אורנה ברביבאי: "הכרתי שיקסע רבות שאוהבות את המדינה"

אורנה ברביבאי בכנסת | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
אורנה ברביבאי בכנסת | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

קשה להאמין שבשנת 2021 עדיין נשמעות אמירות אומללות ושוביניסטיות כמו זו של יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס. לפחות הח"כית אורנה ברביבאי מיש עתיד ענתה לו כמו שצריך

88 שיתופים | 132 צפיות

הכתב לענייני חרדים של גל"צ, שחר גליק פרסם בטוויטר ציטוט משונה של יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, שדיבר נגד הליך הגיור הצבאי בכנס של אתר "כיפה" וארגון "עיתים" שנערך אתמול. הדיון סביב הליך הגיור הצבאי עולה לא מעט לכותרות ויש לא מעט מתנגדים לו. אפשר להבין את השאלות שעולות סביב ההליך, אבל קשה להבין את דבריו של פינדרוס, לפיו "מי שהתגיירה בגיור צה"לי היא שיקסע. אם מישהו מתחתן איתה – האבא צריך לשבת שבעה".

קשה אפילו להתייחס לאמירה האומללה הזאת ברצינות משום שהיא כל כך מיושנת וחשוכה, וקצת עצוב שבשנת 2021 אנחנו עדיין נאלצות לשמוע אמירות כאלה בשיח הציבורי. לא מעט חברי כנסת הזדעדעזו מהאמירה, ובצדק. יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, צייץ: "האמירה של ח"כ פינדרוס היא אמירה חשוכה ועצובה. על איזו חיילת ששירתה בצה"ל הוא מדבר? הלוחמות בקרקל? המג"בניקיות במחסומים? התצפיתניות מול עזה? הצעירות המופלאות האלה שאתה קורא להן 'שיקסע' מצילות את חייך". יאיר גולן, חבר מפלגת מרצ, הוסיף: "ח"כ פינדרוס בלחץ מכך שלוקחים לו את המונופול על היהדות, אז הוא מבזה יהודים כשרים שאינם דוגלים בפרקטיקה הכושלת שלו. איזו אמירה איומה – רב צבאי מגייר חיילת או חייל המשרתים את ביטחון ישראל, ורב שמעולם לא שירת, שמייצג ציבור שמעולם לא שירת – פוסל אותה. האורתודוקסיה חותרת נגד האחדות בעם".

אבל מי שענתה יותר טוב מכולם היא אורנה ברביבאי, חברת הכנסת ממפלגת יש עתיד בהווה וראש אגף כח אדם בצה"ל בעבר, שסיכמה יפה: "הכרתי בצה"ל שיקסע רבות העולות באהבתן ומחויבותן למדינה, יותר מכל אלה המגנים אותן".

לנו חשוב לנצל את הבמה כדי לפנות כאן לכל אלו שעברו הליך גיור צבאי, ולבקש מכן לא לקחת את האמירות החשוכות האלה באופן אישי. אין סיבה שתרגישו לא שייכות או פחות טובות מכל אדם אחר.