אירה דולפין מגישה: תרגילי כושר וחיטוב ביתיים

אירה דולפין | צילום: רונן פדידה
אירה דולפין | צילום: רונן פדידה

הילדים מטפסים על הקירות בבית? מחפשת דרך לעשות פעילות גופנית שלא תיקח הרבה זמן ולא תעלה הרבה כסף? גורו הכושר אירה דולפין מגישה: 6 תרגילים שגם את וגם הילדים יכולים לעשות

88 שיתופים | 132 צפיות

החופש הגדול מסתמן כתקופה לא פשוטה להורים שבינינו. הילדים יוצאים משגרה ומאיזון ולרוב רובצים שעות רבות מול מסכי הטלוויזיה והסמארטפונים. בדרך כלל הם גם ילכו לישון בשעות מאוחרות ויקומו בשעה מאוחרת יותר, וכתוצאה מכך גם זמני הארוחות יצאו מאיזון. גם את, שלא יצאת לחופש ותמיד אמרת לעצמך שאת חייבת לעשות פעילות גופנית, מוזמנת להצטרף וליהנות מההזדמנות.

כדי להקפיד על שגרה בריאה ולשמור על הגוף והכושר הגופני גם בתקופה הזאת, הכנתי מספר תרגילים שיכולים להתאים לכל המשפחה ואפשר לבצע אותם בבית בקלות. בנוסף לשמירה על הכושר התרגילים גם ישעשעו ויאתגרו את הילדים ויתרמו לגיבוש המשפחתי.

התרגילים כוללים שימוש באביזרים הנמצאים בכל בית כך שהאימון הוא למעשה מעין משחק שיגרום לילדים להגיע לתוצאות מקסימליות ולרומם את מצב רוחם. הבונוס שלך יהיה שגם את תתחזקי ותתחטבי. חשוב להקפיד על כך שאורכו של האימון היומי לא יעלה על 15 דקות כדי שישאר לכולם טעם של עוד.  

1. מכדררים: אימון עם כדור

התרגיל: בעזרת כדור תוכלו לחמם את הגוף. רצוי להציב מטרה (קיר, דלת, עץ) ולזרוק את הכדור אל המטרה שהוצבה. התרגול מתבצע בתורות, ורצוי לחזור על הפעולה 5 פעמים עד שכולם הגיעו למטרה שהציבו.

מטרה: חימום הגוף, הפעלה וחיזוק הקואורדינציה של הידיים ושיפור סיבולת לב ריאה.

השרירים שעובדים: רצועות הכתפיים, שרירי הבטן ושרירי הידיים.

תרגיל עם כדור | צילום: יח"צ
תרגיל עם כדור | צילום: יח"צ

2. לא רק ישיבה: אימון על שרפרף או כיסא

התרגיל: קחו שרפרף ומקמו אותו במרכז החדר. הניחו את כפות הרגליים על השרפרף כאשר גבכם על הרצפה. לאחר מכן הרימו את האגן גבוה ככל האפשר במשך 10 פעמים. אפשר גם להפוך את השרפרף לכלי עזר נוסף – הניחו רגל אחת על השרפרף בשעה שהרגל הנוספת נשארת על הרצפה. עלו ורדו במשך 15 פעמים בזמן שהרגל השנייה נשארת דרוכה על הרצפה. לאחר מכן החליפו רגליים (את אותו תרגיל אפשר לבצע גם עם כיסא).

מטרת התרגיל: עבודה מסיבית על שרירי הבטן וחיזוק שרירי הרגליים והאגן.

השרירים שעובדים: שרירי הגב התחתון ושרירי הישבן. 

תרגיל עם שרפרף | צילום: יח"צ
תרגיל עם שרפרף | צילום: יח"צ

3. מתקשרים ונהנים: אימון בעזרת חבל כביסה

התרגיל: מצאו חבל שמדמה חבל קפיצה, חבל כביסה יתאים גם כן. קחו את החבל ועמדו אחד מול השני. אחזו בחבל בשתי הידיים במצב שבו ההתנגדות באה מצד הבן זוג. אחד מבני הזוג עומד במרחק שבו החבל מתוח ומושך אותו לצידי גופו, ממצב של יד ישרה ליד כפופה. יש לשמור על גב ישר בעת ביצוע התרגיל.

מטרה: בתרגיל זה נדרש שיתוף פעולה מלא בין שני המשתתפים, כך שהתרגיל עובד גם על חיזוק התקשורת. התרגיל מצוין לחיזוק אזור שרירי הידיים והכתפיים. 

השרירים שעובדים: השריר הרחב-גבי ושרירי הידיים.

תרגיל עם חבל | צילום: יח"צ
תרגיל עם חבל | צילום: יח"צ

4. בזהירות: אימון מדרגות

התרגיל: אימון המאתגר בעיקר את הילדים. הפעילו סטופר למשך 20 שניות. כל אחד בתורו יעלה בזמן זה כמה שיותר מדרגות. מומלץ לערוך כמה סבבים כאשר בסבב השני והשלישי אפשר לרוץ על המדרגות עם רגל אחת ולהחליף בין הרגליים.

מטרה: חיזוק וחיטוב של אזור הרגליים ואזור האגן. כמו כן התרגיל תורם להמרצת הדם וחיזוק המערכת הקרדיווסקולרית שאחראית על אספקת צורכי הקיום של כל התאים החיים בגוף. מומלץ להפעיל מוזיקה קצבית להגברת המורל.

השרירים שעובדים: שרירי הרגליים ושרירי הישבן.

תרגיל מדרגות | צילום: יח"צ
תרגיל מדרגות | צילום: יח"צ

5. תרגיל בטן עם מגבות 

התרגיל: קחו מגבת ופרשו אותה על רצפה חלקה. הניחו את כפות הרגליים במרכז המגבת. נסו להביא את מרכז הברכיים אל בית החזה באמצעות קפיצות. ככל שהתנועה תהיה יותר מהירה הרגליים יגיעו קרוב יותר אל בית החזה וכך הפעולה תהיה יותר אפקטיבית. הצבת המגבת לתרגיל חיונית כיוון שהיא גורמת ליציבות ומונעת החלקות מיותרות.

מטרה: לחזק את שרירי הבטן, הרגליים והגב בו זמנית. מומלץ להפעיל מוזיקה קצבית ברקע.

השרירים שעובדים: שרירי הבטן, הרגליים והגב.

תרגיל עם מגבת | צילום: יח"צ
תרגיל עם מגבת | צילום: יח"צ

6. גם סינדרלה יודעת: אימון מטאטא

התרגיל: קחו את מוט המטאטא, החזיקו אותו באחיזה רחבה בשתי ידיים (רצוי שיהיה מרחב בין הידיים). לאחר מכן הניעו את המוט בהדרגתיות, בעדינות ובאיטיות קדימה ואחורה ומעל הראש. במהלך התרגיל נסו לצמצם את רוחב האחיזה. אפשר לעשות את אותה הפעולה כאשר מניעים את המטאטא מצד ימין לצד שמאל וכאשר הידיים המחזיקות את המוט ישרות. במקביל גם הילדים יכולים לבצע את אימון המטאטא  – הניחו את מוט המטאטא על הרצפה. קפצו במשך חצי דקה באלכסון מצד לצד לכל אורך המוט וחזרו על הפעולה 3 פעמים.

מטרה: שימוש במטאטא זו דרך מעולה לחימום מפרק הכתף, הוא עובד בעיקר על הטורסו (האיבר האחראי על בית החזה, הגב והבטן). פעילות עם מטאטא תשתווה לחצי שעת אירובי.

השרירים שעובדים: שרירי הרגליים, שרירי הבטן וחיטוב הרגליים. 

תרגיל עם מטאטא | צילום: יח"צ
תרגיל עם מטאטא | צילום: יח"צ

* אירה דולפין היא בעלת רשת הכושר לנשים PINK ROOM