נטע ברזילי: "בישראל אומרים לנשים גדולות שאין להן זכות לחגוג את עצמן"

איתי בצלאלי ונטע ברזילי | באדיבות איתי בצלאלי
איתי בצלאלי ונטע ברזילי | באדיבות איתי בצלאלי

מאחורי הלוקים המטורפים של נטע ברזילי עומד הסטייליסט איתי בצלאלי. יחד איתה הוא נלחם בסטריאוטיפים השמנופוביים של עולם האופנה, מספר לנו על ההכנות ללוק לאירוויזיון ("תחשבי ניקי מינאז'") וזוכה לפרגון אדיר גם מנטע עצמה: "בישראל מכבים נשים גדולות. איתי ואני עושים משהו שעוד לא נעשה"

88 שיתופים | 132 צפיות

 

השאלה שנשאלת הכי הרבה בימים האחרונים היא עם איזה לוק תופיע על בימת האירוויזיון נציגתנו בעלת הלופר והסטייל המשוגע נטע ברזילי. ב-8 במאי תבצע ברזילי בליסבון את השיר "TOY" שכבר מיום צאתו התברג במקומות הראשונים בסוכניות ההימורים. מי שצמוד לברזילי עוד מימיה כמועמדת שנויה במחלוקת ב"הכוכב הבא" הוא הסטייליסט איתי בצלאלי שמתכנן לה לוק שיכניס את ניקי מינאז' לכיס הקטן, כך הוא מספר.

בצלאלי בן ה-37 פרץ לתודעה בשנת 2015 וחייב את ההכרה הגדולה לקורין גדעון. גדעון החליפה את אסי עזר ב"האח הגדול" וכבשה את המסך עם הלוקים השנויים במחלוקות שיצר עבורה בצלאלי וכללו שימוש נרחב בכפפות עור, "קטלו אותי והרגו אותי בתגובות, אבל היום אני הרבה יותר חסין".
כיום בצלאלי הוא אחד הסטייליסטים העסוקים במדינה. הוא אחראי על הסטיילינג של רוב תוכניות הריאליטי ב"רשת" וב"קשת" ובין היתר עובד בימים אלה על העונות החדשות של "הכוכב הבא" והתוכנית של אייל גולן ואביב גפן. הוא עובד באופן צמוד עם כוכבות כמו נועה קירל, קורין גדעון ומירי בוהדנה וכל זה במקביל להכנות האינטנסיביות לאירוויזיון. "נטע היא לא סתם דיווה שעומדת על במה ושרה, היא חייבת ללבוש משהו אוונגרדי מאוד שמתאים למי שהיא ולמוזיקה שלה. זה הולך להיות בגד אייקוני, כולם הולכים לזכור את זה. תחשבי ניקי מינאז'".

אז היא הולכת להיות ניקי מינאז' הישראלית?
"ממש לא, היא הולכת להיות נטע ברזילי הבינלאומית, אני מאמין בה מאוד ויודע שהיא תהפוך לכוכבת בינלאומית".

הפרגון של בצלאלי לברזילי הוא לגמרי הדדי. "לעבוד עם איתי היה חתיכת מסע מטורף" מספרת לנו נציגתנו לאירוויזיון. "לפני הכל הייתי צריכה להשלים עם הגוף שלי ועם החיבור שלו למוזיקת פופ, זה היה קשה כי אין בגדים מגניבים במידות שלי. החברה שלנו מכבה ומדירה נשים במידות גדולות, מתייגת אותן כמי שאין להן זכות לחגוג את עצמן. ברגע שהבנתי את זה הייתי צריכה גם להסביר לאיתי והוא עזר לי להסביר את זה נכון לעולם, יחד עשינו משהו שלא נראה בישראל אף פעם ואותי אישית מאוד מרגש".

איזה תגובות את מקבלת על הלוקים?
"אנחנו מקבלים המון תגובות מבנות שעזרנו להן לקבל את עצמן, לבטא את עצמן באופן שהן רוצות ולא כפי שמכתיבים להן. יופי ומגניבות באים כשיש קבלה והכלה של עצמך. לאיתי יש חלק גדול בסיפור ההצלחה הזה ולא רק בזכות הכישרון הענק שלו, אלא בזכות הלב שלו. כשעושים דברים באהבה יש לזה כוח גדול".

ניקי מינאז' הישראלית. נטע ברזילי בסטיילינג של איתי בצלאל | צילום: איתי בצלאל
ניקי מינאז' הישראלית. נטע ברזילי בסטיילינג של איתי בצלאל | צילום: איתי בצלאל

 

"בעבודה עם קורין גדעון קטלו אותי והרגו אותי בתגובות, אבל היום אני הרבה יותר חסין". איתי בצלאלי ונטע ברזילי | באדיבות איתי בצלאלי
"בעבודה עם קורין גדעון קטלו אותי והרגו אותי בתגובות, אבל היום אני הרבה יותר חסין". איתי בצלאלי ונטע ברזילי | באדיבות איתי בצלאלי

 

בצלאלי מגלה שמערכת היחסים שלו ושל ברזילי התחילה דווקא בצד שמאל. "את הלוק הראשון שלה בתוכנית שנינו ממש לא אהבנו והיו לנו חילוקי דעות בהתחלה. אבל ככל שהתוכנית המשיכה למדנו איך לעבוד יחד, אני למדתי את הצרכים שלה וכמה חשוב לה שלבגד תהיה אמירה. נטע היא מאוד קריאייטיבית ויש לה המון מה לומר על ההופעה, לפני כל לוק שלה הייתי צריך לעשות עבודת תחקיר ובמקביל היא למדה להיפתח ולתת למישהו אחר להלביש אותה. ברגע שהבנו אחד את השני הכל זרם מדהים, שיחקנו יחד עם הבגדים, לא היה לנו אכפת לנו ממה יגידו או מה יחשבו, היינו בעולם משלנו".

ולפני כל תוכנית הייתם בוחרים יחד את הלוק הסופי?
"יש לי דודה בת 90, דודה לידיה, אם היא לא אוהבת לוק מסוים הוא לא קורה. אני בא ממשפחה של נשים גדולות וחשוב לי שהן יאהבו את מה שאני עושה. גם נטע אוהבת לעבוד עם אנשים שמבינים נשים כמוה וכמובן רק מעצבים ישראלים, היא לא מוכנה כרגע ללבוש משהו אחר. יש לה דמות שנקראת שירחאן, הדמות הזו יוצאת רק כשנטע עפה על לוק. אני רואה את זה על הפנים שלה ומרגיש לפני ששירחאן יוצאת, אז כולנו יודעים שזה מה שנטע תלבש".

אחרי הניצחון של ברזילי היה ברור שחוץ מזמרת מוכשרת נולד כאן גם אייקון אופנה, ובמידות שלא בהכרח מוכרות לנו מהפריים טיים הישראלי הצפוף. בצלאלי שרגיל לעבוד לרוב עם דוגמניות מספר שהעבודה עם ברזילי לא היוותה אתגר במובן הזה. "אני פשוט לא רואה בבגדים אתגר אלא משחק כיפי ותהליך קסום. בעבודה עם נטע הבנתי שזה לא משנה בכלל איך את נראית. נטע יכולה להחזיק בגד הרבה יותר טוב מכל אישה אחרת. המידה לא משנה, זה עניין פנימי שצריך להרגיש ביטחון ונוחות".

התקשית למצוא לנטע בגדים במידות שלה? לצערנו, יש בארץ היצע נמוך של מותגים שמייצרים במידות האלו.
"אז אנחנו לא עובדים איתם, לא חסרים מעצבים מוכשרים שכן עושים. בהתחלה המון אנשים שפניתי אליהם פחדו להלביש את נטע כי הם לא ידעו איך זה יראה עליה. אבל לקראת האירוויזיון קיבלתי מליון פניות, כולם הבינו שהיא אייקון אופנה שהם רוצים להלביש".

 


אז מה באמת נטע תלבש על הבמה בליסבון?

"זה הולך להיות אייקוני, זה לא לוק שמישהי בבית תסתכל עליו ותגיד 'בא לי ללבוש את זה לחתונה של אחותי'. זה הולך להיות לוק במה משוגע שיצרנו במיוחד בשבילה, מהשמלה דרך הנעליים ועד ההד פיס".

השמועה טוענת שתסעו עם שתי שמלות, אחת של המעצבת ים יאגודייב והשנייה של מאור צבר וברגע האמת תחליטו מה נטע תלבש.
"כרגע כלום עוד לא סגור. השמלה תיחשף על הבמה, ככה זה אמור להיות, הפתעה כיפית צבעונית ושמחה".

במקביל באתר Xnet נטען כי בצלאלי פנה גם למעצבים דרור קונטנטו, מתן שקד ואריאל טולדנו וכי הם בכלל לא ידעו שהם מתחרים אחד בשני. "השמות שנכתבו לא באמת רלוונטים, אני לא לוקח שמלה של אף אחד מהם" מסביר בצלאלי ומוסיף "אני עובד בשקיפות מלאה עם כולם ולא משחק משחקים". טענה נוספית שעלתה היא שהמעצבים לא מקבלים תשלום על עבודתם. "זה עניין של ההפקה" מגיב בצלאלי.
מחברת ההפקות "טדי" נמסר בתגובה לטענות: "שמחים שנציגת ישראל לאירוויזיון, נטע ברזילי, מעוררת עניין וסקרנות רבה גם בתחום האופנה. אנו מקבלים פניות רבות ממעצבים בארץ ובעולם ונשמח לחשוף את הבגד הנבחר על הבמה הגדולה בעולם".

איזה תגובות אתה מקבל על העבודה שלך עם נטע?
"האינסטגרם שלי מתפוצץ מרוב הודעות, טובות ורעות. הרעות בכלל לא מעניינות אותי. אני מקבל המון הודעות מנשים שרוצות להתלבש כמו נטע ולא יודעות איך. אני אומר להן שזה קודם כל נוחות, כשהבגד נוח הוא יושב טוב.
האמת שהבנתי איזו עבודה טובה אני עושה רק אחרי הקליפ של "TOY". היו תגובות מדהימות על הסטיילינג, הבגדים והלוק הכללי, בכל העולם דיברו על זה. זאת עבודת צוות מאוד מדויקת עם מעצב השיער אסי שדה והמאפר ערן ישראלי, הקדשנו מחשבה עמוקה לפרטים הכי קטנים. הפכנו לחבורה שנטע היא מרכז החיים שלה כרגע".

איתי בצלאלי יחד עם נטע ברזילי ושאר אנשי הצוות: מעצב השיער אסי שדה והמאפר ערן ישראלי | באדיבות איתי בצלאלי
איתי בצלאלי יחד עם נטע ברזילי ושאר אנשי הצוות: מעצב השיער אסי שדה והמאפר ערן ישראלי | באדיבות איתי בצלאלי

 

בצלאלי רואה בעבודה עם ברזילי נבואה שמגשימה את עצמה, "בגיל 7 הייתי גונב בגדים מהארון של אמא שלי והייתי מלביש את אחותי שהייתה אז בת 5 כאילו היא זמרת שהולכת להופיע באירוויזיון, גם אז זה היה מוגזם כמו היום" הוא מספר. היום נדמה שבצלאלי מגשים את חלום הילדות שלו, כשחוץ מסטיילינג הוא אף שיחרר קולקציות משותפות יחד עם המעצבת חגית טסה וחברת האופנה רנואר אבל לא תמיד זה היה ככה. כשרק התחיל לעבוד עם קורין גדעון זכה לביקורות צולבות על הלוקים המוגזמים. "הסיפור שלי עם בגדים מטורפים התחיל עם קורין, היום אחנו חברים הכי טובים. אז היה לי קשה אבל היום אני חסין לתגובות. הבנתי שזאת המטרה שלי, ליצור משהו שאנשים ידברו עליו, שיהפוך לשיחת היום. אם הם יאהבו או לא זה עניין של טעם. הדבר שהכי חשוב לי זה שהלוק ישאיר חותם כלשהו".

View this post on Instagram

עכשיו בבייקאוף: אדום אדום❤

A post shared by Corrina Gideon (@corringideon) on

 

הקולקציות שהוצאת עבור רנואר וחגית טסה לא הביאו בשורה חדשה. זאת הייתה פשרה או שניסית להביא צד אחר?
"זאת לא הייתה פשרה, מאוד הבעתי את עצמי, אבל אני גם מבין שאלו קולקציות מסחריות שאי אפשר להשתגע איתן יותר מידי. בשני המקרים אני מאוד מרוצה מהתוצאה הסופית. לחליפות שעשיתי לרנואר נתתי את הטאץ' האישי שלי בגימורים ובסיכות. עם חגית עפנו על הגזרה הנשית והדגשת המותניים".

אתה לא רוצה ליצור קולקציה עצמאית, שתוכל להשתגע איתה?
"אמנם מאוד נהניתי משתי הקולקציות האלו, זה היה כמו חלום, עשיתי לוח השראה והכל היה כל כך כיפי. אבל אני לא חושב לעשות קולקציה עצמאית, זה לא בוער בי, ואם זה לא בוער בך זה לא שווה".

נראה שכבר הגשמת את כל החלומות שסטייליסט ישראלי יכול לחלום עליהם, השלב הבא מבחינתך זה חו"ל?
"אני רוצה תוכנית טלוויזיה משלי שתעסוק באופנה ואני מאמין שהקהל בשל לזה. אני רוצה להסתובב בעולם עם כוכבת שאני אלביש אותה, פעם זאת הייתה ג'יי לו. היום אני לגמרי מאמין שזאת תהיה נטע".

מתוך הקולקציה של איתי בצלאלי לחגית טסה | צילום: זוהר שיטרית
מתוך הקולקציה של איתי בצלאלי לחגית טסה | צילום: זוהר שיטרית

 

איתי בצלאלי לחגית טסה | צילום: זוהר שיטרית
איתי בצלאלי לחגית טסה | צילום: זוהר שיטרית

 

הקולקציה של איתי בצלאלי לרנואר | צילום: אלעד חיזקי
הקולקציה של איתי בצלאלי לרנואר | צילום: אלעד חיזקי