אופנה יומית: מת צלם האופנה מהחשובים של זמננו

מריה גרציה קיורי לצידו של פייר פאולו פיצ'ולי | צילום: GettyImages
מריה גרציה קיורי לצידו של פייר פאולו פיצ'ולי | צילום: GettyImages

פרידה מהצלם האגדי ביל קנינגהם, מה נסגר עם בגדי הים של האייטיז ועל מה ולנטינו בחרו שלא להגיב? כל מה שצריך לדעת על אופנה היום

88 שיתופים | 132 צפיות

 

 

1. צלם אופנת הרחוב האמריקאי האגדי ביל קנינגהם, מהחשובים בתעשיית האופנה העולמית,  הלך לעולמו בגיל 87. קנינגהם, שעבד עבור הניו יורק טיימס בממשך כ-40 שנה, היה חלוץ בתחומו. הוא לכד בעדשתו רגעי סטייל יחודיים וזיהה טרנדים הרבה לפני כולם. תמיד נזכור אותו בתור האיש בז'קט הפועלים הכחול שדיווש על אופניו עד ליומו האחרון, וכמו שהיטיבה אנה וינטור לנסח: "כולנו מתלבשים בשביל ביל קנינגהם". ואם אין לכם מושג על מי אנחנו מדברים, זה הזמן להתפנות כדי לצפות בסרט הדוקומנטרי המדהים "ביל קנינגהאם ניו יורק", שביים ריצ'ארד פרס ב-2010.

ביל קנינגהם | צילום: GettyImages
ביל קנינגהם | צילום: GettyImages

 

2. רחשים בדבר מינוי אפשרי של מריה גרציה קיורי מבית האופנה האיטלקי ולנטינו, למנהלת הקריאייטיבית של דיור הצרפתי נשמעו כבר בתחילת מאי, אבל עכשיו הם הופכים מבוססים יותר. ביום חמישי שיחררה סוכנות הידיעות רויטרס הודעה לפיה דיור צפויים לבשר על המינוי לאחר תצוגת הקוטור שלהם, שתיערך בתחילת יולי. אם אכן זה יקרה, זו תהיה הפעם הראשונה בה תנצח אישה על בית האופנה הצרפתי מאז הקמתו. ולנטינו, מצידם, העלו לאינסטגרם בסוף השבוע תמונה ללא תמונה שכולה טקסט המתייחס לפרסומים, וכצפוי – מוסרת כי אין תגובה. שנאמר: על ראש הגנב בוער הכובע, ולחיי הדרמה!

3. נראה שהקיץ הנוכחי הוא שעתם היפה של בגדי הים המוזרים (שרוולים ארוכים, צווארון גולף ומונוקיניס עם מיליון רצועות – מה נסגר?) – הזדמנות טובה לצלול אל ההסטוריה בחסות מגזין הארפרס בזאר ולגלות איך נראו בגדי הים בשנה שנולדתן, או הרבה קודם. חושקות במיוחד בדגם של 1973. איטס היסטורי ריפיטיג.

צילום: GettyImages
צילום: GettyImages