גדעון וקארן אוברזון: התצוגה שהוכיחה שליופי אין גיל ובלי טעם לוואי של קלישאות דביקות

התצוגה של גדעון וקארן אוברזון, שבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
התצוגה של גדעון וקארן אוברזון, שבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

דוגמניות בנות 60,70 ו-80 הפכו את התצוגה של גדעון וקארן אוברזון לאחד מהשיאים של שבוע האופנה ולראשונה הפכו את ההבטחה למודל יופי שונה לאמיתית. וגם: עידן לרוס מוכיח שהוא הרבה יותר מעוד מעצב מוכשר | סיכום היום השני של שבוע האופנה - חלק ב'

88 שיתופים | 132 צפיות

 

גם חלקו האחרון של היום השני של שבוע האופנה תל אביב המשיך להתנהל ברוח חזון ה"נשים האמיתיות" של מוטי רייפ.

שבוע האופנה תל אביב 2018 – כל העדכונים
תפסיקו להתייחס לנשים במידה 44 כמחזה נדיר
הנערה עם שיתוק מוחין שריגשה את כל שבוע האופנה
מי יעצב את שמלת הכלה של קורל סימנוביץ'?

עידן לרוס

אחת מההבטחות של רייפ הייתה שבתצוגה של המעצב עידן לרוס יצעדו רק נשים שגובהן לא עולה על מטר ושישים ("הרי מי הלקוחה שלו?"). על המסלול לעומת זאת ראינו דוגמניות בעלות גובה ממוצע (עד 1.68 מטר) לצד נשים מסביבתו היום יומית של לרוס, בהן הסטייליסטית שירן מניה, אשת האופנה והבלוגרית נסטיה ליסנסקי והמאפרת רונאל גושן.

התצוגה של עידן לרוס בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
התצוגה של עידן לרוס בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

 

התצוגה של עידן לרוס | צילום: אדריאן סבל
התצוגה של עידן לרוס | צילום: אדריאן סבל


הקולקציה נעה בין צבעוניות של שחור, שמנת, בז' והדפס מנומר שהולך עם לרוס עוד מהקולקציות הראשונות שלו מלפני כחמש שנים. מאז לרוס הספיק לפתח מתווה סגנוני שמזוהה עם המותג הנושא את שמו. על המסלול ראינו אסופת פריטים שמאפשרים להתרווח בהם אך שומרים על אלגנטיות לא מתאמצת. כמו תמיד אצל לרוס כיכבו שמלות חלוק, לצד פרשנויות על שמלאות ספארי וחצאיות מקסי שלא חסכו בבד. גם בלייזרים מחויטים בעלי כתפיים מודגשות (שעלו לגדולה לאחרונה בעיקר בזכות מותגי על כמו בלנסיאגה ו- Vetements) התהדרו באפיל קז'ואלי, רחוק מהנוקשות והקפדנות שמאפיינת את האבטיפוס שלהם. כל אלה נתפרו, לדברי המעצב, מבדים שלא מתקמטים ולא מצריכים ניקוי יבש. החלטה שהתכתבה במידת מה עם מטרת העל של שבוע האופנה הנוכחי – להביא אל המסלול את החיים עצמם ולא בועות של פנטזיה.

יותר מהכל היה משמח לראות שלרוס משדרג ביצועים. הפריטים נגזרו ונתפרו היטב והראו כי היכולת שלו להשתפר ולהשתכלל מעונה לעונה היא הישג שיש להתגאות בו. אחרי הכל, כשרון וסטייל היו לו תמיד.

נסטיה ליסנסקי בתצוגה של עידן לרוס בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
נסטיה ליסנסקי בתצוגה של עידן לרוס בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

 

התצוגה של עידן לרוס בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
התצוגה של עידן לרוס בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

 

גדעון וקארן אוברזון

ההנחה שנשים רוצות לראות את עצמן על המסלול ולא פנטזיה מרוחקת של דוגמנית דקיקה וגבוהה באה לידי ביטוי בשיא העוצמה בתצוגה של גדעון וקארן אוברזון.
לראשונה מזה 55 שנים בהן פועל המותג, נזנחו הדוגמניות המקצועיות לטובת נשות קריירה מצליחות בגילאי 30-80, בהן שמות מוכרים כמו דליה רבין, מעיין אדם ושרון כידון. כמצופה מהצמד על המסלול כיכבו מערכות לבוש מהוקצעות שביטאו היטב את הניסיון רב השנים שלהם באופנה.

חליפות כותנה לבנות, אוברולים נינוחים ושמלות חולצה זכו לעיטורי רקמות צבעוניות ופרנזים תחת ידיה של הבת קארן אוברזון, האחראית על הקו המוכן ללבישה KO. לצידם של חליפת משי פראי בירוק ליים ושמלת קומות חושפת כתף שאיישו את משבצת בגדי הערב, פרי קו הקוטור של גדעון אוברזון. אבל יותר מאיכות הבדים, התפירה והגימורים הצפויה, עטפה את התצוגה תחושת חיוניות ומרץ, שטבעי לייחס אותה לתמהיל הדוגמניות. במקרה זה, קהל הלקוחות של המותג היה ההקשר הנכון ביותר להציג בו את תוצריו.

 

התצוגה של גדעון וקארן אוברזון, שבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
התצוגה של גדעון וקארן אוברזון, שבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

 

הדוגמיות הן לקוחות אמיתיות של המותג | צילום: אדריאן סבל
הדוגמיות הן לקוחות אמיתיות של המותג | צילום: אדריאן סבל

 

דליה רבין בתצוגה של גדעון וקארן אוברזון | צילום: אדריאן סבל
דליה רבין בתצוגה של גדעון וקארן אוברזון | צילום: אדריאן סבל

 

ככה עושים את זה נכון: התצוגה של גדעון וקארן אוברזון | צילום: אדריאן סבל
ככה עושים את זה נכון: התצוגה של גדעון וקארן אוברזון | צילום: אדריאן סבל

ובלי תחושה של גימיק לא אותנטי: התצוגה של גדעון וקארן אוברזון | צילום: אדריאן סבל
ובלי תחושה של גימיק לא אותנטי: התצוגה של גדעון וקארן אוברזון | צילום: אדריאן סבל

רימה רומנו ו-Reebok

את היום סגרה רימה רומנו בתצוגה משותפת עם מותג הספורט Reebok, ששילבה בין הקווים המחויטים והנקיים של רומנו לבין בגדי ספורט פר אקסלנס, ודיברה את שפת אופנת הרחוב המזוהה עם המעצבת באופן שוטף: שמלת מיני א-סימטרית נלבשה מעל סווטשירט באפור מלאנז', ובלייזר נלבש מעל גופיית ספורט בעלת לוגו המותג. בדומה לקולקציה הקודמת של רומנו גם כאן כיכבו סוודרים בעבודת יד מהוקצעת בעלי פרופורציות נדיבות. את הדגמים כולן הציגו נשים מן היישוב, חלקן שמות מוכרים מברנז'ת האופנה כמו מיטל וינברג-אדר, דנה פרימן, רותי רודנר ואירה דולפין, ואחרות אנונימיות לחלוטין שרומנו ליהקה דרך האינסטגרם והביאו איתן מראה נערי ומרדני, עמוס קעקועים וספטומים,  או במקרה אחר גנטיקה לבקנית.

השילוב בין רומנו למותג הספורט הצליח לעבוד הודות לסטיילינג מהודק, בועט וטרנדי במיוחד. ובכל זאת, אי אפשר היה שלא להרהר בשאלה מה רומנו, מעצבת שמשתנה ומתפתחת מבחינה סגנונית כל עונה, הייתה מביאה למסלול לו הייתה לה עצמאות מלאה נטולת אילוצים. ההנחה המתבקשת היא שהיינו זוכים לראות תוצר אקספרסיבי ומרגש בהרבה.

 

מיטל וינברג אדר בתצוגה של רימה רומנו ו-Reebok בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדיראן סבל
מיטל וינברג אדר בתצוגה של רימה רומנו ו-Reebok בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדיראן סבל

 

התצוגה של רימה רומנו ו-Reebok בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדיראן סבל
התצוגה של רימה רומנו ו-Reebok בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדיראן סבל

 

 

דוגמניות שהגיעו מהאינסטגרם: התצוגה של רימה רומנו ו-Reebok | צילום: אדיראן סבל
דוגמניות שהגיעו מהאינסטגרם: התצוגה של רימה רומנו ו-Reebok | צילום: אדיראן סבל

 

התצוגה של רימה רומנו ו-Reebok  | צילום: אדיראן סבל
התצוגה של רימה רומנו ו-Reebok  | צילום: אדיראן סבל

 

גם אירה דולפין צועדת | צילום: אדיראן סבל
גם אירה דולפין צועדת | צילום: אדיראן סבל