ההשראה של ירון מינקובסקי

מעצב האופנה ירון מינקובסקי חושף את האישה שמהווה מוזה עבורו ואיך היא משפיעה על עבודתו כמעצב שמלות ערב. פרויקט מיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

מי מהווה השראה עבורך?

המוזה שלי היא אשתי, השחקנית פזית ירון מינקובסקי. בחרתי בה מאחר והיא דמות של אישה חזקה, מוכשרת ומרשימה שמשתנה ומתפתחת כל הזמן ויוצקת תוכן ומשמעות לעומק היצירה והיצירתיות שלי. הבסיס המשפחתי שלי – פזית וארבעת ילדיי הם מקור כוח ליצירה ושפיות בעולם המטורף של ענף האופנה.

אני פה בגלל אשתי. ירון מינקובסקי (צילום: עידו לביא)
אני פה בגלל אשתי. ירון מינקובסקי (צילום: עידו לביא)

למה בחרת דווקא באשתך?

פזית נותנת לי כוח ורוח גבית להמשיך וליצור, מאתגרת אותי כל הזמן בפרויקטים, ומזכירה  לי כל הזמן להעריך את עצמי ומעלה לי את הרף כל פעם מחדש.

איך משפיעה המוזה על עבודתך וחייך האישיים?

פזית היא בת מזל תאומים, כלומר – בכל בוקר אני קם מהמיטה עם דמות אחרת שאיתה אני חי ולה אני מעצב, מה שעשוי להסביר את הגיוון היצירתי של עבודותיי.  פזית היא אישה במלוא מובן המילה, הגוף שלה נשי ומידות גופה מושלמות אך לא שדופות, מה שמדרבן אותי ליצור לנשים אמיתיות ולא לדוגמניות שדופות ועצובות.  שמחת החיים, ההומור וקצב החיים הסוער שלה סוחף אותי ומעיר אותי שלא לקפוא על שמריי ולרוץ תמיד קדימה.    פזית מעודדת אותי לצאת למסעות במחוזות לא מוכרים, לגלות תרבויות רחוקות ושונות, בניגוד אלי שנוח לי לעשות את המסלול הקבוע של לונדון – ניו יורק ופאריס.

מה אתה עושה כשאין לך מוזה?

אני לא מכיר את המושג "אין לי מוזה ליצור" – דווקא כשקשה, לחוץ ולא נוח – מהמקום הזה צומחות הקולקציות הטובות יותר. אין לי כל כך את האפשרות להתפנק, מה גם שהמוזה שלי דואגת למלא לי את המצברים בכל פעם מחדש.

 יש לך מקומות השראה נוספים?

כמעצב אני מקפיד לנסוע ולהתעדכן בתערוכות אופנה מסביב לעולם.  אני כמעט ולא רואה מגזינים , אני מסתובב הרבה  אצל ספקי בדים וחומרי טקסטיל מעניינים, מסתובב בשווקי פישפשים, מטפח אוספים מרשימים של פריטי וינטג', פורצלן וצעצועים.  מטייל שעות ברחובות ניו יורק ויונק השראה מהאוויר ומסגנון החיים במקומות בהם אני מבקר. כשחיים את המקצוע, החושים יודעים לנתב את עצמם לקלוט, לראות ולזהות את הטרנד הבא רק מהאוויר,  ללא צורך לראות קולקציות של קולגות ומעצבים בחו"ל.