מים שקטים ירגיעו

אתר המעיינות החמים הנְמר ספרינגס. מומלץ לעבור בהדרגה מבריכה לבריכה | צלם: באדיבות Hanmer Springs Thermal Pools & Spa
אתר המעיינות החמים הנְמר ספרינגס. מומלץ לעבור בהדרגה מבריכה לבריכה | צלם: באדיבות Hanmer Springs Thermal Pools & Spa

אתר המעיינות החמים בהנמר ספרינגס שבאי הדרומי של ניו זילנד הוא אתר שקט ונעים עם מגוון בריכות בטמפרטורות שונות. אחרי טרק בן 3 ימים מאורי הירש טבלה, התפנקה והבטיחה לשוב. מומלץ בחום

88 שיתופים | 132 צפיות

הכפר הנְמר ספרינגס (Hanmer Springs) שוכן בצפונו של חבל קנטרברי (Canterbury), בצפון-מזרח האי הדרומי של ניו זילנד, צפונית לעיר קרייסטצ'רץ' (Christchurch) ובמרחק שעה ו-45 דקות נסיעה ממנה. האזור מתאפיין במזג אוויר יבש, והמשקעים בו אינם רבים. אמנם הכפר מונה כ-800 תושבים בלבד, אבל הוא זוכה למאות מבקרים, בייחוד בחודשי עונת התיירות (נובמבר-מרס) בזכות אתר המעיינות החמים שבשטחו.

>> מגזין מטיילים במתנה! לחצו כאן לקבלת ההטבה

שלווה, שקט ומים חמים
 

  מידע מעשי
  באתר יש גם ספא עם שלל טיפולים, בית-קפה-בר-מסעדה נעים וכיפי במיוחד, מקלחות מרווחות ונוחות ותאי שמירת חפצים לנוחות המבקרים. מי שמעוניין לחזור על החוויה פעמיים יכול לרכוש כרטיס שמאפשר שתי כניסות ביום אחד. איפה: 40 Amuri Ave, Hanmer Springs Village
הגעה: למגיעים מקרייסטצ'רץ', עלו על כביש מס' 1 לכיוון צפון והמשיכו עמו עד החיבור לכביש מספר 7
מחיר: 18 דולר ניו זילנדי (כ-55 שקל) למבוגר לכניסה חד-פעמית, 23 דולר (71 שקל) למבוגר לכניסה וחזרה אחת באותו היום; 9 דולרים (28 שקל) לילד לכניסה חד-פעמית, 12 דולר (37 שקל) לכרטיס עם אפשרות יציאה וחזרה.
פתוח: מדי יום 21:00-10:00. סגור ביום חג המולד
לאתר

בסיומו של טרק ארוך בן שלושה ימים במרכז האי הדרומי, שכלל צעידה במרחבי יערות וטיפוס על סלעים, חיפשתי מקום לנוח, להשתחרר ולהרגיע את שרירי הדואבים. מהמקומיים שמעתי על הכפר הקטן הנְמר ספרינגס, הטומן בחובו בדיוק את מה שחיפשתי: מרחב התרגעות שכל כולו שלווה, שקט ומים חמים.

ביקרתי באתרי מעיינות חמים ברוטורואה (Rotorua), שבאי הצפוני, ובעיירה פרנץ ג'וזף (Franz Josef) באי הדרומי, הקרויה על שם הקרחון הנושא שם זה – אבל בהנמר ספרינגס, כך סיפרו לי, יש בריכות רבות בטמפרטורות מגוונות, ומה שמבדיל את המקום מפארקי מים וספא אחרים הוא שהשקט אופף אותו לחלוטין, ובזכות השקט הזה מהרגע שתיכנסו תרגישו רגועים.

נסעתי בכביש מספר 7 המתפתל לכיוון הכפר והתחלתי לתור בעיני אחר אתר תרמי כלשהו. בדיוק כשחשבתי שטעיתי במיקום, הבחנתי לשמאלי באתר הגדול, מוקף ביער עבות של עצים גבוהים. בניגוד לסטטיסטיקת מזג האוויר, להנמר ספרינגס הגעתי דווקא ביום גשום וסגרירי למדי, וכשנכנסתי לאתר הבחנתי שמרבית הבריכות אינן מקורות. כיצד ישתלבו יחד הגשם והמנוחה בבריכה? תהיתי ביני לבין עצמי. ובכן, החוויה היתה מיוחדת במינה. מים מכל כיוון.

למצוא את הבריכה המתאימה

בכניסה לאתר שילמתי ונכנסתי לתאי ההלבשה. את חפצי אכסנתי בתא המיועד לכך, לבשתי בגד ים והתעטפתי במגבת, דרוכה ומוכנה לפגוש בקור האימים שממתין לי בחוץ. ואכן – היה קררר! הלכתי במהירות (ובזהירות – חָלָק!), הנחתי את המגבת בצד ונכנסתי במהירות לבריכה הראשונה, שהעלתה אדים.

חם מדי, חשבתי לעצמי, וכשהבטתי הצדה הבנתי מדוע: מדובר בבריכה של 38 מעלות! עברתי לבריכה של 36 מעלות, שהיתה נעימה יותר. משם עברתי בהדרגה מבריכה לבריכה, עד שמצאתי את הנעימה לי ביותר. כך חשבתי, עד אותו הרגע שבו גיליתי את בריכת ה-Aqua Therapy, בריכת ג'קוזי גדולה שבחלקים ממנה מופעלים לסירוגין זרמי מים לאיברי הגוף השונים – פעם לכיוון הגב, פעם לרגליים ופעם לידיים.

הבריכות באתר (12 במספר) גדולות מאוד ומרווחות, כך שגם בימים שהאתר מלא לא תרגישו כמעט בצפיפות. ההבדלים בין הבריכות הם בטמפרטורה: מ-28 מעלות צלסיוס ועד 42 מעלות צלסיוס. מומלץ בחום לנסות את כולן, אבל מניסיוני כדאי להתחיל בהדרגה עם הטמפרטורות הנמוכות ולטפס במעלה המד, עד שתמצאו את המתאימה לכם מכולן. הנמר ספרינגס הוא מקום מושלם לזוגות, בייחוד לאלה שחפצים בפרטיות. לצד הבריכות הציבוריות אפשר להירגע ולבלות זמן איכות זוגי בבריכה תרמית פרטית משלכם תמורת מחיר של 28 דולר לאדם לחצי שעה.

הייתי שמחה להישאר באתר התרמי עוד כמה שעות, או לחזור שוב אחרי טרק מאומץ, אבל שעת הסגירה הגיעה, וזה היה הטרק האחרון שיצאתי אליו בניו זילנד. נפרדתי לשלום מהנמר ספרינגס שעמד בכל ציפיותי ומילא את כל משאלות לבי – שקט, פינוק ומנוחה לגוף ולנפש – והבטחתי לעצמי שאשוב ואבקר כאן בעתיד.


בחלקים גדולים מבריכת ה-Aqua Therapy מופעלים לסירוגין זרמי מים לאיברי הגוף השונים. באדיבות Hanmer Springs Thermal Pools & Spa

טיפ לדרך
ברחובה הראשי של הכפר הנמר ספרינגס (Conical Hill Road) יש מרכז קניות עם מגוון חנויות אופנה (רובן לנשים). בקרבת מרכז הקניות נמצאות כמה חנויות קטנות ואותנטיות באווירה כפרית, שמוכרות מיני מוצרים תוצרת בית. מומלצת בייחוד חנות הממתקים הססגונית The Lollypot, הנמצאת בבניין מספר 5. מומלץ גם להיכנס למרכז המבקרים של הכפר (i-Site) הצמוד לאתר התרמי ולאסוף בו מידע על אודות שבילי ההליכה הקלילים שבסביבה.

מאורי הירש
– בת 23, סטודנטית לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה. טיילה כחצי שנה באוסטרליה ובניו זילנד

רוצים לטבול בעוד מקומות בעולם? קראו גם:

* שקט נפשי בקליפורניה

* חם ביוון

* לטבול עם בירה ביד: מעיינות רותחים בקנדה

הכתבה המלאה התפרסמה במגזין מסע אחר, פברואר 2013