שתהיי לי הסכין

חולצה, נעליים ושרשרת אוסף פרטי, חצאית מירי ביילין | צילום: רמי זרנגר
חולצה, נעליים ושרשרת אוסף פרטי, חצאית מירי ביילין | צילום: רמי זרנגר

איך הגיעה דניאלה גולן, חרדית מירושלים, לשווק את אחד מטיפולי הפנים החדשניים ביותר בעולם יחד עם מנתח הסלבס ההוליוודי מהתוכנית "אקסטרים מייקאובר" ומה הקשר בין הרבי מלובביץ’ לניתוח פנים ללא הרדמה?

88 שיתופים | 132 צפיות

דמייני את הסיטואציה הבאה: את שוכבת לך על מיטת שיזוף באחד הקומפלקסים היוקרתיים סטייל ״מלרוז פלייס״ באל.איי, מולך, לצד הבריכה, יושבת אישה חרדית בת 60 פלוס, מצוידת בכל הרקוויזיטים המסגירים דוגמת פאה וגרביונים אטומים ועושה לך קואצ'ינג רוחני; מכניסה אותך למצב אלפא, שבו את יכולה להתחבר אל התת מודע שלך ולהחדיר אליו מסרים חיוביים. אחר כך אתן נכנסות לרכב שלה ונוסעות למרפאתו של אחד מהפלסטיקאים הידועים בעיר ושם, במשך שעתיים וחצי, בלי הרדמה, ולצלילי מוזיקה את עוברת פייס ליפט רציני, כולל הרמת עפעפיים. מיד לאחר מכן היא לוקחת אותך למלון בוטיק יוקרתי בבברלי הילס שבו את מתאכסנת כשבוע, עם קפיצות קטנות ומדודות לרודיאו דרייב, בחסות הנהג הפרטי שמספק לך המלון, ויום אחרי שמוציאים לך את התפרים, את חוזרת לארץ ומספרת לחברות שהיית בחופשה בארצות הברית ואת נראית כך, נפלא, פשוט כי נחת כמו שצריך.

זה מה שמציעה היום דניאלה גולן, 61, בעלת "L.A Face" מרפאת אסתטיקה לטיפולי פנים. נוסף על עיסוקה בתחום, גולן מתפקדת כשליחת חב״ד וכותבת ספר על האפשרות להיעזר בחשיבה חיובית כדי להיראות יפה וצעירה יותר. אחרי שעברה בעצמה ניתוח כזה, היא החליטה לעשות מזה עסק. תמורת 80 אלף שקל פלוס מינוס, היא תטיס אותך לרופא בלוס אנג'לס, תממן לך את השהות המפנקת וגם תדריך אותך באמצעות הטכניקה שפיתחה איך למקסם את תוצאות הניתוח בעזרת כמה מנטרות יומיומיות.

גולן היא לכאורה אישה מלאה סתירות. גם חב"דניקית חדורת התלהבות דתית, גם רוחניקית ומנטורית לחשיבה חיובית, גם אשת עסקים שבעברה עסקת מיליונים וגם רונית רפאל. איך כל אלה מתיישבים יחד? לטענתה, בלי שום בעיה.

ככה לא עושים את זה: דונטלה ורסאצ'ה | צילום: gettyimages
ככה לא עושים את זה: דונטלה ורסאצ'ה | צילום: gettyimages

היא חזרה בתשובה כשהייתה בת 24. לפני כן גדלה בתל אביב, עשתה תואר ראשון בביולוגיה ותואר שני במינהל עסקים, ולא הבדילה בין קודש לחול. מודעה קטנה על עץ ליד בניין רקאנטי שהזמינה לעשות שבת בירושלים משכה את תשומת לבה ומסוף השבוע ההוא היא יצאה באמונה שלמה. ההורים הזדעזעו, החברות קראו גוועלד, אבל גולן הייתה בשלה. היא החלה לקיים מצוות ולשמור שבת, ואפילו נסעה לניו יורק להתדפק על דלתו של הרבי מלובביץ' ולקבל את ברכתו לנישואים טובים. "עד גיל 28 חיפשתי חתן והייתי כבר נואשת מאוד. לא הסכמתי להתפשר, ועם זאת כבר רציתי מאוד משפחה״. הישועה הגיעה מאמה, ששמעה על אדריכל בוגר בצלאל, שחזר בתשובה. "והשאר היסטוריה, יש לנו שישה ילדים".

היא התחילה את הקריירה כמורה לביולוגיה, אחרי עשר שנות הוראה פרשה והתמנתה למנכ"לית חברת טורנובסקי, חברה בבעלות משפחתית שמייצרת כרטיסי ברכה, בעיקר, רחמנא לצלן, לחג המולד. שש שנים נסעה ברחבי העולם, ואף ביצעה מהלך היסטורי בחברה – היא הכניסה את כרטיסי הברכה שלהם לרשת טארגט, המכה של האמריקאים שאוהבים לקנות בזול.

"במשך כל השנים האלה ביליתי רק על מטוסים. עבדתי קשה והיו שנים שהילדים התלוננו. שאלתי אותם ‘אתם רוצים שאני אשאר בבית, בחלוק ומטפחת?' הם לא רצו, הם היו גאים בי. בתקופה ההיא ממש לא היה לי אכפת איך אני נראית. הנסיעות מזיקות מאוד לעור הפנים, האוויר הדחוס במטוסים עושה נזק עצום".

עם פרישתה מהחברה ההקימה גולן את "אור חיה" – בית ספר ראשון וייחודי בירושלים לנשים בוגרות. בהמשך התפתח בית הספר גם למרכז רוחני עם פנימיות לנשים במצוקה.

"לימוד תורה לנשים נגמר בגיל 12, ואילו הגברים ממשיכים ללמוד כל הזמן. זה לא מספיק. רציתי מקום שיהיה מרכז רוחני המאפשר לכל אישה לבוא ולהעשיר את עצמה. כתבתי לרבי מלובביץ׳ שאני רוצה להקים מקום כזה והוא נתן לי תואר של שליחה, שזה משהו יוצא דופן, כי בדרך כלל זה תואר שמגיע רק למי שהולכת בעקבות בעלה. הוא ראה בזה חשיבות ענקית. הוא היה פמיניסט גדול. הפנימיות מאכלסות היום 051 נשים בגילים 81־52, חילוניות ודתיות המגיעות אלינו מרקעים בעייתיים מאוד, עם עבר של התעללות קשה ופגיעות מיניות. זה עבורן מקום ללמוד ולהשתקם".

ולחזור בתשובה, אני מניחה.

"המטרה שלנו לעזור לאנשים להתפתח רוחנית. אני מעבירה שיעורים של חשיבה חיובית. גיליתי שהדמיון יפה מהרצון. כשאת מדמיינת את עצמך יפה יותר, זה חשוב יותר מכל בוטוקס ופילר שתעשי. אם תשני את הדמיון על עצמך – זה יהפוך למציאות״.

מתוך הגישה הזו פיתחה גולן מתודה משלה שנקראת "ביוטיפולמיינד" ועיקרה לתמוך בשינוי החיצוני שאישה עוברת (מתיחת פנים לדוגמה) באמצעות שינוי פנימי. "אם את עושה פייס ליפט ואחר כך קונה ראי שמגדיל פי שמונה ומסתכלת כל היום ומחפשת את הקמט הבא, לא עשית כלום. זו הטעות הכי גדולה של נשים. להפך, את צריכה לקחת תמונה יפה שלך מלפני חמש שש שנים, להדביק על המראה ולהגיד: "ככה אני הולכת להיראות אחרי הניתוח". אחרת אין שינוי. למה אנשים עושים דיאטה ואז מעלים הכל בחזרה? כי בפנים הם לא שינו דבר".

להרים את עצמך

היא עצמה עברה את הניתוח למתיחת פנים שבוע אחרי שמכרה את החברה המשפחתית וגזרה את הקופון. היא רצתה לעשות משהו בשביל עצמה והחשש מההרדמה הכללית שכרוכה בניתוח בארץ הוביל אותה לאל.איי, שם מצאה את אותו הניתוח בלי הרדמה. היא עברה את התהליך והרגישה שהבשורה הזו חייבת להגיע גם לכאן. "באזור גיל 06 הרבה נשים עוברות שינוי, פורשות מהעבודה, פנויות יותר מהילדים. וזה זמן לחשוב מה עושים ב־02 השנים הקרובות. אני פוגשת נשים שהרבה טינה, שנאה וכאב הצטברו להן ב־05־06 שנות חיים, והן צריכות שינוי רדיקלי. מה שאני מציעה הוא יותר מניתוח פנים. אני מציעה לקחת פסק זמן מהחיים להעצמה ולגדילה. לא רק לחתוך ולמתוח, אלא להרים את עצמך למקום אחר. כשבגיל 06 קיבלתי מכתב מהמרכז לקשיש שהם ישמחו לעזור לי לקבל קצבה מביטוח לאומי, חטפתי בומבה. אני? קשישה? זה בדיוק הזמן לחשוב איך להתחיל חיים חדשים. החלטתי שאני חייבת שינוי. עשיתי את הניתוח, החלפתי פאה, הרגשתי אדם חדש. השינוי היה כל כך גדול, שהרגשתי שזה מה שאני רוצה לעשות בשביל נשים אחרות".

איך מקבלים את זה בסביבתך הקרובה?

"התגובות נלהבות, גם מקרב הציבור החרדי. הרוב אומרות שאילו היה להן הכסף, הן היו עושות את זה. אבל הבעיה היא לא הכסף, הבעיה היא בעיקר בראש. זה לא העניין של לגייס את הסכום. אם תרצי, הסכום יגיע לבד, בחשיבה חיובית. ככה זה עובד".

הקליניקה שלה בתל אביב סופר מושקעת. חברה מלונדון עשתה את המיתוג וארכיטקט מספרד עיצב. שולחן הניתוחים כבר מוכן שם עבור מתיחת הפנים הראשונה שתבוצע בישראל ללא הרדמה. כרגע משרד הבריאות לא מאשר את ההליך הזה, ובינתיים נעשים שם טיפולים דרמטולוגיים.

ככה עושים את זה: סוזן סרנדון | צילום: gettyimages
ככה עושים את זה: סוזן סרנדון | צילום: gettyimages

למה לנתח? אנחנו עושות בוטוקס ומילויים, מה רע? זה יופי של פתרון.

"הדרך היחידה לשפר את העור היא לייצר עוד אלסטין, קולגן. חומצות היאלורוניות או בוטוקס לא עושים את זה, וגם קרמים לא עוזרים. חלבונים לא יוכלו לחדור לעור, לא משנה מה נעשה, כי זה תפקידו של העור, לדאוג שדברים לא יחדרו דרכו. הדרך היחידה היא ׳לעבוד׳ על העור שנפגע ולגרום לו לייצר את החומרים האלה. אנשים לא יודעים את זה. אם הם היו יודעים שמגיל 25 בכל שנה העור מאבד אחוז וחצי מהקולגן שלו, שאחראי על המראה המוצק, וגם זה אם חיים במערה ולא במדינת ישראל מוכת השמש, אולי הם היו מטפלים בו טוב יותר".

מה ההבדל בין מתיחת הפנים שאעשה בארץ לבין זו אצל הד"ר באל.איי?

"בארץ הרפואה היא התגוננותית, ואין ממש חשיבה על איך הפציינט מרגיש. זו הסיבה היחידה שלא מאפשרים ניתוח כזה בלי הרדמה. כבר שנה אני נלחמת במשרד הבריאות. הרבה אנשים מעידים על עצמם שאחרי הרדמה כללית הם לא אותו בן אדם, לפעמים במשך חודשים. מצב רוח משונה, הזיות, תוקפנות. יש נטייה להתייחס להרדמה בקלות דעת, אבל בעיניי, אם אפשר לחסוך אותה, כדאי להתאמץ. בעצם ההליך של הרמת הפנים לא נדרשת הרדמה. המנתח נותן וליום וזריקות הרדמה מקומיות בפנים, כמו אלו של רופא שיניים, וזהו, תוך שעתיים את בחוץ, אחרי הכל. היום ניתוח בארץ אצל רופא טוב עולה בסביבות 05־06 אלף שקל ובעיניי מי שעושה ניתוח דרכנו לא מתרכזת בכאב ובחשש אלא בכיף ובתענוגות שמצפים לה בנסיעה. בעיניי רק זה שווה הרבה יותר".

סופר סייז מי

הקליניקה של מלקולם לסבוי מעיפה אותך ישר לסט של התוכנית המדממת ״אקסטרים מייק אובר״. יצאנו מחוזקות

אני פוגשת את פרופ׳ מלקולם לסבוי במרפאתו שבלוס אנג׳לס. הכניסה האחורית, שאותה אני מיד בודקת, נעולה. אף סלבריטאי לא מתוכנן להגיע היום, אבל אם היה מגיע, היה נכנס ויוצא דרכה ולא היה סיכוי לפגוש אותו בחדר ההסבה. לסבוי הוא אחד הרופאים שאיתו גולן עובדת. הוא פלסטיקאי מדופלם, פרופסור ב־ALCU עם רקורד של אלפי ניתוחים והופעות טלוויזיה שביססו את מעמדו כסלבריטאי, אחת מהן ב״אקסטרים מייקאובר״, התוכנית שהופכת ברווזונים מכוערים לברבורים במחי סכין. ״בשלוש השנים האחרונות אני מבצע פייס ליפט די רציני ללא הרדמה לאנשים שמפחדים מהרדמה. ההליך קצר, הם מחלימים מהר יותר, זה פחות יקר כי לא צריך לשלם עבור מרדים וחדר ניתוח וזה עדיין בטוח באותה מידה".

באיזה גיל מומלץ לעשות הרמת פנים?

״בגיל שיש לך מספיק כסף. סתם, אני צוחק. לגיל אין משמעות. יש נשים בסוף שנות ה־03 שלהן, שעברו למשל דיאטה חריפה ויש להן עור נפול וכדאי שינותחו, וראיתי נשים בגיל 07 שלא זקוקות לזה. הכל נקבע על פי הגנים, בסופו של דבר. אין כזה דבר מתיחת פנים מוקדמת שנועדה למנוע את ההזדקנות. יש מנתחים שרלטנים שיאמרו שמתיחת פנים בגיל 54 טובה כדי למנוע את הזדקנות העור. אין כזה דבר, זה נועד לגזול את כספם של אנשים״.

 

הכותבת הייתה אורחת המרפאה באל.איי