחיה את חייה במלואם. אישה שיש לה מטרה אחת בלבד: להפוך את החלומות של אותה ילדה קטנה שראתה באופנה תמיד את עולמה ואת המהות האמיתית שלה מתגשמים" על פי הקומוניקט, ציטוט זה הוא סיפורה של אליזבטה פרנקי, המעצבת ומייסדת המותג, ואם לשפוט על פי טוב הטעם והסגנון יוצא הדופן שהפגינו האחיות נהאי ואיה אבו אלנעאג׳ – אולי זה גם סיפורן.
>> התו הלבן: שמלות הכלה הכי טרנדיות לשנת 2022
פרנקי בת ה-54, ילידת בולוניה, גדלה במשפחה מרובת ילדים ומעוטת יכולת, עם תשוקה עזה לאופנה. היא מספרת שגדלה ללא מותרות, עם בובה אחת אותה הלבישה שוב ושוב, לצד החלומות הגדולים לכבוש את עולם האופנה. בהמשך למדה אופנה, פרנסה את עצמה כמוכרת בחנות, ותוך כך חידדה את הידע שלה על הגוף הנשי, טעמן וצרכיהן של הלקוחות שלה. לימים סיפרה שזהו סוד הצלחתה המקצועית.
גם האחיות אבו אלנעאג׳ לא נולדו למסלול שמכוון לאופנה דווקא: נהי למדה תואר שני במנהל עסקים ואיה למדה תואר ראשון במדעי ההתנהגות
שתיהן נישאו והביאו ילדים לעולם, נאהי השתלבה בעסק המשפחתי בצפון בתחום תעשיית המתכת, אבל התשוקה לאופנה שבערה בשתיהן לא הרפתה. שלוש פעמים בשבוע הגיעה איה, אז אימא צעירה, לרמת גן, ללימודי סטיילינג בשנקר. כאשר גם האחות הבכורה נהי התמסרה לחיידק, פתחו השתיים בוטיק אופנה קטן ברחוב הראשי של נצרת, אשר הפך למוקד עלייה לרגל לתושבות הצפון חובבות האופנה והמותגים. בין יתר המותגים המיובאים התחילו למכור את פרנקי, ולאחר משא ומתן מפרך עם בית האופנה האיטלקי זכו בזיכיון הבינלאומי בישראל.
המותג אליזבטה פרנקי הוא קלאסיקה של אופנה עילית איטלקית. התפירה לעילא ולעילא, הסגנון לא פחות סקסי משהוא קלאסי (או ההפך), מלא נשיות, מלא ביטחון עצמי, קשה לפספס את הנוכחות שלו בחדר אבל הוא הכל חוץ מוולגרי. תחשבו על פנלופה קרוז ותקבלו את האימג׳ של האישה של פרנקי. העיצוב האיטלקי נודע מאז ומעולם בחייטות המחמיאה שלו ובהבנה הנהדרת שלו את גוף האישה (או הגבר, כשמדובר בגברים), וגם כאן בולט מאוד מאפיין זה. המותג נחשב לאחד המצליחים באיטליה עם הכנסות מדווחות של למעלה מ-120 מיליון אירו בשנה, משתתף בשבוע האופנה הבינלאומי במילאנו ואהוב במיוחד על כוכבות הוליווד מהז׳אנר הנשי-קלאסי-סקסי, כמו אנג'לינה ג'ולי, קייט הדסון, ג'סיקה אלבה, אמילי בלאנט, ג'ניפר לופז ואחרות.
קולקציית אביב-קיץ 2022 של אליזבטה פרנקי מהדהדת אלמנטים של טיול ספארי בגזרות מפתיעות של שמלות ערב מקוריות להפליא. לצדן פריטים שונים עם דפוסים והדפסים מעולמות אלו, שמלות בשילוב גווני אדמה טבעיים בבדים קלילים, שילובי גוונים רכים והדפסי חיות מעודנים. בנוסף ניתן למצוא בקולקציה מגוון של חגורות, תיקים, שרשראות באורכים שונים ועגילים תואמים – אקססוריז מרשימים שקשה להתעלם מהם, משולבים באלמנטים שונים שמשלימים את סיפור הקולקציה ומשלימים את הדימוי שהוצג מראש – אישה בעלת תשוקה ופנטזיה, שזהו מקור הביטחון העצמי שלה.
טווח מחירים: 450-7,000 ש"ח, חנות הדגל ה' באייר 52 תל אביב