הליקס, טראגוס, קונץ' או פלאט: איזה פירסינג הכי יתאים לך?

מתוך האתר של SHE-RA | צילום: שירה גבאי
מתוך האתר של SHE-RA | צילום: שירה גבאי

התשוקה לאוזניים מנוקבות התחזקה בקורונה, עד כדי כך שבתי החולים מקבלים מדי שבוע מאושפזים שחטפו זיהום עקב פירסינג. איך לאמץ את הטרנד, ממה להיזהר ואיפה תמצאו את הפירסינגים הכי יפים?

88 שיתופים | 132 צפיות

הליקס, טראגוס וקונץ' – אם כל אלה לא נשמעים לכן כמו שמות מדעיים של דינוזאורים, סימן שאתן בכתבה הנכונה. למי שלא מכירה, המונחים האלה הם האימא והאבא של אמנות הפירסינג באוזניים, טרנד שנמצא בעלייה תלולה ועקבית בארץ ובעולם. אם בעבר האנושות היתה מוקסמת מיופי סימטרי, שכלל בין היתר חור עגילים אחד לכל אוזן ואפיין בעיקר נשים, הרי שבשנים האחרונות נוצרה מגמה של אוזניים מנוקבות למשעי, שמגיעה כעת לשיאה. הטרנד לא מפספס אף פיסת אוזן – מהתנוך ועד למעלה ובתוך הסחוסים – לנשים ולגברים.

>> משקפי השמש שיקפיצו לך את הלוק 

מעצבת התכשיטים התל אביבית שירה גבאי, שמתהדרת בעצמה ב-11 חורים באוזניים (ועוד שניים מתוכננים בקנה), מציעה בשמונת החודשים האחרונים שירות פירסינג קבוע בחנות הסטודיו שלה She-Ra שבנווה צדק, כך שתוכלו להתאים לחור החדש (איפה שלא תמקמו אותו באוזן) את העגיל שתבחרו מתוך הקולקציה כבר מרגע הניקוב הראשוני. "זה ממכר כמו קעקועים, אבל יותר קל, וגם אם יש לי 11 חורים זה לא נראה טו מאץ'", מסבירה גבאי, "אני תמיד מרגישה לבושה וזה לא מצריך השקעה. זה כמו איפור קבוע, ונותן בלינג לפנים". היא מספרת שעד לפני שנה היא הייתה מזמינה פירסרית לסטודיו שלה מדי שבועיים, עד שלבסוף הביקוש הגובר הביא אותה להרחיב את החנות ולהקצות בה מקום לעמדת פירסינג קבועה.

מעצבת התכשיטים שירה גבאי: "זה ממכר כמו קעקועים, אבל יותר קל, וגם אם יש לי 11 חורים זה לא נראה טו מאץ'"

 

גבאי מעידה שהתשוקה לפירסינג התחזקה מאוד בעיקר בתקופת הקורונה, ושבתקופות שבין הסגרים הייתה נהירה של לקוחות ששוטטו בזמן הבידוד באתרים שמציעים עגילי פירסינג והגיעו לחורר. בדיקה במערכת הטרנדים של גוגל מחזקת את הדברים. כמות החיפושים של "פירסינג לאוזניים" בגוגל עלתה בצורה ניכרת בכל גל של הקורונה, אולי בגלל שהמסכה שכיסתה את הפנים והשאירה רק את האוזניים גלויות והפכה אותן ללוקיישן ראוי לביטוי אישי.

גבאי היא לא היחידה. חנויות תכשיטים רבות בארץ מציעות עגילים יפהפיים המיועדים לפירסינג, ביניהן Malka התל אביבית, המעצבת המוכשרת שירלי מתתיה או אילנה אלבום, שמסיבות הפירסינג למותג שלה myjouls הגיעו עד למנצ'סטר כבר לפני שנתיים, הרבה לפני שהישראליות נחשפו לטרנד. "ההבדל בין עיצוב עגיל רגיל לעגיל פירסינג הוא בסגירה, בעובי העגיל ובאורך שלו, כדי שיהיה אידאלי להחלמת החור", מסבירה גבאי למה בכלל צריך עגיל ספציפי לכל מיקום באוזן. "הסוגר של הפירסינג הוא לרוב שטוח כדי שלא יציק באוזן, והוא בדרך כלל קדמי כדי להקל על הגישה".

קיימות שיטות שונות לניקוב האוזניים, ביניהן אקדח וקליפס, אבל גבאי מעדיפה דווקא את השיטה המסורתית, באמצעות מחט. מכיוון שהמחט מדוייקת יותר, החור לא נעשה תחת לחץ וכך נוצרת פחות טראומה למקום. "עשיתי מחקר מעמיק לפני שנכנסתי לתחום", מסבירה גבאי, "התייעצתי עם פירסרים מובילים. זה עסק בפני עצמו, ופירסרים נוגעים בעולם הרפואה. החירור נעשה כמובן באמצעות מחט סטרילית וע״י פירסרית מקצועית, ועם זאת ההחלמה לא תמיד קלה ופשוטה – החלמה מלאה של סחוסים אורכת בין שלושה חודשים עד שנה. לשם השוואה, בתנוך זמן ההחלמה נע בין בין חודש לחודשיים. בזמן הזה לא ניתן לישון על הצד של האוזן המחוררת. אבל המאוהבים בדבר יודעים לספר שזה שווה".

אזור מועד לפורענות זיהומית: איך נזהרים?

זמן ההחלמה הארוך הוא פועל יוצא של המבנה האנטומי הייחודי של האפרכסת, אזור מועד לפורענות זיהומית – עניין שחשוב לתת עליו את הדעת לפני שניגשים לחורר. פרופ' אופיר הנדזל, מומחה לכירורגיית האוזן ושיקום השמיעה במרכז הרפואי א.ר.ם ומנהל היחידה לניתוחי אוזניים באיכילוב, מספר כי בכל רגע נתון נמצא/ת במחלקת אף-אוזן-גרון מאושפז/ת בשל זיהום בעקבות פירסינג. האזור הבעייתי הוא בעיקר באזור הסחוס (מעלה האוזן).

"הסחוס הוא חומר מיוחד", מסביר פרופ' הנדזל, "בניגוד לתנוך האוזן, שם יש רקמת חיבור ושומן, הסחוס בנוי מרקמה אלסטית, עם חילוף חומרים איטי ואספקת דם שמגיעה מהציפוי של האוזן ולא מהחלק הפנימי שלה. לכן, אם המקום מזדהם הזיהום יכול להסתבך ועלולים להיווצר כיסי מוגלה שקשה להתמודד איתם. אין זה נדיר שהזיהום יצריך אשפוז כדי לטפל באנטיביוטיקה, או כדי לבצע פעולות מקומיות של ניקוז הסחוס ופינוי סחוס שמת באמצעות ניתוח. מכיוון שאזור הסחוסים עשוי מרקמה אלסטית שבנויה בצורה מאוד מסויימת, קשה לשחזר אותה בעת הצורך, ועלול להיווצר נזק בלתי הפיך לצורת האוזן".

פרופ' הנדזל מדגיש שהוא לא מתנגד באופן עקרוני לפירסינג באוזניים, אבל ממליץ מאוד למי שבוחרות או בוחרים לעשות את הפעולה לשים לב שבזמן פעולת הניקוב תישמר רמה גבוהה של סטריליזציה. ברגע שמבחינים אפילו בהתחלה של זיהום – רוצו לטפל. "אל תישנו על זה! בזיהום התחלתי אפשר לטפל באנטיביוטיקה, אבל אם מתמהמהים בטיפול אז אנחנו כבר מדברים על זיהום משמעותי. גם כשיש טיפול מוצלח, עדיין יכול להיווצר עיוות באפרכסת שישאיר פגם אסתטי".

הנדזל מוסיף שהסיבוך השכיח והבעייתי ביותר הוא אמנם זיהום, אבל ייתכנו בעיות שונות שהן לא ייחודיות לאפרכסת, עם סימפטומים דומים לאלו של זיהום, כמו למשל תגובה אלרגית לניקל או למשחה האנטיביוטית. "בכל מקרה של אודם או חשד לזיהום, מומלץ להוציא את העגיל ולגשת מיד לרופא", הוא ממליץ. על העירנות כדאי לשמור גם אחרי שעובר זמן רב מרגע הניקוב, כי גם טראומה מקומית כמו מכה, נפילה או משיכה של קסדה יכולה ליצור זיהום על כל ההשלכות שלו.

בשביל לבחור את מיקום הפירסינג המועדף עליכן, תוכלו להיעזר בתמונת האוזן המחוררת, עם שמות הנקודות לפירסינג, שהפיקה גבאי. ואם אתן חוששות מההליך, אבל עדיין רוצות להיראות אופנתיות, תוכלו למצוא שפע של עגילים שמדמים בעיצוב שלהם פירסינג – אבל מצריכים רק חור אחד.

מתוך האתר של SHE-RA| צילום: שירה גבאי
מתוך האתר של SHE-RA| צילום: שירה גבאי

 

עגילי פירסינג שאהבנו במיוחד:

עגיל הליקס של שירלי מתתיה. 340 ש״ח| צילום: האתר הרשמי
עגיל הליקס של שירלי מתתיה. 340 ש״ח| צילום: האתר הרשמי
Sigma. מחיר: 250-500 ש״ח ב-marqe.com| צילום: האתר הרשמי
Sigma. מחיר: 250-500 ש״ח ב-marqe.com| צילום: האתר הרשמי
סט PYTHON של רובי סטאר. 250 ש״ח| צילום: האתר הרשמי
סט PYTHON של רובי סטאר. 250 ש״ח| צילום: האתר הרשמי
עגילים של Henik. מחיר: 2555-2840 ש״ח ב-marqe.com| צילום: האתר הרשמי
עגילים של Henik. מחיר: 2555-2840 ש״ח ב-marqe.com| צילום: האתר הרשמי
Born from Rock. מחיר: 438 ש״ח| צילום: האתר הרשמי
Born from Rock. מחיר: 438 ש״ח| צילום: האתר הרשמי

>> קייט מידלטון עונדת עגילים שעולים 6 ש"ח בלבד