איך להתאפר בקיץ?

החום הכבד, הלחות והאי נוחות עלולים לשבש את האיפור. איך מונעים מהאיפור להימרח בקיץ, איך משתמשים נכון באיפור עמיד ובאילו מוצרים לבחור? טיפים והצעה לאיפור קיץ, שלב אחר שלב

88 שיתופים | 132 צפיות

חום יולי-אוגוסט כבר איתנו, ותחושת האי נוחות והזיעה כבר הופכת למטרד מוכר. לפעמים נדמה כי המפלט היחידי מהחום הבלתי נסבל הוא בים או בבריכה. מצד אחד, נהדר! מצד שני, הצרה היא שהמים הצוננים המקררים את הגוף, עלולים חלילה להפוך את האיפור לעיסה מבולגנת. איך בכל זאת נוכל להתהלך בימי הקיץ החמים והלחים עם איפור מוקפד ומראה מטופח?

שינוי קל בשגרת האיפור

"במזג אוויר חם ולח, האיפור שלך צריך להיות פשוט ונוח", מסבירה סימונה אפלבאום, מדריכה ראשית במייבלין ניו יורק. הסוד הגדול: העדיפי להשתמש במוצרים עמידים במים ובחומרים המתייבשים מעצמם ואינם דורשים פידור", מנדבת זוהר רחל נחמני, אמנית איפור ומרצה במכללת איל מקיאג'.

מוצרי איפור עמידים – למי זה מתאים?

מוצרי האיפור מתאימים לנוטות לזיעה, לנשים בעלות עור פנים שמן ומעורב ולנשים בגיל השלישי, שסובלות מגלי חום והזעה. בנוסף, מוצרי האיפור העמידים מתאימים מאוד לעוסקות בפעילות גופנית ולמבלות בחופי הים או בבריכה.

 

מוצרי איפור עמידים – איך משתמשים בהם?

חשוב מאוד להקפיד לטפח את עור הפנים ועליו להשתמש במייק אפ עמיד ורק לאחר מכן לאפר את הפנים. מומלץ שהבסיס יכלול מוצרים עמידים ולא להעמיס איפור על מוצרים עמידים, היות והם עלולים לגרוע מהיעילות שלו.

טיפים לשימוש במוצרים עמידים:

* ככל שהאיפור קל ודק הוא עמיד יותר; אם תכבידי, האיפור עלול "להתנתק" מהער ולהימרח.

* כדאי לשלב מוצרים במרקם "יבש" (פודרה, סומק וצלליות) עם מוצרים במרקם "רטוב" (מייק-אפ) וליצור איפור עמיד למשך היום.

שלב ההכנה

מומלץ למרוח מתחת לאיפור תחליב קליל שנספג מהר וסופח שומן ומשמש כבסיס אידיאלי לאיפור.

מייק אפ

* העדיפי מרקם מייק-אפ דק ואוורירי, עדיפות לנוזלי על בסיס מים.

* מומלץ למרוח מייק-אפ קליל בעל מרקם תחליבי עם מקדם הגנה – לפחות SPF10.

* מרחי מייק־אפ נוזלי בגימור מט על כל שטח הפנים והעפעפיים. הקפידי לבחור בגוון מייק אפ התואם את גוון עורך המדויק. אופציה נוספת: ניתן לשלב קונסילר + פודרה אבן.

איך מורחים מייק אפ נכון: הקפידי על מריחה של שכבת מייק אפ דקיקה בעזרת ספוגית לחה (שכבה שלא תכביד על העור ולא תינתק בזמן הזעה).

איפור עיניים

* מומלץ איפור עיניים קליל הכולל צלליות בגוון בהיר או בגוון העור. כדאי להשתמש בצלליות קרם סטיק עמידות אשר לא יוצרות קווים וקמטוטים בעפעפיים.

* תיחום העיניים – מומלץ להשתמש בעפרונות, איילינר ומסקרות עמידים במים.

* מעדיפה מראה צבעוני יותר? השתמשי בעיפרון גליטר בגוונים כחולים-ירוקים, כגון: בלו סקי, אייס בלו, אופל או ליים. הגוונים של העיפרון מלאי חיות ומעניקים מראה שמתחבר יפה עם גוון המים. סיימי את איפור העיניים עם מסקרה דו צדדית עמידה במים המעבה ומעגלת את הריסים באופן מפתה במיוחד.

איפור שפתיים

* מומלץ להשתמש בגלוס במרקם קליל, שאינו דביק ואינו מותיר תחושה של מעטה על השפתיים. הגלוסים מעניקים מראה שפתיים מלא.

* שפתונים – מומלץ להשתמש בגוונים בהירים או גוונים במראה שזוף.

* עפרונות שפתיים עמידים יעניקו פיגמנט נפלא לשפתיים, אשר מחזיק מעמד למשך שעות ועמיד בפני מים. תחמי ומלאי את כל שטח השפתיים בעיפרון שפתיים עמיד.

איפור עמיד לקיץ
מימין ובכיוון השעון: מייק אפ סטיי פלוס של סופט טאץ', שפתון סטיי פלוס של סופט טאץ', מייק אפ אווברלסטינג של קלרינס (צילום: דיוויד מוריס), מייק אפ של PUPA, שפתונים עמידים של לייף, שפתון סופר סטיי דו צדדי של מייבלין ניו יורק (צילום: מוטי פישביין)

סומק


* סומק בגוון בהיר עם אפקט הדרגתי:
ככל שמורחים יותר הגוון מתעצם. מומלץ למרוח את הסומק על תפוחי הלחיים על מנת ליצור מראה קליל וצעיר.

* אל תעשי: איפור אבקתי אינו מתאים לטבילה במים ולכן אי אפשר להשתמש בסומק. מה עושים? הניחי צללית קרם בסטיק בגוון ורוד על תפוחי הלחיים לכיוון עצם הלחי והקפידי לטשטש אותה בזריזות לפני שהיא מתייבשת.

איך מסירים איפור עמיד?

בסוף היום יש להקפיד לנקות היטב את האיפור מעור הפנים. ישנם מסירי איפור המיועדים להסרה של איפור עמיד. יש לקחת בחשבון שהמרקם של האיפור העמיד נוטה להיות יבש יותר ועל כן יש להקפיד על טיפוח עור הפנים לאחר הסרת האיפור, אבל גם לפני!

כדאי לדעת: יש להבדיל בין מוצרים עמידים, הנותרים שעות ארוכות על עור הפנים, לבין מוצרים עמידים במים, שאינם "יורדים" או נמרחים במגע עם מים או בזמן הזעה. מוצרי איפור עמידים במים מכילים מרכיבים כמו: שרף עמיד במים, פולימרים מסוג מיוחד עמידים במים, שעוות עמידות, שעוות המתקבעות ומתקשות ושאינן יורדות במים.


למטה: עיפרון עיניים של שיק. מימין לשמאל: מסקרת היפנוז סטאר של לנקום (צילום: מוטי פישביין), עיפרון עיניים של ג'ייד (צילום: יוסי סליס), מסקרה עמידה במים של DIOR (צילום: סטודיו טיין), אייליינר עמיד של ג'ייד (צילום: יוסי סליס), איילינר עמיד במים של איל מקיאג' (צילום: גלעד וגיא צלמים), מסקרה קולוסל עמידה במים של מייבלין ניו יורק (צילום: מוטי פישביין)

מראה איפור מנצח לקיץ – שלב אחר שלב:


– לפני הכול, למרוח קרם לחות כבסיס לאיפור.

- קונסילר מתחת לעין, בזוויות אף ושקע הסנטר – לטשטש.

- מייק-אפ נוזלי מעורבב עם מעט בסיס למייק אפ.

- פידור עם כרית פודרה רק במסגרות הפנים.

- הנחת צללית מבריקה בגוון כתמתם/אפרסק או מוזהב על כל שטח העפעף.

- בזוויות החיצוניות של העין לתת מעט הדגשה בתכלת/טורקיז/סגול או גוונים טבעיים.

- מסקרה.

- סומק בגוון אפרסק או שזוף המונח גם על תפוח הלחיים ועל גשר האף.

- ליפ גלוס בגוון פירותי: קורל/אדמדם/ורוד.

מילה לסיום:
גם אם השתמשת במוצרים עמידים למים, אין זה אומר שהאיפור עמיד בפני מריחות ושפשופים.

ייעוץ מקצועי:
מנהלת ההדרכה של איב סן לורן
מנהלת ההדרכה של לנקום
מומחי לוריאל פריז
מדריכה ראשית במייבלין ניו יורק
אמנית איפור ומרצה במכללת איל מקיאג'