איטליה בסלון
הרהיטים של Natuzzi הם שילוב מנצח בין הרמוניה ולייף-סטייל
קניית רהיטים הביתה היא משימה לא פשוטה. נכון, יש בה גם אלמנטים רבים של חידוש וריגוש, אבל להצביע בהחלטיות על הספה/ כורסה/ שולחן שניאלץ לפגוש בכל יום בשנים הקרובות – באהבה ובלי רגע של חרטה – זה לא פשוט, לפחות לא לכולם.
אולי בגלל זה שמחנו כל כך להכיר מקרוב את נטוצי, חברת הריהוט האיטלקית שאמנם מנהלת את סניפיה הישראליים בהצלחה כבר שנים ארוכות, אבל דווקא משום כך – בזכות הוותק, או אולי נכון יותר, בזכות תחושת העל זמניות שהיא משדרת – החלטנו שמגיע לה זרקור מיוחד.
ואכן, ככל שהסתובבנו יותר באולמות התצוגה המקסימים של החברה, התגבשה בנו ההכרה שנטוצי היא כמו ליידי איטלקייה, לבושה היטב בדיוק בדברים הנכונים, כלומר באאוטפיט מנצח שלא נכנע לטרנדים חולפים אך בהחלט יודע לקרוץ להם; כזו שיודעת בדיוק מי היא ומה היא רוצה לשדר. ובשתי מילים: שילוב מנצח והרמוני בין עיצוב ללייף סטייל.
אבל כדי להיכנס בעובי הקורה, תרתי משמע, פגשנו את ענת אגסי, מנהלת קשרי אדריכלים בנטוצי, שסיפקה לנו בדיוק את אותו זרקור שחיפשנו וגם הובילה אותנו להחלטה: הפריט הבא שנקנה יהיה משם.
נטוצי, רק כדי להכיר למי שלא הזדמן לו, היא החברה האיטלקית המובילה בעולם לייצור ריהוט ומערכות ישיבה לסלון – עם התמחות מיוחדת בתחום רהיטי העור – ולצד מערכות הישיבה היא מציעה מגוון מרהיב של פריטים משלימים.
היופי הגדול בנטוצי, כפי שאנחנו לפחות התרשמנו ממנו, הוא היכולת לתפור ללקוחות מראה כולל מדויק: שטיחי צמר איכותיים וגופי תאורה מעוצבים, מזנונים חדשניים, שולחנות אירוח מפנקים וכמובן מערכות הישיבה וכורסאות העור הטובות בעולם, שבהם החברה התפרסמה כל כך. כל זאת בתמהיל מאוזן ונכון המשלב יופי ונוחות, מסורת וחדשנות.
אגסי: "למעשה, נטוצי מגישה היום לקוחותיה שלושה מותגים תחת קורת גג אחת, שהם בבחינת עולם ומלואו: נטוצי איטליה, נטוצי אדישן ונטוצי ריבייב. לא מדובר בסגנון אחד, בסדרה או בדגם שחוזרים על עצמם אלא במראה כולל שמתחיל מהשטיח ומגיע לתאורה. כלקוחה את יכולה לבחור פריטים מכל אחד מהמותגים, ולמרות הבדלי הסגנון תהיה ביניהם הרמוניה, שכן טביעת האצבע של צוות המעצבים בנטוצי תיראה בכולם. לקוחות מאוד אוהבים את זה שהם יכולים לבחור את מה שסגנונם האישי מכתיב, ובתוך כך גם לשמור על הרמוניה מוחלטת".
איך את מאפיינת את הסגנון של נטוצי?
"נטוצי מציעה ללקוחותיה מגוון גדול של סגנונות – מודרני, קלאסי, רומנטי וקונטמפוררי, מקו נקי ומהוקצע עד קו כבד ואירופי. מגוון הסגנונות הוא תוצאה ישירה של השנים הרבות שבהן נטוצי מובילה את השוק בתחומה: את בהחלט יכולה למצוא רהיט שהחל את דרכו לפני 60 שנה, אבל בכל פעם המציא את עצמו מחדש.
"פסקואלה נטוצי, הבעלים והמייסד של נטוצי, אוהב להגיד שהוא לא מחכה לראות מה כולם אוהבים ואז להתאים את עצמו אלא להפך, להיות זה שמוביל את האנשים לאהוב את מה שהוא עושה".
דיברת על שלושה מותגים. ספרי עליהם קצת
"תחת המותג נטוצי איטליה תמצאי רהיטים ואביזרים מודרניים יותר, פריטים שלקוחים מחזית עולם העיצוב, עם הקפדה יתרה על טביעת אצבע ייחודית ועל איכות בלתי מתפשרת.
אדישן הוא מותג קלאסי יותר, שמוצריו ניכרת ירידה לפרטים בעיצוב והקפדה על נוחות מרבית לחיי היומיום. הייחוד של נטוצי אדישן הוא היותו אוסף גדול של פריטים המוצעים במחיר נמוך יותר, ללא הצורך להתפשר על איכות חומרי הגלם.
ריבייב (RE-VIVE) הוא ליין כורסאות הטלוויזיה שלקח את הרהיט הצפוי והלא מאוד חינני הזה, בלשון המעטה, ופיתח אותו למוצר מנצח ומלא שיק שכמעט כל אחד ישמח להכניס הביתה".
כאן המקום להרחיב ולהוסיף כי ריבייב, שזיכה את נטוצי בפרס החדשנות לשנת 2013 בצרפת, הוא אכן חידוש מרענן מאד בעולם הריקליינרים, הן בסגנון והן בנוחות. העיצוב המודרני, הנקי והקליל הוא שינוי מהותי ומרענן ביחס לכורסת הטלוויזיה שהכרנו עד כה. ולצד זה, מדובר בלא פחות ממהפכה בכל הקשור לנוחות, שכן מדובר במנגנון חדשני, שמרגיש את תנוחת הגוף הרצויה ליושב ומתאים את עצמו אליה.
לאחרונה נכנסנו לתחום הריהוט לחדר השינה ומשיקים לראשונה בהיסטוריה של המותג – קולקציית מיטות.
הקולקציה החדשה, שעוצבה בשיתוף פעולה עם השמות הגדולים מעולם העיצוב וביניהם קלאודיו בלינו ומנזוני וטפינאסי לסטודיו ״מימו״, כוללת 6 מיטות מתכוננות במגוון שילובי עור ובד המצוידות בשלל פונקציות מפנקות.
כל אחד יכול למצוא את עצמו בנטוצי?
"לגמרי. וזה היופי כאן. החל מאוהבי הסגנון הקליל והסופר נקי וכלה בחובבי הקלאסיקה הכבדה – כולם יכולים למצוא באולמות התצוגה פריטים שישמחו להכניס הביתה. זה בדיוק העניין: אפשר ללכת על קו עיצובי אחיד ואפשר לשלב בין הסגנונות השונים, אך בכל מקרה ההרמוניה תישמר. ולא פחות חשוב – בנטוצי מעניקים חשיבות עליונה לפונקציונליות ולנוחות של כל פריט, וזה לא מובן מאליו".
איכשהו לנטוצי יצא שם של בעיקר ריהוט עור, אף שהיום זה ממש לא כך.
"נכון, כי נטוצי אכן עשו מה שאנחנו מכנים דמוקרטיה לעור, כלומר הנגישו את בשורת ריהוט העור להמונים, ואנו מאוד גאים בזה, אבל עם הזמן צוותי העיצוב הבינו שיש מקום לחומרים נוספים, ובמקביל נכנסו לעולמות עיצוב של יותר ויותר פריטים כדי ליצור את אותו מראה כולל שדיברנו עליו".
וגם זה אחד היתרונות הגדולים שמצאנו בנטוצי: לרבים מאיתנו קשה מאוד לדמיין איך ייראה בבית מה שאנחנו בוחרים בחנות. נטוצי מציעה גם את אותו טוטאל לוק שכולנו שואפים אליו, וגם את היכולת בפועל – הודות למערכת ממוחשבת שיוצרת הדמיות – להציץ ולראות איך ישתלבו הרהיטים שבחרתם בבית.
לסיום, רצינו לציין משהו לא פחות חשוב מעיצובים מקסימים: השירות הנהדר שקיבלנו, היכולת לזהות את הצורך המדויק של הלקוח והיכולת לתת לו מענה אמיתי. בכל אולם תצוגה מחכה צוות מקצועי שעבר הדרכות מפורטות על כל אחד מהפריטים. כל מי שפנינו אליו ידע לשאול את כל השאלות הנכונות, עלינו ועל צורת החיים שלנו לא פחות מאשר על החלל שאליו מיועד הפריט שהתעניינו בו.
חוויות מביקור בענק ריהוט היוקרה נטוצי בתערוכת סלונה דל מובילה 2015
העיר מילאנו לבשה חג. למשך 6 ימים הוצפה העיר במבקרים רבים שבאו לחזות בחידושים האחרונים בתחום העיצוב. החנויות הפזורות ברחבי העיר קיימו השקות ,מסיבות ומיצגים צבעוניים כשבמרכז החגיגה ניצבת התערוכה הענקית שסביבה התפתח, עם השנים, שבוע העיצוב כולו. 200 אלף מטרים רבועים של שטחי תצוגה עומדים לרשותם של -2,000 מציגים, החל בבתי העיצוב היוקרתיים וכלה במעצבים צעירים שמנסים להשיג דריסת רגל ראשונה.
את חוויית נטוצי התחלנו בביקור בחנות המותג בעיר. חנות ענק מעוצבת בצורה מדהימה, המדגימה את ההיצע המרשים של המותג. בחנות מגוון דגמים מעוצבים ופרקטיים לצד איבזור משלים כגון תמונות, כלים, אביזרי נוי ועוד.
למחרת הגענו לתערוכה עצמה. הביקור בביתן של נטוצי הינו חוויה לעיניים. נטוצי נוסדה לפני 50 שנה על ידי פסקוואלה נטוצי. ומאז ממשיכה להציע את הטרנדים האחרונים בעיצוב הבית בכלל והסלון בפרט, באיכות ללא תחרות ומגוון אפשרויות משלימות ליצירת טוטאל לוק, תחת הקונספט "Natuzzi open art".
גולת הכותרת הוא הנטוצי ריבייב. כורסא מהפכנית, המותאמת לתנועות הגוף, תוצאה של 3 שנות מחקר ופיתוח – כורסא העוטפת את הגוף ומאפשרת להתנתק לכמה רגעים קסומים של מנוחה מוחלטת.
את ביצועי הכורסא הדגים בפנינו פסקוואלה נטוצי בכבודו ובעצמו, מייסד המותג, איש כריזמטי , מרשים ומלא בסטייל, שאינו מסגיר את 75 שנותיו. המראה האלגנטי לצד החמימות והנגישות הזורמת ממנו מדגימה את המסר העיקרי של המותג – מיתוג עילאי עם תפנית נגישה ומרעננת.
את חוויית הביקור חתמנו במסיבה שהתקיימה בערב בחנות, אליה הגיעו ספקי נטוצי מרחבי העולם, להם הודה נטוצי על שמירת מעמדו של המותג כענק ריהוט היוקרה האיטלקי.
רהיטי נטוצי משווקים בישראל ברשת חנויות בפרישה ארצית – הרצליה פיתוח, רמת גן, ירושלים, חיפה, נתניה ובאר שבע