❤ מעוררי השראה

הכירו את דנה שלום כהן

דנה שלום כהן | צילום: אור דנון, סטיילינג: הילה ג׳רבי
דנה שלום כהן | צילום: אור דנון, סטיילינג: הילה ג׳רבי
88 שיתופים | 132 צפיות

מוגש מטעם שוש רוטנברג

6:00

הבית מתעורר.

אלה הקטנה מתעוררת לזמן פינוק רק עם אימא, היא ילדה שמלמדת אותי המון על החיים, כמו כל ילדיי, רק בת 3.5 ודרכה גיליתי כל כך הרבה דברים על עצמי. אלה נולדה בלידה טבעית, שעתיים בחדר לידה, ללא אפידורל וזה אחרי שתי לידות טראומטיות. כבר בהריון שלה הבנתי שאני הולכת לנצח פחד ענק מלידה כפי שחוויתי עם אור (8.5) ואריאל (5.5). לא יכולתי לשאת עוד לידה כזאת, אז פשוט החלטתי שהפעם הזו תהיה שונה. ברגע הלידה חוויתי את הניצחון על הפחד הכי גדול שלי ובעזרת עבודה מנטלית ותמיכה מדויקת סביבי, גם אני נולדתי מחדש. עברתי שינוי שבו פתחתי את הלב לעצמי ולאחר מכן גם לסביבה. פתאום הייתה לי יותר סבלנות, יותר חמלה לדברים שלא יכולתי להכיל לפני זה.

הייתי ילדת סנדביץ' חדורת מטרות וסופר הישגית, שמרצה את כל העולם כדי להרגיש ראויה. כבר לא היה מקום על הקיר מרוב תעודות של הצלחה אבל מבפנים לא הרגשתי ככה. בלידה הזו הדברים השתנו. 

7:00

אור, אריאל ורועי בעלי קמים.

רועי יוצא לעבודה בחברה שלו, ״ארץ חדשה״, שהקים במו ידיו לפני כ-7 שנים. זו חברת בנייה ופיתוח שעד כה התמקדה במבנים ציבוריים: בתי ספר, גנים, וכדומה, וכעת נכנסה גם לתחום הבנייה הפרטית, בעיקר פינוי בינוי ובנייני בוטיק ברמה גבוהה. אני כל כך גאה ברועי ובמה שהוא יצר. לפני שבע שנים הוא לקח את ההחלטה לפתוח את העסק וזה היה לא פשוט, מאחר ובאותה שנה גם אני יצאתי סופית לעצמאות. אחרי שנים בתפקידי שיווק בכירים ותובעניים בחברות גדולות כמו קדילאק ישראל, ו-MINENE, שם הקמתי מחלקת שיווק בינלאומית שהזניקה את המותג בכל העולם.  רציתי להגשים את עצמי, והוא את עצמו, וזה בא ביחד. אומנם זה לא הכי אופטימלי, אבל השינוי בער בשנינו. בהתחלה כל אחד חתם בלשכה וסידר את הראש מה עושים עכשיו, כל אחד התמודד עם הפחדים שלו, תפס פינה ולא ממש התראינו הרבה, אבל היום במבט לאחור אנחנו כל כך מאושרים שעשינו את זה.

דנה שלום כהן | צילום: אור דנון, סטיילינג: הילה ג׳רבי
דנה שלום כהן | צילום: אור דנון, סטיילינג: הילה ג׳רבי

9:00

אור, אריאל ואלה, שאיתי בבית בחסות הקורונה והחופשים שמתערבבים, רוצים לצאת קצת. יורדים לסיבוב בגינה ברמת החייל ולמכולת של מיקי. בסגר הראשון הייתי עם שלושתם בבית, רועי עבד כחיוני ואני מצאתי את עצמי מבטלת פרויקטים גדולים בחו"ל,  נפגשת בזום עם לקוחות שלי מקיר לקיר, ובעיקר מטפלת בהם ב-NLP דרך תת המודע, כל זה בזמן שאני שמה את הילדים במסכים ולקינוח התמודדתי גם עם חולדה בארון בבית. הרגשתי שהכל על הכתפיים שלי ואני כמו סגורה בכלא, יהודית המטפלת לא הגיעה יותר והיו ימים מפחידים ברמות. אבל בראיה לאחור משם גם יצאו יהלומים אמיתיים. 

הקורונה לימדה אותנו להקשיב ולהתכנס פנימה, לשחרר מהחוץ, מהמרדף ומהמרוץ הבלתי סופי שחיינו בו. 

המוטו שמנחה אותי בשנים האחרונות גם מציל אותי כל פעם מחדש: ״הראה לי את המציאות שלך, ואראה לך את המציאות הפנימית שלך״, כאשר הכוונה היא לתת המודע. אז אם אני חווה הצפת פחדים, אני פשוט מתכנסת פנימה ועושה ריפוי בסשנים של NLP דרך התת מודע. 

מאז שאימצתי את המוטו הזה אני לא חווה יותר קורבנות בחיים שלי,  אין יותר תחושה של "אכלו לי, שתו לי, עשו לי", אני לא נופלת להסחות הדעת האלו כי אני מבינה שהכל זה שיקוף של הפנים. אז אני מתמקדת בעבודה על המקום הפנימי. בהתחלה זו דרך מאתגרת אבל יחד עם זאת סופר מתגמלת מאחר והיא מייצרת שלווה, שמחת חיים ואושר אמיתי.

אני לא חווה יותר קורבנות בחיים שלי,  אין יותר תחושה של "אכלו לי, שתו לי, עשו לי", אני לא נופלת להסחות הדעת האלו כי אני מבינה שהכל זה שיקוף של הפנים. אז אני מתמקדת בעבודה על המקום הפנימי. בהתחלה זו דרך מאתגרת אבל יחד עם זאת סופר מתגמלת מאחר והיא מייצרת שלווה, שמחת חיים ואושר אמיתי

 

12:30

יהודית המטפלת מגיעה, היא מפעל הפיס, אלו פעמיים בשבוע שממלאות אותי באיזון ואנרגיות. כשהיא מגיעה אני עושה מדיטציה יומית ויוצאת למשרד ברמת החייל, שם אקיים פגישות פרונטליות ופגישות זום. 

14:00

לאחר פגישות אימון עסקי עם לקוחות פרטיים (שכוללות גם יעוץ עסקי שיווקי וגם NLP) מתחילה זום עם מנכ"ל עמותת "דיווח נאמן", דניאל פומרנץ, אותם אני מלווה שיווקית. זכיתי ללוות את דניאל והעמותה המדהימה הזאת. הם בעצם כלב השמירה של ישראל בייצוג בתקשורת העולמית. הם בודקים מדי יום אם מדייקים בעובדות במה שכותבים ומדווחים עלינו ב-New York Times ,BBC ,NBC,CNN, כי הכל מתחיל במדיה, משם אנשים מסיקים הרבה מאוד, ומשם גם מתחילה האנטישמיות. 

בשנה האחרונה במיוחד הבנו יותר מתמיד כמה התקשורת מעצבת דעת קהל, אפילו באופן שמטריד אותי קצת כי מה שמכרו לאנשים בשנה הזאת זה תקדים היסטורי. העולם צריך להתעורר בחסות הקורונה ואני מאמינה שזה יקרה. 

דנה שלום כהן | צילום: אור דנון, סטיילינג: הילה ג׳רבי
דנה שלום כהן | צילום: אור דנון, סטיילינג: הילה ג׳רבי

18:00

אולפני ״ארומה מיוזיק״ – סשן הקלטות שירה עם יהל דורון מהצמד גיא ויהל לשיר מקורי. המוסיקה התעוררה בי מחדש וזה פשוט מדהים אותי כמה אני נהנית מליצור. זכיתי לעבוד עם יהל המדהים שהוא חבר טוב ויוצר נדיר וזאת ממש מתנה ענקית. מקליטים שוב את ״ילדה רנטגן״ בעברית ואנגלית. זהו שיר שכתבתי וכבר הוקלט פעם אחת אבל לא הייתי מרוצה מהביצוע והחלטתי לא להתפשר.  

בקליפ שיוצא עכשיו, אני מביאה את הסיפור של הילדות שלי מהבטן והקרביים. זה התהליך שלי מול הילדה הפנימית שבתוכי והיא הכי חשובה בעולם, היא הדבר האמיתי. שנים התמקדתי בחוץ, במה יחשבו או יגידו והרגשתי ריקנות, עד שחזרתי פנימה אל הילדה שבי והחלטתי שיותר אני לא עוזבת אותה. אני כאן בשביל עצמי וזה שינה לי את החיים. כולנו מנוהלים במצבים רבים בחיים שלנו על ידי ילד פנימי פגוע, הבעיה שאנחנו לא יודעים את זה ואנחנו חושבים שמי שפגע בנו הוא האשם, האמת היא שהוא רק משקף לנו את הילד הפנימי שבנו שעדין פגוע , דחוי או כועס, שם עלינו למקד את האנרגיה ולא החוצה. השיקופים האלה והאתגרים בחיים שלנו עולים כרשמים מהתת מודע אל המודע, כדי שנרפא בסך הכל, למעננו. בשלב מסוים של העבודה הזאת ישנה עליה לעל מודע, מודעות שהיא מנותקת מרגשות נמוכים וקשים, לא כל הזמן אבל חלק נכבד ממנו. וזאת פשוט תגלית מדהימה שגיליתי, והיא הסוד לאושר.

20:00

יהודית המטפלת משוחררת, הרדמות חיבוקים ונשיקות עם הילדים, וזמן איכות עם בעלי, סיכום היום, מדליקה נר לסבתא לורה שלי היקרה, עושה מדיטציה של תודה על כל מה שהיה טוב ביום הזה. ולישון.