"אני אישה רעה": הטי שירט המהממת שטראמפ לא יאהב

הנשיא דונלד טראמפ - נאסטי מן | GettyImages
הנשיא דונלד טראמפ - נאסטי מן | GettyImages

כשדונלד טראמפ אמר על הילרי קלינטון שהיא nasty woman הוא בטח לא חשב שארבע חברות ישראליות יהפכו את המשפט הזה למיזם פמיניסטי מדליק: טי שירט עם הכיתוב הידוע לשמצה שכל הרווחים ממנה הן תרומה לעמותות למען נשים. בקיצור, זה הזמן להיות קצת נאסטי, אבל בסטייל

88 שיתופים | 132 צפיות

הנשיא דונלד טראמפ זכור לשמצה בעקבות כמה (וכמה) אמירות שוביניסטיות ומיזוגניות. באוקטובר 2016 היו אלו ארבע מילים שפלט במהלך העימות הטלוויזיוני עם הילרי קלינטון – "such a nasty woman". הרשת התפוצצה מתגובות נגד שנאת הנשים של טראמפ, ההאשטאג #NastyWoman תפס תאוצה ותוך זמן קצר הרחובות התמלאו בהפגנות נשים, כשהגדולה מהן הייתה צעידת הנשים בוושינגטון בינואר האחרון, בה צעדו יותר מחצי מיליון איש שקראו "זכויות נשים הן זכויות אדם".

שנה וקצת אחר כך ואלפי קילומטרים משם התגייסו ארבע חברות כדי ליצור את אחד מהמיזמים הפמיניסטיים המדליקים שראינו כאן בזמן האחרון: חולצה עם הכיתוב Nasty Woman. אבל זה לא רק זה: החולצות מיוצרות בייצור מקומי כאשר על מלאכת הגזירה והתפירה מופקד ארגון "הופכות את היוצרות" המסייע לנשים לצאת ממעגל הזנות. מחיר כל טי שירט הוא 100 ש"ח והרווחים נתרמים במלואם לשדולת הנשים ולאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בישראל.

חולצת Nasty Woman
חולצת Nasty Woman

 

מי שעומדות מאחורי הרעיון הן איילה מרומי-קינן (מעצבת אופנה ויזמת, בעלת מותג האופנה Gusta), אור אלתרמן-ברנע (מייסדת מאמאזון), תמר אברמוביץ' (מנכ"לית משותפת בחברת "פוליסי") ורוני זינגר (עיתנואית ויזמת "אתגר ללא סוכר").

"כמה שבועות אחרי שטרמאפ נבחר לנשיא ארצות הברית. באחת מהשיחות שלי עם חברתי תמר אברמוביץ' היא חזרה ואמרה ש'חייבים לעשות משהו', משהו שינקז את תחשת הייאוש שלנו מכך שבראש המדינה החזקה בעולם עומד האדם ששורה של עבירות מין נקשרה בשמו", מתארת זינגר את הגלגול הראשון של הרעיון. "אנחנו כמובן בישראל, ולא חסרות לנו צרות משלנו: נשיא מורשע בעבירות מין קשות היה לנו כבר בכלא, ומדי שנה, והשנה במיוחד, אנחנו שומעות על אלימות קשה נגד נשים. בנוסף, כל אחת מאיתנו חווה בעצמה ביום יום את החובה להיות 'אישה טובה', עם שאלות כמו 'למה את לא מחייכת?'". אז אחרי שתמר אמרה שחייבות לעשות משהו התגייסנו מיד עם עוד שתי חברות ובכוח מרובע הסתערנו על הפרויקט. ועכשיו אנחנו קוראות לכל חברותינו וחברינו לא להתבייש ולהיות נאסטי".

זינגר מדגמנת את החולצה בנאסטיות הראויה
זינגר מדגמנת את החולצה בנאסטיות הראויה

 

לרכישת החולצה >> nastywomanisrael.com