חוזר הניגון: ארוע 'ג'ינס סימפוני' של קסטרו

השקת Jeans Symphony של קסטרו | צילום: אבי ולדמן
השקת Jeans Symphony של קסטרו | צילום: אבי ולדמן

קסטרו קיימו ערב השקה חגיגי תחת הכותרת סימפוניה של ג'ינס, שכלל הצגת קולקציה ומוזיקה חיה. לירוי שופן לא בטוח שהוא הבין למה התכוון המשורר

88 שיתופים | 132 צפיות

 

"איך אפשר לומר דבר מה כשאין כל כך מה לומר?” שאלו את עצמם המוזמנים להשקת הקולקציה הגרנדיוזית של קסטרו, שהתקיימה אמש (ראשון) בנמל תל אביב. על פניו, נדמה שהיה באירוע הכל – החל מהכותרת המפוצצת "ג'ינס סימפוני", (שרמזה על כך שג'ינסים הם העומדים במרכז הערב), דרך עשרות דוגמנים ודוגמניות שעמדו כניצבים דוממים על תפאורת פיגומים (ולא צעדו על מסלול תצוגה) ועד פס קול דרמטי במיוחד שסופק על ידי הופעה חיה של שלומי שבן עם סימפונט רעננה – ובכל זאת  היה בארוע הכל מלבד תכלית אופנתית אמתית.

קשה להתחמק מהתחושה שהערב כולו היה תרגיל בשיווק. הרי רק לפני חודש וחצי השיקו קסטרו את קולקציית הסתיו שלהם, אשר זכתה לביקורות חיוביות למדי באמצעי התקשורת. מדוע הם נדרשים לאירוע נוסף כעת ומה יש להם לומר בהפרש של שבועות ספורים שהוא חשוב דיו כדי לכנס את התקשורת ואת תשומת לב הקהל פעם נוספת?

השקת Jeans Symphony של קסטרו | צילום: אבי ולדמן

השקת Jeans Symphony של קסטרו | צילום: אבי ולדמן

 

כפי שאפשר להסיק מהשם שניתן, הכוונה הייתה מן הסתם לתת את הבמה לאוסף הג'ינס של המותג, והציפייה הייתה שקסטרו ינצלו את המומנטום כדי להציג זווית חדשה על הבד המיתולוגי, כפי שעשו לפני שנים אחרות עם קולקציית הקפסולה המוצלחת Jean on the 2nd. אלא שזו בוששה להגיע. אמנם, היה אפשר לראות שמינון עיצובי הג'ינס היה גבוה, עם דגש מיוחד לעיצובים מכוסחים במיוחד, כמו מכנסיים רחבים עשויים דנים שטוף וקרוע או מעילים עליונים. אבל משובחים ככל שיהיו, ונחשקים ככל שמכנסיים פרומים לגמרי יכולים להיות, קשה לומר שהיה מדובר בפריצת הגבולות הטבעיים של הרשת, או של כל רשת. אחרי הכל, ג'ינסים קרועים בצלליות חדשות, ובכלל דגש גדול על הקטגוריה, כיכבו גם בהצגת הקולקציה שנערכה לפני שבועות אחדים, והם נוכחים מאוד בקסטרו גם בלי קשר בעונות האחרונות.

קסטרו, קולקציית ג'ינס, חורף 2017 | צילום: טל קרת
קסטרו, קולקציית ג'ינס, חורף 2017 | צילום: טל קרת
קסטרו, קולקציית ג'ינס, חורף 2017 | צילום: טל קרת
קסטרו, קולקציית ג'ינס, חורף 2017 | צילום: טל קרת

בנוסף, מה שתרם עוד יותר לתחושה של אירוע חסר ייחוד ממשי הייתה העובדה שהוא כלל גם דגמים שהוצגו כבר בפרזנטציה הקודמת, כמו מעיל גברים אפור שנלבש הפעם על ידי דוגמנית או ז'קט ג'ינס עם צווארון שירלינג, או דגמים שאין להם שום קשר לג'ינס. בכלל, המראה כולו התבסס על מגמות שהסטודיו לעיצוב כבר סימן, חקר והציג ביולי האחרון, כמו למשל פריטים עשויים פוטר, טקסטורות קמופלאז' או מעילי בומר צבאיים, מה שעורר תחושה של כפילות מיותרת, עם כל הכבוד לחידוש הקטן בדמות אימוניות במראה סובייטי שהתכתבו עם אלו של המעצב גושה רובצ'ינסקי. לראייה, ולמרות שהיו לא מעט מראות טובים אתמול (מעילי הג'ינס הארוכים לנשים מבוקשים במיוחד, כמו גם הסוויטשרטים הגראפיים לגברים), הרושם שהותירה הפרזנטציה ביולי היה משמעותי פי כמה.

ייתכן שהכול הוא שאלה של אינטגריטי. האם קסטרו באו הפעם לקדם אופנה, או באו לקדם את מסע פרסום הג'ינס שלהם, שהושק גם הוא אתמול? האם היה להם דחוף לומר משהו חשוב או שהם רצו לקבל כתבות שהכותרת עליהן היא "ג'ינס סימפוני", בדיוק כפי שמשתקף מבעד לפרסומת החדשה? קל לנחש את התשובה. ואולי אין זה מקרי שכאשר אין מוקד אמיתי, נוטים החלקים להתפזר. ואכן, מלבד קולקציה שלא ברור מה היא מוסיפה על זו הקודמת מלבד עוד פריטי דנים, גם שאר חלקיו של האירוע נראו מאולצים. הרי מה הקשר של הנגנים הקלאסיים, שיריו של שלומי שבן, או התפאורה הסטטית, שהחליפה תצוגת אופנה מסורתית, אשר תפסו את מרכז הבמה תרתי משמע, לבגדים עצמם או לקונספט העונתי השחוק שהתבסס שוב על מראה קשוח של צבא, דנים ונגיעות מעודנות של רומנטיקה? הפעם, אין דרך אחרת לומר זאת, האמירה האופנתית נשארה בשוליים.

כל זה מוביל למסקנה, שהבעיה היא לא בעבודתו של הסטודיו לעיצוב, שדווקא ניסח יפה את העיצובים העונתיים, אלא בשיקולים שיווקיים זרים.

קסטרו, קולקציית ג'ינס, חורף 2017 | צילום: טל קרת
קסטרו, קולקציית ג'ינס, חורף 2017 | צילום: טל קרת
קסטרו, קולקציית ג'ינס, חורף 2017 | צילום: טל קרת
קסטרו, קולקציית ג'ינס, חורף 2017 | צילום: טל קרת
קסטרו, קולקציית ג'ינס, חורף 2017 | צילום: טל קרת
קסטרו, קולקציית ג'ינס, חורף 2017 | צילום: טל קרת