אלה איילון: "חזרתי מ'הישרדות' בטראומה, החבאתי אוכל בבית"

אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג: חיה וידר, שמלה: MonaLizabeth, כובע: ג׳סטין
אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג: חיה וידר, שמלה: MonaLizabeth, כובע: ג׳סטין

הגירושים הקשים של הוריה, החרם שעברה, הצלם שהטריד, החיים כדוגמנית בינלאומית ולמה קשה לה לסמוך על נשים? כוכבת הישרדות VIP מדברת על הכול

88 שיתופים | 132 צפיות

היה זה ערב שבת על האי הפיליפיני סאביטנג לייה, כשאלה איילון נשברה. אבל זה לא היה הקור החודר לעצמות ששבר אותה, לא לילות נטולי שינה תחת כיפת השמיים בגשם שוטף ואפילו לא הרעב הקיצוני. אפילו לא הזיזה לה העובדה שהשבט שלה קיבל חלה לשבת והיא לא יכלה לתת ביס בגלל מחלת הצליאק שממנה היא סובלת.

>> ומה חשבנו על הסיום של חתונה ממבט ראשון?

כל הדברים האלה מסתמנים כסיבות ראויות לשבירה, אבל לא עבור מי שמהרגע הראשון הראתה סימנים ברורים של ג'דאיות לא מבוטלת. אז מה כן שבר אותה? "נזכרתי בערבי שבת אצלנו בבית וחשבתי כמה זה חסר לי. פעם ערב שבת היה משפחתי ושמח מאוד, עם קידוש, אוכל טוב והרבה שמחה, עד שההורים שלי התגרשו וקרעו את הבית", היא מספרת. "אימא עזבה את הבית בזמן שהייתי בעבודה באיטליה, וכשחזרתי לארץ מצאתי את עצמי קרועה בין שני בתים שבהם רבים אצל מי אהיה בערב שבת. מעולם לא לקחתי אף צד, אז כדי להימנע מהסיוט הזה, במשך תקופה לא הלכתי לאף אחד מהם. עברו שלוש שנים מאז הגירושים והם התעשתו על עצמם, אבל באותו ערב שבת על האי, בתוך תחושת הבדידות, הזיכרונות של הבית מפעם הציפו אותי, ושם לרגע אחד נשברתי".

היא בת 22, מדגמנת בארץ ובעיקר בחו"ל מגיל 14, ואם עד "הישרדות" היא הייתה ידועה בעיקר כ"אלה מי?", עכשיו איילון כבר לא יכולה ללכת ברחוב בלי שיעצרו אותה. מרגע עליית העונה הנוכחית של "הישרדות VIP" (שלישי ושבת ברשת 13), הפך שמה לאחד הלוהטים והמסקרנים בריאליטי עתיר הרייטינג (21.2 אחוז בשיא).

"ילדים רצים אחרי ברחוב ומבקשים סלפי, גברים נועצים עיניים, נשים מבוגרות מלטפות לי את הראש. מרגע שנכנסתי להם לסלון כולם מרגישים חברים שלי, כואב להם כשכואב לי והם שמחים כשאני שמחה", היא מספרת. גם בזירת הרשת החברתית לא נותרו אדישים. "תוך שבוע הפכתי לסנסציה. בפרומו לתוכנית הבטחתי שעוד לא הייתה אחת כמוני, והנה אני מקיימת".

אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג חיה וידר. חולצה: שיינושקה וינטג׳', וסט: בטי וינטג׳, כובע: אוסף אישי
אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג חיה וידר. חולצה: שיינושקה וינטג׳', וסט: בטי וינטג׳, כובע: אוסף אישי

איילון משוכנעת שהתהודה אינה מגיעה רק בגלל הביקיני המנומר והגזרה המרשימה שלה. "אני מאמינה שזה מפני ששברתי את הסטיגמה שדוגמנית היא חלשה פיזית", היא אומרת, "כי אני הכי לא כזאת".

ובכל זאת קיבלת הרבה טוקבקים מרושעים.
"כתבו שאני חלולה, ריקנית, טיפשה. ככה זה כשאת בלונדינית, ובכלל לא משנה שבמקור השיער שלי חום. בלונדיניות צריכות להוכיח את עצמן יותר ולשבור את הסטיגמה. עכשיו למשל כולם מדברים על הישבן שלי, הפכתי להיות התחת של המדינה, אבל פיתחתי עור של פיל ואני מרגישה נוח מאוד עם הגוף שלי. אני מספיק זמן בעסק הזה כדי לדעת שהעולם לא כזה ורוד ויפה".

אז יש הייפ, יש באזז ויש ביטחון בשפע, אבל בעיני כותבת שורות אלה השורדת איילון דווקא התחילה את התוכנית ברגל שמאל. הסצנה שבה נראתה איילון עם הכדורגלן בדימוס אסי בוזגלו, מקשיבה לדבריו כאילו הם לפחות דברי אלוהים חיים, הייתה מביכה בעליל. תוך שניות התהפכה איילון, שכחה את הברית שלה עם אלינה לוי ועם זוהר שטראוס וכרתה ברית עולם (או שלא?) תוך התרפסות מוגזמת עם בוזגלו. אני חייבת להודות שצפיתי בסצנה באי נוחות גדולה, אבל איילון מיהרה להבהיר בהמשך – פראיירית היא לא.

"אני מודה שאני סומכת הרבה יותר על גברים מאשר על נשים. אולי זה קשור לטראומות שיש לי מנשים"

"'הישרדות' הוא משחק קשוח ודינמי, ואם את אסטרטגית טובה את צריכה לראות כמה צעדים קדימה. לכן החיבור עם אסי התאים לי מאוד", היא מסבירה את הטוויסט שעשתה מבלי להתנצל. "גם אם הייתי מחשבת מסלול מחדש, הייתי עושה אותו דבר. אני תחרותית ופייטרית, אחת שלא מוותרת. לא באתי ל'הישרדות' בשביל להיות מספר 2".

למה הלכת ל"הישרדות"?
"לפני הכל הלכתי ל'הישרדות' כי רציתי חשיפה וחיבוק מהישראלים. אני דוגמנית שמונה שנים, אבל למרות שאני עובדת הרבה עדיין לא מכירים אותי. בארץ לא תמיד מעריכים את הדוגמניות שבאמת עובדות וחיות מטיסה לטיסה – קנה המידה להצלחה הוא אם הופעת בטלוויזיה או לא. אז הנה, עכשיו אני בטלוויזיה, אבל עדיין שומרת על קלאסה ובוררת השקות. הסיבה השנייה – רציתי לשבור סטיגמות. אני לא רק בלונדינית, ואני מאמינה שהוכחתי שהבלונד הוא רק צבע וזה לא מה שמגדיר אותי. לאנשים קשה לפרגן לבחורה שנראית טוב ומרגישה שלמה עם עצמה וגם יש לה ראש על הכתפיים ועמוד שדרה. נכון שאני לא גבוהה מאוד, 172 ס"מ בקושי, אבל אני אוהבת את עצמי כמו שאני ולא הייתי משנה כלום. אבא שלי נוהג לומר לי, 'תסתכלי על עצמך ועל מי שאת ותגידי תודה'. אז אני אומרת תודה. כל יום".

בכל זאת קשה לשכוח לך שבגדת בבעלת הברית שלך אלינה לוי וגם בחרת להדיח את בעל בריתך זוהר שטראוס.
"היינו שלושה בברית הזאת – אלינה לוי, זוהר שטראוס, ואני הייתי מספר 3. באותו זמן זוהר היה פצוע וגם הרגשתי שאין לי חיבור חזק עם אלינה, ואסי לקח את שרשרת החסינות והיה מוגן מהדחה. מההתחלה הייתי אצל אסי נאמבר וואן, היה בינינו חיבור חזק. אז ברגע הנכון עשיתי סוויץ', הלכתי איתו והדחתי את זוהר. ברור שחששתי מהתגובה של אלינה, כי זה סוג של בגידה אבל לא באתי להתייפייף. הכל זה אסטרטגיה".

אלינה נותרה עם פה פעור כשהתברר לה שחצית את הקווים.
"נכון. כשצפינו בפרק הזה עכשיו, בבית, אבא שלי אמר שהיא כאילו בלעה זבוב".

מה עם קודים של אחווה נשית והעצמה נשית?
"אני מודה שאני סומכת הרבה יותר על גברים מאשר על נשים, ולא רק ב'הישרדות'. בעיניי לגברים יש יותר מילה אף שגם הם יודעים לרכל. אולי זה קשור לטראומות שיש לי מנשים שאכזבו אותי במשך השנים".

טראומות מנשים?
"מאז ומתמיד לבנות היה קשה להיות בסביבה שלי מכיוון שגזלתי מהן תשומת לב. בכיתה ו' בערך, כשהבנות התחילו להסתובב עם הבנים ופיתחנו מודעות לגבי המראה שלנו, הבנות סביבי ראו שכל תשומת הלב של הבנים מתמקדת בי. זה המשיך גם בחטיבה וגם בתיכון, הן נתנו לי הרגשה שאני מפריעה להן. השיא היה כשיצאנו למסע לפולין ואף אחת מהבנות לא רצתה להיות איתי בחדר, ממש חרם. בלית ברירה צורפתי לחדר של שתי בנות שבכלל לא הכרתי. חשוב לי להגיד שבתיכון וגם בצבא תמיד הצנעתי את עניין הדוגמנות ואת העובדה שאני מצטלמת בחו"ל, עד כדי כך שאפילו נזהרתי לפלוט משהו בכיוון, רק כדי לא לעורר קנאה, אבל זה לא עזר לי. נתתי למשל צ'אנס למישהי וחשבתי שאנחנו מתחברות, עד שמכרה משותפת סיפרה לי שאותה אחת אמרה שהשתן עלה לי לראש. זה היה שלה, לא שלי. אני חושבת שבחברות עם בנות חשוב מאוד שנוכל לסמוך זו על זו וחברה אמיתית אמורה לפרגן. לצערי אצלי זה לא קרה".

היום יש לך חברות?
"החברה הכי טובה שלי היא בת 31, וזו חנה הסוכנת שלי. היא מפרגנת ומגוננת ואני הכי יכולה לסמוך עליה. לאחרונה הכרתי בחורה שהחבר שלה הוא חבר של החבר שלי, נוצר בינינו קשר ועכשיו נראה אם יכול להיבנות קשר של חברות".

אלינה סלחה לך?
"אנחנו מדי פעם בקשר".

את מחשיבה את עצמך פמיניסטית?
"אני מאמינה מאוד בכוח נשי, אבל באותה מידה אני חושבת שלא צריך להשמיץ או להקטין גבר כדי להגדיל אישה. יש לנו כוח משלנו לעשות ולשנות בלעדיהם. מעבר לזה אני בהחלט מייצגת העצמה נשית. אני בת 22 בסך הכל, עומדת מול גברים, מובילה מהלכים ולא נותנת שיובילו אותי, אני פותחת פה כשצריך ודורשת את המגיע לי. בעיניי זו העצמה נשית".

אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג: חיה וידר. שמלה: ז׳קמוס לפקטורי 54, כובע: ג׳סטין
אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג: חיה וידר. שמלה: ז׳קמוס לפקטורי 54, כובע: ג׳סטין
אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג חיה וידר. חולצה: תמנון, מכנסיים: בטי וינטג׳, חגורה: Berko, כובע: אהרון גניש, מגפיים: איתי גונן וינטג׳
אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג חיה וידר. חולצה: תמנון, מכנסיים: בטי וינטג׳, חגורה: Berko, כובע: אהרון גניש, מגפיים: איתי גונן וינטג׳

לא תטרוף אותי

172 ס"מ, גזרה גבעולית, פני בובה, שפתיים בשרניות בנטורל (ואפס התייחסות מצדה לשמועה כי עברה ניתוח הקטנת חזה רגע לפני צילומי התוכנית) – כל אלה סייעו לאיילון בהתפחת הרזומה המקצועי שלה שמתפקע מעבודות ברחבי הגלובוס. הנה מקבץ קצר: בחו"ל – צילומים למגזינים ווג איטליה ו־GQ, צילומים לחברות האופנה טופשופ, אסוס, פוראבר 21 ובוהו, קמפיינים למותגים האמריקאיים Guess ו־PacSun ותצוגת מסלול לחברת ההלבשה התחתונה האיטלקית Tezenis. איילון צעדה על המסלול בוונציה, בחברתן של פריס הילטון ודוגמניות מבית ויקטוריה'ס סיקרט. לדבריה בוטלו בעקבות הקורונה קמפיינים גדולים לריבוק העולמית ולהלבשה התחתונה של ארמני, ובוטלו גם פגישות חשובות בניו יורק, כולל עם אנשי מגזין ספורטס אילוסטרייטד. הצילומים האחרונים שלה בחו"ל היו למותג האופנה השבדי NA-KD. הצילומים התרחשו באי טנריף, וברגע שנודע על התפרצות הנגיף עלתה איילון על טיסה לארץ. "למחרת בבוקר אלף מאורחי המלון נאלצו להיכנס לסגר, ואני ניצלתי", היא מספרת. בארץ היא משמשת פרזנטורית של רשת תמנון, לפני כן דגמנה עבור פלפל, סקופ ואופטיקנה, ואף כיכבה בקליפ לשיר "חצי בשבילי" של הזמר איתי לוי.

אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג: חיה וידר, שמלה: עדי קרני, מגפיים: שיינושקה וינטג׳, כובע: ג׳סטין
אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג: חיה וידר, שמלה: עדי קרני, מגפיים: שיינושקה וינטג׳, כובע: ג׳סטין

הפגישה הראשונה שלנו נערכה על סט הצילומים של מותג מכשור השיער רמינגטון. ליוותה אותה חנה פריד, הסוכנת האישית מסוכנות יולי, שהקפידה לסנן כל מילה שיוצאת לאיילון מהפה. הפגישה השנייה התקיימה בלובי הבניין שבו אני מתגוררת בשעת אחר הצהריים. כשאין לאיילון עבודה היא מתעוררת אי שם בין שתיים לשלוש בצהריים. גם לפגישה הזאת באה איילון עם תגבורת, קרן ברוזה מיחסי הציבור של רשת 13, ופריד, שהתעכבה בדרך ואסרה על איילון להתחיל בריאיון עד שתצטרף. איילון באה לפגישה במכנסי ג'ינס קצרצרים שחושפים טפח ישבן וחולצה ורודה מכופתרת. קשה להתעלם ממנה, ועל כך יכולים להעיד כלל העוברים והשבים בלובי שעצרו להציץ, אפילו יהודה לוי שבא לבקר חבר בבניין – בא להגיד שלום.

על פי אורך המכנסיים שלך, אין ספק מה דעתך לגבי מחאת המכנסונים בבתי הספר.
"זאת אפליה על רקע מגדרי ואבסורד של ממש. כאילו, מפני שבנות לובשות מכנסיים קצרים אז יחפצנו אותן? מדובר בילדות צעירות שעוד לא גילו מה זה מיניות, מכניסים להן לראש שילדים שמסתכלים עליהן יהיו מחשבות מיניות. במשך כל שנותיי כילדה ונערה לבשתי מכנסיים קצרים ולא קרה דבר".

בחרת להתבטא בנושא ברשת כמו שעשו משפיעניות אחרות כגון רותם סלע או קורין גדעון?
"לא, אבל אני לגמרי בגישה של רותם סלע ולא בגישה קורין גדעון שטוענת שבית ספר זה לא חוף ים וצריך לכבד את המעמד. מה לא מכובד במכנסיים קצרים? למה האפליה בין בנים ובנות? בעיניי מדובר בדעות חשוכות".

בואי נדבר על עולם הדוגמנות. נכנסת אליו בגיל 14, זה לא היה מוקדם מדי?
"אני הסיפור הקלאסי של בת לאימא דוחפת שהאמינה שאני יכולה להגיע רחוק ושלחה צילומים שלי. לא אהבתי את זה בגיל 14, אבל די מהר התאהבתי בדוגמנות ועד גיל 16 זה היה די בקטנה. אימא ליוותה אותי בנסיעות לחו"ל כל זמן שהייתי צריכה אותה לידי. כשבגרתי כבר נסעתי לבד וגרתי בדירת דוגמניות, דאגתי לעצמי והתבגרתי מהר".

"כדוגמנית צעירה הייתי חשופה להטרדות. פליק על הטוסיק, יד על הירך, הרבה בנות עוברות את זה ולא מספרות"

הדוגמנית יעל שלביה סיפרה כי מאז שהוטרדה מינית יש לה שוקר בתיק.
"האמת היא שכשהתחלתי לנסוע לבד לעבודות בחו"ל, אבא שלי הציע שאקח איתי בתיק גז מדמיע בתיק. לא עשיתי את זה כי בלונדון זה נחשב לנשק לכל דבר והיו עוצרים אותי בשדה התעופה, יש כאלה שזה קרה להן. אבל היו הזדמנויות שחשבתי שלו היה לי גז מדמיע הייתי משתמשת בו".

היו סיטואציות כאלה מאחורי הקלעים?
"אני לא רוצה לפתוח את זה, לא רוצה שייכנסו לי לתחתונים. לכל אחד מאיתנו יש קו אדום, וזה הקו האדום שלי. אני אגיד באופן כללי שכדוגמנית צעירה הייתי חשופה להטרדות. פליק על הטוסיק, יד על הירך, הרבה בנות עוברות את זה ולא מספרות. את יכולה לבוא לצילומי טסט בבית של צלם, לצורך הצילום את לבושה בתחתונים וחזייה, והוא רואה בך משהו מיני. זה לא היה בסדר למשל שצלם סידר לי את החזייה, היו שם סטייליסטיות שיעשו את זה. זה לא היה לי נעים כי הייתה לזה קונוטציה מסוימת, אבל אני חייבת לציין שמאז מהפכת Me Too יש שינוי גדול. כבר לא מעיזים לגעת. בצילומים שהיו לי אחריה אפשר היה לראות כמה הצלמים זהירים ולא מעיזים לגעת, גם כשאין לזה קונוטציה מינית".

אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג חיה וידר. חולצה: תמנון, מכנסיים: בטי וינטג׳, חגורה: Berko, כובע: אהרון גניש, מגפיים: איתי גונן וינטג׳
אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג חיה וידר. חולצה: תמנון, מכנסיים: בטי וינטג׳, חגורה: Berko, כובע: אהרון גניש, מגפיים: איתי גונן וינטג׳

נשמע שהגעת מחושלת ל"הישרדות".
"כן, ובכל זאת, עד שאת לא חווה את זה באמת אי אפשר להבין את רמת הקושי. אני לא מהבכייניות אבל הקשיים ב'הישרדות' הביאו לדמעות גם אצל הקשוחים שבגברים שם. אני לא יכולה לומר מה היה הכי קשה, כי הכל היה קשה. יום אחד הקושי היה פיזי, ביום אחר הקושי הגדול היה רעב. גיליתי שיש דבר כזה דמעות מרוב רעב. היו גם ימים של עייפות נוראה בעקבות לילות ללא שינה. אני רזה מטבעי וב'הישרדות' ירדתי עוד במשקל, אני חושבת שחזרתי בטראומה".

במה זה התבטא?
"מצאתי את עצמי מחביאה אוכל בכל מיני חורים בבית. היו לי התקפי רעב, התנפלתי על אוכל. החבר שלי היה צריך להזכיר לי שאני לא צריכה לקחת שתי צלחות בבת אחת כי האוכל יחכה לי".

איך הסתדרת על האי כחולת צליאק?
"לא הייתה לי בעיה, באורז ובקוקוס אין גלוטן וזה בעיקר מה שאכלתי על האי".

מתי גילית שאת סובלת מהמחלה הזאת?
"לפני חמש שנים. אכלתי פיצה והתנפחה לי הבטן, חשבתי שהיה בה רכיב מקולקל, אבל זה קרה גם אחרי שאכלתי חטיף אנרגיה וגם אחרי עוגייה. בדיקות דם חשפו את העובדה הזאת, אבל למדתי להתנהג יפה עם הצליאק".

נתיבי איילון

איילון גדלה במושב גינתון שליד שדה התעופה בן גוריון. אביה יהודה עלה לארץ בגיל 7 מצ'כיה, הוא היה אלוף הארץ במוטוקרוס, אופנועי שטח, וכיום הוא עובד בתחום איכות הסביבה. אמה אסנת היא גננת וכיום מתגוררת בשוהם. חוץ מזה יש לה אח אחד בן 17 בשם אסף. בתיכון היא למדה במגמת הביולוגית של תוכנית המצטיינים נחשון – מיזם משותף של משרד החינוך, אוניברסיטת תל אביב ופרויקט תלפיות של משרד הביטחון. היא נבחרה כמצטיינת השכבה וסיימה את התיכון בממוצע בגרויות של 90 פלוס.

ואחרי זה עשית צבא. לא היו לך מחשבות לוותר על השירות בגלל הקריירה בחו"ל?
"ממש לא. שירַתי שירות מלא כמש"קית חינוך ביחידה מובחרת של חיל האוויר, מפקדת כוחות אוויר מיוחדים (מכא"מ). נהניתי מאוד מהשירות, ובעזרת אמי הפושרית שובצתי על תקן אמן פעיל. כשאני נמצאת על סט צילומים בחו"ל, אני גאה לספר שהייתי חיילת בצה"ל".

איילון מעידה על עצמה כילדת טבע שאוהבת בעלי חיים מאז שהיא זוכרת את עצמה. "כילדה אהבתי להיות יותר עם בעלי חיים מאשר עם ילדים, בעלי חיים מחזירים לך אהבה בלי תנאים", היא מספרת, "כילדה במושב ראיתי לטאות, צפרדעים, והיו לנו עזים במשק, אבא שלי היה מביא לי את הגדיים הקטנים אחרי ההמלטה. היו לי גם ארנבים ושרקנים וביליתי איתם שעות".

החיבור של איילון לבעלי חיים ניכר בהחלט בצילומים לכתבה, שהתרחשו בחוות החופש, מרכז לימודי חווייתי לחיבור מחודש בין בני אדם לבעלי חיים שניצלו מתעשיית המזון. "זה מקום מיוחד מאוד, והעובדים במקום אמרו לי שהם מעולם לא ראו כזה חיבור לבעלי חיים כמו שיש לי. ביומיום אני משתדלת להתנדב למען בעלי חיים, אני הולכת לאירועים ופעילה ברשתות, למשל כשמחפשים בית לכלב עזוב".

איילון מעידה על עצמה גם כעל בחורה של מערכות יחסים, או כמו שהיא אומרת: "אישה קרייריסטית צריכה את המישהו הזה שיתמוך בה, וכשאני נקשרת – זה עד הסוף".

בשלוש השנים האחרונות היא נמצאת בזוגיות עם רז זלצרמן (35) – יהלומן ונצר למשפחת ריאליטי. אחותו של רז, נטעלי זלצרמן, השתתפה בעונה השנייה של "הישרדות" והגיעה למקום השלישי, והוא עצמו בוגר "המירוץ למיליון" שבה השתתף עם האקסית – הדוגמנית אלכסה דול. אך בעוד זלצרמן מפגין חיבה עקבית לדוגמניות, איילון מפתיעה בכל הנוגע לאפשרות לדייטים עם דוגמנים. "אני לא הייתי יוצאת עם דוגמן, גבר בן 30 פלוס שמדגמן זה לא גברי בעיניי", היא יורה, "דוגמנות זה אחד המקצועות היחידים שגברים מרוויחים בו פחות מנשים".

איילון וזלצרמן נפגשו לראשונה באיטליה, חמישה ימים לאחר מכן הם עברו לגור יחד. "התכתבנו במשך חצי שנה באינסטגרם, הוא חיזר ולא הרפה. הייתי במילאנו, והוא כתב לי שמתכוננת לו פגישת עסקים באזור ושישמח להיפגש. עד אז הרבה גברים מפורסמים כתבו לי ומשום מה הוא היחיד שעניתי לו", היא מספרת, "זו הייתה התאהבות מהירה. נותרו לי עוד חמישה ימי עבודה במילאנו, אבל אחרי ארבעה ימים כבר הייתי משוגעת עליו לגמרי. ביום החמישי, כשחזרתי לארץ, הוא חטף אותי מבית הוריי והשאר היסטוריה". כיום השניים גרים יחד בתל אביב ומגדלים את לואי, כלב מסוג צ'יוואווה.

אלה איילון ורז זלצרמן | צילום מסך מאינסטגרם ellaayalon@
אלה איילון ורז זלצרמן | צילום מסך מאינסטגרם ellaayalon@

הטבעת שהוא נתן לך לפני הנסיעה היא טבעת אירוסים?
"לא. אני עוד צעירה, חתונה רחוקה ממני. מתחתנים כשחושבים על ילדים ואני עדיין לא שם".

אבל הוא פחות צעיר ממך.
"יש בינינו פער של 12 שנה, הוא המבוגר האחראי אבל אני בוגרת לגילי. אני רואה בנות שלמדתי איתן בתיכון ואני הרבה יותר בוגרת מהן, אין לנו שום מכנה משותף. רז לא לוחץ עליי ומבין שזה לא יקרה בשנים הקרובות. זו אהבה בוגרת וטובה. אני קרייריסטית ואני בונה את עצמי, ואם הוא בחר בי הוא מבין שאני צריכה לעשות דרך".

מה בתוכניות? להפוך לשחקנית?
"גם. בדוגמנות אני מכוונת הכי גבוה, אבל אני גם לוקחת שיעורים פרטיים למשחק וכבר הולכת לאודישנים לסדרות. עולם הילדים או המבוגרים – אני לא מגבילה את עצמי. אני מחכה להזדמנות שלי".

רילוקיישן בא בחשבון?
"כן. יש לי בן זוג תומך והוא יבוא איתי, גם אני אלך אחריו אם העבודה שלו תחייב שינוי".

איך העברתם את ימי הסגר בקורונה?
"הזמנו מלא אוכל. שנינו עצלנים בבישול. אני חייתי בסרט, קניתי וקניתי אונליין, בזבזתי על בגדים ועל כל מיני קשקושים. בעיקר קניתי בגדי ספורט יוקרתיים, אבל לא באמת עשיתי כושר. אני לא ממש בעניין, עושה רק כפיפות בטן".

גוצ'י כבר יש לך?
"לא, ולא חשוב לי שיהיה לי. אני גם לא צריכה שגבר יקנה לי. אם אעשה קמפיין ואקבל תיק של גוצ'י אז אלך איתו, אבל אני לא מוציאה סכומים כאלה. עשיתי קמפיין ל־Off-White ושלחו לי נעליים, אבל ככה לא הייתי קונה. חומריות זה פחות הקטע שלי. חולצה של פראדה או ברברי לא תעשה אותי יותר מאושרת, אני רואה בחורות צעירות שממתגות את עצמן מכף רגל עד ראש והן נראות לי כמו בדיחה מהלכת".

מצד אחד חומריות זה לא הקטע שלך, מצד שני הזמנת מלא אוכל ועשית הרבה שופינג בתקופה שמיליון אנשים איבדו את העבודה שלהם.
"מצד אחד חשוב לי לחסוך. נכנסתי כבר לעולם של הגדולים ויש לי רואה חשבון, אני רוצה לקנות בית וחנה הסוכנת שלי אומרת שעוד מעט זה יקרה. מצד שני אני גם רוצה ליהנות, כי כמו שאבא שלי אומר – אפילו גרביים לא לוקחים לקבר".

אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג חיה וידר. שמלה: בוטיק מיקי ממון, מגפיים: איתי גונן וינטג׳
אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג חיה וידר. שמלה: בוטיק מיקי ממון, מגפיים: איתי גונן וינטג׳
אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג חיה וידר. שמלה: בוטיק מיקי ממון, מגפיים: איתי גונן וינטג׳
אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג חיה וידר. שמלה: בוטיק מיקי ממון, מגפיים: איתי גונן וינטג׳
הישרדות VIP | צילום אור דנון
הישרדות VIP | צילום אור דנון

שבט אחים בווטסאפ

היום, תקופת פוסט "הישרדות", איילון מספרת שהיא שומרת על קשר הדוק עם השורדים אסי בוזגלו, עדי ביטי, ישראל אוגלבו וניקול רזניקוב. עם השאר היא מתעדכנת מעת לעת בווטסאפ הקבוצתי.

במבט לאחור, מה חשוב יותר ב"הישרדות" – כישורים פיזיים או חברתיים?
"שניהם חשובים אבל חשוב יותר שיהיו כישורים חברתיים. תראי את שמחה גואטה, במשימות היה לה קשה אבל בזכות הכישורים החברתיים חברי השבט שלה שמרו עליה. מצד שני חשוב להגיע לאיחוד של השבטים כחזק. אני דאגתי לשבט שלי במטרה שנגיע גדולים לאיחוד, ובמצב כזה לא ידיחו את מי שחזק".

הרגשת רע מאוד כשגנבו לך את השקית עם פתק ביטול החסינות האישית שהיה בידך.
"נכון, זה היה לא נעים, אבל גם כאן הפעלתי אסטרטגיה. מראש ידעתי שאם אבכה על הפתק אף אחד לא יחזיר לי אותו, אז סיפרתי שבשקית יש טבעת שקיבלתי מהחבר שלי, שהוא יהלומן, ושהטבעת מקולקציית התכשיטים של החברה שלו ויש לי סנטימנטים אליה. ידעתי שמשפט כזה יכול לרגש ועובדה, זה עבד. בני ברוכים נתקף ייסורי מצפון והשיב לי את השקית עם הפתק ועם הטבעת".

לא הסתדרת איתו מהרגע הראשון.
"אני חושבת שבני היה ממש אטום לכל מה שקורה, הריב הגדול שלי איתו כשהוא נשכב בלילה קרוב למדורה בלי להתחשב בשאר חברי השבט, והרי לכולנו היה קר. במקרה אחר, באמצע אחת המשימות, הוא הפנה אליי את הגב. הוא השפיל אותי לפני שני השבטים כשאמר שהוא מרחם עליי, ולקח את הריב שלנו למקום שחור ורע. אבל אני בחורה חזקה, לא נשארתי חייבת אבל הקפדתי לא לרדת למקומות נמוכים".

אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג: חיה וידר, שמלה: עדי קרני, מגפיים: שיינושקה וינטג׳, כובע: ג׳סטין
אלה איילון | צילום: אלה אוזן, סטיילינג: חיה וידר, שמלה: עדי קרני, מגפיים: שיינושקה וינטג׳, כובע: ג׳סטין

להגיד לקומיקאי שהוא לא מצחיק זה שיא העלבון.
"באמת קצת הגזמתי, אבל 'הישרדות' לקחה את כולנו לנקודות קיצון. אני לא מתנהגת ככה בחיים, אני מכבדת אנשים. לאחרונה החזרתי לבני עוקב, ואם בדרך כלל יש לו פחות מאלף לייקים לתמונה, צילום שלו איתי מגיע ל־9,000 לייקים".

את מי עוד חיבבת בתוכנית?
"את דוד דביר".

למרות הריב ביניכם?
"הוא חזק וכריזמטי, אדם משכמו ומעלה. הלוואי עליי להיראות ולהרגיש כמוהו בגיל 70".

הוא בחר בך בתואר "מלכת היופי של 'הישרדות'".
"שאלו אותו מי הכי יפה והוא בחר בי. בתפיסת העולם שלו יופי זה גוף של רקדנית, ויש לי את זה אחרי כמה שנים בנבחרת של התעמלות קרקע. ניקול רזניקוב, מלכת יופי עם קבלות, נפגעה מזה, אבל בעיניי אין מקום להשוואה כשמדובר ביופי. הכל זה בעיני המתבונן".

אפרופו יופי, איך שמרת על שפתיים אדומות במשך כל השהייה באי?
"קוראים לזה פיגמנט, מין איפור קבוע שלא יורד במשך חודשים. בשנת 2020 בנות שבאות ל'הישרדות' יודעות לאן הן מגיעות ועושות גם לייזר לפני".

עם יד הלב, במשך כל התקופה על האי לא זכית למקלחת?
"לא, אפילו לימדתי קצת את השבט על היגיינה באי, למשל לצחצח שיניים עם חול רטוב בתנועה מעגלית, או לחפוף במי ים ולשטוף את השיער עם תנועת הגלים כדי שלא יהיו קשרים. אבל סך הכל התחברתי בקלות ללוק של השורדת, נערת הטבע. לפני שנהייתי דוגמנית אהבתי מאוד בגדים קרועים, עור הפנים שלי תמיד היה שרוף משמש. ב'הישרדות' חזרתי לימים היפים שלי כנערה במושב".

אלה איילון בקמפיין תמנון לקיץ 2020 | צילום אלכס ליפקין
אלה איילון בקמפיין תמנון לקיץ 2020 | צילום אלכס ליפקין
אלה איילון בצילומי קמפיין המותג רמינגטון | צילום עידו שחם
אלה איילון בצילומי קמפיין המותג רמינגטון | צילום עידו שחם
אלה איילון על שער מגזין "את" | צילום: אלה אוזן, סטיילינג: חיה וידר, שמלה: MonaLizabeth, כובע: ג׳סטין
אלה איילון על שער מגזין "את" | צילום: אלה אוזן, סטיילינג: חיה וידר, שמלה: MonaLizabeth, כובע: ג׳סטין

צילום אלה אוזן
ניהול קריאייטיב טל קליינבורט
סטיילינג חיה וידר
ע. סטיילינג רוני אוזן
איפור ספיר סבג לסולו
שיער גל בן ציון לסולו
צולם בחוות החופש במושב עולש 

>> עדי ביטי: "לא תמיד קל לי לשמור על פרופורציות"