מותג בגדי הילדים הישראלי שגרם לקים קרדשיאן להתאהב

בורן אנד רייזד אין נתיבות. אוסטבל | יח"צ
בורן אנד רייזד אין נתיבות. אוסטבל | יח"צ

"למה את יכולה לקנות לעצמך חולצה יקרה ולילד שלך לא?" אומרות שרין אינטרטור וצליל לוי ממותג בגדי הילדים אוסטבל, שהצליח לסקרן את הסלבס המקומיות והגיע עד קים קרדשיאן

88 שיתופים | 132 צפיות

לא בטוח שקים קרדשיאן מודעת לכך שמותג בגדי הילדים בעל השם המוזר "אוסטבל" (Ustabelle), שהיא כל כך התלהבה ממנו, הוא בכלל ישראלי – ועוד מנתיבות. את המותג הקימו בשנת 2015 החברות שרין אינטרטור, 36, המשמשת כמעצבת המותג, וצליל לוי, 32, שמכהנת כמנכ"לית החברה. בתחילת השנה צלצל הטלפון בחדר התצוגה של המותג בלוס אנג'לס. על הקו הייתה הסטייליסטית של קרדשיאן, שביקשה לשלוח לפתח ביתה שלל פריטים שהבוסית שלה חומדת. לא הרבה אחר כך, בפברואר האחרון, התקיימה מסיבת יום ההולדת של סטורמי, בתה בת ה-3 של קיילי ג'נר. שיקגו ווסט קרדשיאן, בתם של קנייה ווסט וקים, הופיעה לאירוע במעיל קל עשוי פרווה סינתטית בגוון ורדרד – אחד הלהיטים הגדולים של אוסטבל. קים פרסמה צילום של שיקגו עטופה במעיל ברשתות החברתיות, והרעש התחיל. הביקוש לדגם עלה בעקבות הפרסום, ונכון לעכשיו הוא עדיין סולד אאוט. קרדשיאן כמובן לא שילמה על הבגדים שהזמינה (לוי: "כשקים מבקשת, לא דורשים ממנה כסף"). לאדם מן השורה, אגב, מחירו עומד על כ-4,000 ש"ח.

בישראל, המותג נמכר עד כה דרך החנות המקוונת והתחבב על ידועניות עם ילדים כמו נטלי דדון, אדל פספלוב ומירן בוזגלו. במהלך חודש יולי הוא נמכר גם בחנות פופ-אפ בקניון רמת אביב, שמיד עם פתיחתה יצרה באזז רציני בזכות בגדי בייסיק איכותיים לבנות ובנים לצד בגדיים חגיגיים המשלבים בדי טול מתנפנפים. הצבעוניות רגועה ובוגרת לגילה – שחור ולבן, אפור, ורוד עתיק וכסוף. מחיר חולצות טי משודרגות, למשל, מתחיל מ-130 ש"ח, והשמלות הכי יקרות עולות 600-500 ש"ח."אנחנו אמנם מצליחות בחו"ל, שם המותג שלנו נמכר ליד נייקי, ג'וצי וקלואה, אבל ההצלחה בישראל חשובה לנו. אנחנו גאות להיות ישראליות", אומרת לוי. "אם בתחילת הדרך לא האמנו שהקולקציות ששירן מעצבת יימכרו בארץ, היום אנחנו יודעות שיש לזה קהל והכוונה היא להתבסס גם בישראל". לשם המותג, אם תהיתן, אין משמעות בשום שפה. "אחיינית שלי מלמלה את המילה הזאת הרבה כשהייתה תינוקת, אז אימצתי את השם הזה", מגלה אינטרטור. "היום זה הסימן המסחרי הרשום שלנו, שמופיע גם על מוצרים נוספים שאנחנו מתכוונות להוסיף לעסק, כולל ביגוד לנשים וגברים, ריהוט ועד מוצרים מעולם הביוטי".

אינטרטור סיימה לימודים גבוהים בכלכלה ועוד תואר כשמאית מקרקעין, ואז עוד המשיכה לתואר במשפטים (למעט קורס אחד), אבל בסופו של דבר נכנעה לנטיית ליבה ופנתה לתחום האופנה. "הסיפור שלי הוא הכי קלישאתי", היא צוחקת, "מאז שאני זוכרת את עצמי הייתה בי אהבה לאופנה ולעיצוב. לסבתא שלי הייתה חנות בדים וצמר בנווה דקלים בגוש קטיף והיא הייתה ההשראה שלי. הייתי תופרת בגדים לבובות במכונת תפירה ידנית, עיצבתי תכשיטים וכשגדלתי השפעתי מאוד על החברות שלי. הן לקחו אותי לכל סיבוב קניות ולא קנו ללא אישורי". מלימודי האופנה היא פרשה אחרי חצי שנה בלבד. "הרגשתי שקוצצים לי שם את הכנפיים ולא מאפשרים לי לעוף", היא מסבירה, "הכול היה מאד תבניתי, מקובע, עם חוקים, וזה לא התאים לאחת כמוני שחשבה תמיד מחוץ לקופסה".

FASHION is not about clothes, is about LOOK✨????⁠⁠#USTABELLE⁠#KIDSFASHION⁠

Posted by ustabelle on Thursday, August 19, 2021

החיבור עם לוי היה מידי וקרה על בסיס השוני ביניהן: שרין היא אמנית חולמנית וצליל היא אדם פרקטי ומחושב. השתיים נישאו פחות או יותר באותה תקופה, עברו להתגורר במושבים סמוכים בדרום: אינטרטור בבית-הגדי ולוי במלילות, ואת חופשת הלידה הראשונה עם הבנים הבכורים לפני שש וחצי שנים, הן בילו הרבה יחד והריצו בראש מחשבות על עסק משותף. "רציתי לעצב בגדי ילדים כמו שאני רוצה ואוהבת להלביש את עצמי ולא מצאנו בארץ שום מותג כזה. יש אמנם מותג נחשב בשם 'נונונו' שאני אוהבת, אבל הוא סטריט פאשן ואני ראיתי בעיני רוחי אופנה מוקפדת", נזכרת אינטרטור. "עשינו מחקר ופיתוח, כיתתנו רגליים, נסענו לתערוכה של בגדי ילדים בפריז ומצאנו שאכן יש צורך אמיתי באופנת ילדים מתוחכמת ועכשווית שהיא גם איכותית וכמובן נוחה. ההשקעה הראשונית הייתה קטנה, והבאנו אותה מהבית". הן הקימו את המשרד שלהם בנתיבות ועד היום, שש שנים אחרי, עם צוות של עשרה עובדים, הוא נמצא באותו מקום. הבדים מגיעים מאיטליה, התפירה מתרחשת בסין. עם הדגמים הראשונים הן נסעו לתערוכות הגדולות בעולם לבגדי ילדים כמו פיטי בימבו, פליי טיים וצ'ילדרן קלאב. השוק האמריקאי קיבל אותן בזרועות פתוחות וגם באירופה הן תקעו יתד. מדי שנה הן משיקות שתי קולקציות גדולות, שכוללות כ-40 פריטים, לצד פריטי בסיס שחוזרים על עצמם בכל עונה. "אני חיה ונושמת עיצוב ויש לי דפים עם סקיצות שציירתי אחרי שחלמתי אותן", אומרת אינטרטור.

לא חראם להוציא סכומים כאלה לילדים שגדלים מהר ומתלכלכים בקלות?
"ממש לא. עובדה שיש לנו לקוחות בישראל שיש להם 90 אחוז מהקולקציה שלנו. אני חושבת שלא צריך לשלוח ילד לגן עם בגד שלנו ליום של צבעי גואש, אבל מעבר לזה, למה את יכולה לקנות לעצמך חולצה יקרה ולילד שלך לא? במקרה שלך, לא תלבשי אותה בעוד כמה שנים כי היא עשתה את שלה. כשמדובר בילדים, אז הילד אמנם יגדל אבל באיכות כזאת, הבגד יעבור בין בני המשפחה".

אוסטבל. הרבה טול | צילום: יח"צ
אוסטבל. הרבה טול | צילום: יח"צ
אוסטבל. וגם פפיונים לא חסר | צילום: יח"צ
אוסטבל. וגם פפיונים לא חסר | צילום: יח"צ
אוסטבל. ועוד קצת טול | צילום: יח"צ
אוסטבל. ועוד קצת טול | צילום: יח"צ
אוסטבל. יש גם בייסיק איכותי | צילום: יח"צ
אוסטבל. יש גם בייסיק איכותי | צילום: יח"צ
אוסטבל | צילום: יחצ
אוסטבל | צילום: יחצ

>>> איך ירדן הראל התגברה על הפרידה? היא השיקה קולקציה בעיצובה