הקולקציה של ירדן חי: הבגדים שמחמיאים לבטן התחתונה

ירדן חי | צילום שי כהן דבי
ירדן חי | צילום שי כהן דבי

משפיענית הרשת ירדן חי משיקה בימים אלה אתר מכירות חדש בו תמכור קולקציית בגדים בעיצובה, עם טוויסט שיתאים את הבגד לכל אחת

88 שיתופים | 132 צפיות

"זהו, זה בחוץ", כתבה משפיענית הרשת ירדן חי בחשבון האינסטגרם שלה לפני כמה ימים. "מאז שהייתי קטנה שרטטתי לעצמי את העתיד שלי וחלמתי ליצור לעצמי הזדמנות שווה וזה מה שעשיתי – ציירתי על הדף ושם יכולתי ללבוש בגדים שבחנויות לא הצלחתי למצוא. ואז בגיל 16 ממש רזיתי, הייתי במשקל נמוך, גבוהה, עם אגן גדול. עדיין לא הצלחתי למצוא בגדים. עדיין הרגשתי חריגה. לא הבנתי שזו פשוט אני! ויש לי גוף בצורת אגס. חשבתי שיש לי בעיה. אף אחד לא הסביר לי על נושא סוגי הגוף. היום יש לי את הזכות להביא את החלום הזה למציאות ולאפשר, לא רק לי, פשוט לקנות בגדים. לפי הגוף שלנו ולא לפי הגוף שהחנות מכתיבה לנו".

View this post on Instagram

זהו, זה בחוץ!???? משהייתי קטנה שרטטתי לעצמי את העתיד שלי וחלמתי ליצור לעצמי הזדמנות שווה וזה מה שעשיתי – ציירתי על הדף ושם יכולתי ללבוש בגדים שבחנויות לא הצלחתי למצוא. ואז בגיל 16 ממש רזיתי, הייתי במשקל נמוך, גבוהה, עם אגן גדול. עדיין לא הצלחתי למצוא בגדים. עדיין הרגשתי חריגה. לא הבנתי שזו פשוט אני! ויש לי גוף בצורת "אגס". חשבתי שיש לי בעיה. אף אחד לא הסביר לי על נושא "סוגי הגוף". היום יש לי את הזכות להביא את החלום הזה למציאות ולאפשר לא רק לי פשוט לקנות בגדים. לפי הגוף שלנו ולא לפי הגוף שהחנות מכתיבה לנו. בנות, בואו נדבר על נושא שכמעט לא מדברים עליו בתעשיית האופנה – סוגי הגוף! אנחנו רגילות להיכנס לחנות או אתר ולבחור את הבגד שלנו לפי מידת היריכיים שלנו: 40, 36,52,48,34… ולמה זה קורה? כי תעשיית האופנה עובדת על ייצור המוני וזה הכי קרוב שאפשר להתאים את הבגד אליך. אבל מה קורה אם אני גבוהה? נמוכה? חזה גדול או קטן? יותר רחבה בכתפיים או צרה במותן? כמעט לא מדברים על זה ומייצרים הכל אותו הדבר! במותג האופנה החדש שלי זה הולך להשתנות! הכירו את 5 סוגי הגוף השכיחים ביותר שיש: תפוח, אגס, מלבני, משולש רחב כפתיים ושעון חול. מבנה הגוף אינו קשור למידה! אותו מבנה גוף יכול להתקיים אצל רזות וגם מלאות, גבוהות או נמוכות. אנחנו נולדים איתו וכמעט שאינו יכול להשתנות (לפעמים אחרי הריון). במותג האופנה שלי עיצבתי את כל הדגמים כשלמולי עמדה מטרה: להחמיא לכל סוגי הגוף! ידעתי שהאזור הכי רגיש אצל נשים, שכולנו רוצות קצת לטשטש ולא משנה איך אנחנו נראות, זה אזור הבטן התחתונה לכל חגורת היריכיים (״שניצלים״). אז בזכות עיצוב מתואם, בדים איכותיים ותפירה מיוחדת, ניתן לעמוד במטרה הזו! ועכשיו ניתן לחזור לנושא המידות – לא רלוונטי יותר! תגידו ביי ביי לזה ותגידו שלום למדידת היקפים! במותג שלי אתן מזמינות את הבגד ע״י הזנת ההיקפים המדוייקים שלכן (זה ממש פשוט), ורק מזינות: גובה, היקף חזה, היקף מותן והיקף יריכיים. וזהו, הדגם וההיקפים שלכן נשלחים לתופרת וישירות אליכן הביתה! כך שאתן מקבלות בגד שהוא 100% תואם לכן. וכל זה בזכות המעטפת הטכנולוגית של השותפים המדהימים שלי @anywear.online. אז הבנתן? בגדים לפי תפירה אישית לפי ההיקפים שלכן. ומיוצר בארץ כמובן???????? דגמים ראשונים כבר עלו לאתר. מוזמנות לעקוב אחרי המסע שלי שלי❤ @yardenhay_wear Photo by @shaycohendebby

A post shared by Yarden Hay | ירדן חי (@yardenhay) on

>> ירדן חי הפסיקה לשנוא את עצמה בזכות האינסטגרם

בימים אלה משיקה חי, המעודדת דימוי גוף חיובי ואהבה עצמית וגם הייתה מועמדת אצלנו בקטגוריית משפיענית הרשת השנה, קולקציה חדשה, פרי שיתוף פעולה עם האתר anywear.online (שאחד מבעליו הוא ליאור סושרד). לקולקציה אין מידות: היא מחולקת לחמישה סוגים של מבנה גוף, ביניהם תפוח, אגס, מלבני, משולש רחב כתפיים ושעון חול. לפי חי הגיע הזמן להפסיק למדוד את עצמנו במידות הסטנדרטיות ויש להתחיל להתייחס למבני הגוף שלנו. באתר מזמינים את הגולשות למדוד את עצמן ולשלוח את מידות גופן, אז נתפר במיוחד עבורן הבגד הנבחר. הקולקציה כוללת כרגע חמש שמלות ערב וחליפת מכנסיים, ובקרוב יכנסו לאתר עוד שלושה דגמים. המחירים לא זולים, ונעים בין 1,550-800 ש"ח ללוק שלם.

"מגיל קטן תמיד ציירתי ועשיתי בגדים. ציירתי לעצמי מה שאני לא יכולה ללבוש ותמיד הייתה לי מחשבה שאני אפתח מותג בגדים אבל זה נראה לי לא ריאלי וקשה להשגה", אומרת חי בשיחת טלפון, "את anywear.online מצאתי במקרה ברשת בנקודה שבה החלטתי לפתוח מותגים משלי. נפגשתי עם אחת המייסדות והבעלים בחברה, עדי לי. הייתה פגישה מעולה והם עפו על הרעיון לעשות אתי קולקציה. הניוז שלי בקולקציה זה שמלכתחילה עיצבתי את הבגדים ככה שיהיו מחמיאים לכולן. למשל אזור הבטן התחתונה, ה'שניצלים', לא משנה איך את נראית את צריכה לטשטש את זה. אם את במחזור וצריכה לטשטש את הבטן תחתונה – הבגדים עוצבו להחמיא לאיזור הזה".

"היה לי חשוב לשמור על בד עבה ולא בד דק שנדבק לגוף. בכל הבדים יש מתיחה המוודאה שזה ייראה עלייך כמו שצריך"

את לא תופרת, איך עיצבת את הבגדים?
"אני מלבישה את עצמי מגיל קטן ותופרת לעצמי. אימא שלי תפרה לי שמלות כי לא מצאתי. נכון שלא למדתי תדמיתנות, אבל פתחתי הבנה של איך נכון להתלבש ומה ללבוש. בפועל יש תדמיתנית ותופרת של anywear.online שליוו אותי במהלך בניית הקולקציה ועשו שילוב נכון בין כל הפרמטרים. למשל היה לי חשוב לשמור על בד עבה ולא בד דק שנדבק לגוף. בכל הבדים יש מתיחה המוודאה שזה ייראה עלייך כמו שצריך. בתעשיית האי קומרס אחוז ההחזרות הוא כ-25 אחוז, מהרבה מאוד מותגים שמעתי את זה, אצלנו אחוז ההחזרות הוא פחות משני אחוזים. הסיבה היא שזה בגד שמותאם לך".

>> קרין גורן מרגישה יפה בכל משקל

גם המחירים יקרים.
"המחירים ככה בעקבות עלות הייצור שמורכבת מבדים איכותיים ומתפירה ישראלית, ומעסיקים בין היתר נשים חרדיות שאנחנו מכניסים למעגל העבודה, אז המחירים טיפה יותר גבוהים כי זה פרויקט קהילתי לכל דבר. בעצם זו תפירה אישית, אין מחסנים עם מידות, מעצבים לך במיוחד את הבגד לפי היקפים. אני קוראת לזה תפירה חדשה. אמנם זה עסק שצריך להרוויח, אבל המטרה שלי היא לא לעשות מיליונים אלא להנגיש בגדים שמוכוונים לך, שמתאימים לך. הרווח הוא מזערי כדי שיש אנשים יוכלו לקנות, המוצר הזה נמכר יחסית בזול".

חוץ מאשר השת"פ הזה, יש לך תוכניות להקים מותג עצמאי משל עצמך?
"זה מאוד שלי. אני שותפה מלאה איתם בעסק בחברה, זה שיעור נכון ביותר, הם אנשים מדהימים ויש בינינו הפרייה הדדית. עוד חודש אנחנו טסות לניו יורק לחזק את השוק שם. הרצון הוא לא רק השוק הישראלי אלא גם להתפתח לשוק האמריקאי. אני לא יכולה לספר על דברים גדולים שסגרנו בחו"ל, אבל אני עתידה לעשות שיתופי פעולה עם עוד נשים מובילות בארץ המהוות מבחינתי השראה".

נראה אותך בשבוע האופנה תל אביב כדוגמנית על מסלול או מציגה את הקולקציה שלך?
"קיבלתי הצעה להציג את הדגמים שם, אני חושבת שכרגע אשאיר את זה לשנה הבאה כי אני רוצה לא לעשות את מהר מדי, רוצה לחזק את השטח".

הכרנו בפריז בנסיעת עיתונאים שאת הצטרפת אליה כמשפיענית רשת, ואני זוכרת שאמרת לי שאת לא קונה רק בחנויות פלאס סייז, אלא יכולה למצוא בגדים בכל חנות, ואכן קנית שם שמלה בחנות ששמה LES PETITES. את יכולה לתת לקוראות הפלאס סייז שלנו טיפ איך לקנות לא רק בחנויות יעודיות לנשים גדולות?
"הכול תלוי בד ודגם, אני אוהבת להדגיש מותניים כי זה האזור הכי צר בגוף. יש לי צורת אגס וברגע שאני יודעת מה הצורה שלי אני יודעת להחמיא ולחזק. אם הבד סטרצ'י ונמתח יש סבירות גבוהה שהבגד ייראה עלייך טוב גם אם עלית או ירדת קילו. בד ודגם – להכיר מבנה גוף לדעת מה הכי צר ולהבליט אותו, זה הסוד. צריך לבחור לנז'רי נכון יש לו חשיבות גדולה מאוד, לא רואים אותו אבל יש חשיבות גדולה. ובמידה ואת לובשת משהו גדול לחזק עם חגורה. אני גם בעד עקבים".

הרמנו טלפון לעדי לי, בעלים ומייסדת החברה, שכבר עשתה שתפ"ים יצירתיים עם סלבס כמו מיכל אנסקי, דנה זרמון, שיר אלמליח, ליהיא גרינר ופאולינה אלברשטיין.

עדי, איך  ולמה קרה השת"פ עם ירדן חי?
"החזון של החברה הוא להחזיר את הערך לבגד, מה שאנחנו עושים זה משנים את שיטת היצור, הרכישה והלבישה ממצב שבו מייצרים, צורכים ולובשים מוצרי מדף למצב שבו אנחנו מייצרים רק לאחר הזמנה".

כדור הארץ מוסר תודה.
"כל הרעיון והחזון של המותג הוא שלאופנה אין מידה, אין גיל, כל אחד הוא אינדיווידואל, יחיד ומיוחד ואין מידות מיינסטרים. בתעשיית האופנה השיטה היא שעובדים על סטוקים, יודעים מה המידות הנפוצות וומה יימכר. אבל מרבית האוכלוסייה יש לה מידות אחרות: יש פטיט, יש גדולות, לאנשים יש צורת גוף יחודית – אגן רחב מהחזה או להיפך, רוב האוכלוסיייה נמצאת מחוץ לפריים טיים. אנחנו מקדשים  פרסונליזציה. כל מידות הגוף אצלנו הן מיינסטרים.  ירדן חי  אומרת 'אני דוגמנית פלאס שמוכרת לכל המידות', זה יוצא דופן. גם אישה פטיט יכולה ליהנות מהדגמים של ירדן חי. אני לא ראיתי עדיין שמלות כמו שעיצבה ירדן למידות גדולות. גם כשהייתי בהיריון לא יצא לי לראות שמלות כאלה במידות פלאס סייז".

מה התוכניות שלכן למותג ולשת"פ עם ירדן?
"אנחנו בהתחלה של יציאה לשוק האמריקאי, יש לנו שת"פ מאוד גדול עם ווג שאמור לצאת בפברואר או מרץ. בקרוב יצא שת"פ שלנו עם גואפו, בית ספר לאופנה ברמת גן. הרעיון  הוא שאנחנו משתמשים גם במעצבי אופנה ובמובילי דעת קהל בשביל ליישם חזון שיכול להיות משנה עולם – תעשיית אופנה מזהמת בעיקר בגלל הייצור העודף. בואו נחזור לכמו שהיה פעם לפני 120 שנה בתעשיית האופנה, כשיצרו בגדים לפי הזמנה, רק בטכנולוגיה טובה יותר".

>> סודות הטיפוח של דנה זרמון