אימון לדייט מושלם – חלק ב'

מאוכזבת מדייטים? אולי את צריכה מאמן אישי לזירוז הזוגיות

88 שיתופים | 132 צפיות

לומדים לאהוב

רועי שחף ושרית פלג הם שותפים והמנהלים של לאב אקדמי, בית הספר להצלחה עם בני המין השני. השניים נפגשו בקורס קוצ'ינג במרכז אחר, התחברו והקימו את המרכז הנוכחי. רועי, שתמיד אהב למשוך תשומת לב נשית, ושרית, שמתוודה שהיא פלרטטנית טבעית ותמיד הייתה לה הצלחה עם גברים, מסבירים שקהל היעד שלהם הוא אנשים שלא נמצאים כרגע במערכת זוגית, אך שואפים לכזאת. השניים מקיימים שלל סדנאות אימונים, החל מסדנת קופירייטינג לשדרוג הכרטיס האישי באינטרנט ועד סדנת שפת גוף.

רעות, 28, השתתפה בסדנה של לאב אקדמי. "בעבר הייתה לי מערכת יחסים רצינית, אך בשלב מסוים הבנו שהיא לא הולכת לשום מקום וסיימנו את זה יפה. להפתעתי גיליתי שלא קל להכיר גברים כמו שהיה כשהייתי צעירה יותר. הסטנדרטים שלי השתנו, ולמרות שהייתי מוכנה ומאוד רציתי מערכת יחסים רצינית ובוגרת, הבנתי שאני מדשדשת במקום ומחכה שדברים יקרו מעצמם".

"שוטטות מקרית באינטרנט הביאה אותי לאתר שעורר בי סקרנות ולפגישת היכרות בלאב אקדמי. כבר בהתחלה הופתעתי לגלות שבבסיס האימון עומדת קלישאה ידועה, אבל כל כך נכונה – לאהוב את עצמי. הבנתי שעד היום הצבתי את עצמי במקום נמוך בסדר העדיפויות שלי. התחלתי להשקיע בעצמי; רכשתי מינוי לחדר כושר, עדכנתי את המלתחה שלי בעזרתה של סטייליסטית והרשיתי לעצמי לשנות סגנון. התחלתי להרגיש מושכת יותר, לצאת יותר וליהנות מהחיים. אחד הדברים החשובים שלמדתי הוא להרחיב את 'אזור הנוחות' שלי. זה אומר לעשות יותר דברים שאינני רגילה אליהם, שדורשים יותר אומץ מצדי".

"למדתי שבכל מקום ניתן להכיר אנשים חדשים, בין אם זה חדר כושר, בית קפה, עבודה, או אפילו ברחוב. ממש בתחילת האימון ראיתי בחדר הכושר מישהו שמצא חן בעיניי. תפסתי אומץ והחלטתי לעשות מעשה. פניתי אליו וביקשתי שיסביר לי איך לתפעל מכשיר מסוים. הוא שמח לעזור, ואני מצדי העזתי אף לפלרטט איתו. מאוד נהניתי למרות שבסוף לא יצא מזה כלום".

אנרגיות נשיות

באימונים האישיים שלה עם שרית, מספרת רעות, השתיים דיברו על אנרגיות נשיות בונות, על שפת גוף, על לבוש, על ההבדלים בין המינים, על טריקים להצליח בדייטים ואפילו על סקס. "חשבתי שאין מה ללמד אותי בתחום הזה וטעיתי בגדול… היום אני אדם שונה, אני מסתכלת על החיים בצורה שמחה ואופטימית יותר, אני מקבלת המון פידבקים מגברים, אפילו ברחוב. מאז תחילת תהליך האימון היו לי המון דייטים, חלקם כושלים וחלקם מאוד מוצלחים. היו גם רגעי משבר, אבל התאוששתי מהר. אין ספק שקוצ'ינג זה לא פתרון קסם, והעבודה הייתה בעיקר שלי. אבל הרבה פעמים אנחנו צריכים שמישהו ידחוף אותנו לפעול ויגיד לנו את האמת שאנחנו מנסים לפעמים להדחיק".

לפעמים את נמצאת במערכת יחסים שנראית נהדרת, עד שאת מתחילה פתאום לגלות כל מיני בעיות. זה בדיוק מה שקרה למילי, 20, שלמדה בלאב אקדמי."הגעתי ללאב אקדמי כשהייתי במערכת יחסים רצינית וממושכת. במהלך הקורס הגישה שלי השתנתה; לפני הקורס חשבתי שבן הזוג שלי הוא כל עולמי ודרך הקורס הבנתי שיש גם דברים אחרים והתחלתי להתמקד גם בעצמי". מערכת היחסים הסתיימה, אבל למילי יש כעת כוחות חדשים. "באמצעות לאב אקדמי למדתי לזהות מתי מערכת יחסים הופכת לרצינית ומתי היא עתידה להסתיים אחרי דייט אחד. הקורסים מתאימים גם להמשך הדרך ולא רק לדייטים, כי לומדים בהם הרבה על בניית זוגיות טובה. יצאתי מהקורס מחוזקת ובתחושה מצוינת".



"למדתי שבכל מקום ניתן להכיר אנשים חדשים, בין אם זה חדר כושר, בית קפה, עבודה, או אפילו ברחוב"
אילוסטרציה: ASAP Photos

יצא גבר

DMEN הוא מרכז לתרבות גברית ותקשורת בין אישית שעוסק אף הוא בהעברת קורסים באומנות המשיכה ודייטינג לגברים ונשים. מקים המרכז הוא אילן וולקוב, שמספר שהרעיון מאחורי הדייט קוצ'ינג הוא לחשוף גברים לנשים, ולהפך, ולהפוך את האינטראקציות שלנו עם המין השני לקלילות ולטבעיות יותר.

"כולנו חיים בתוך בועה חברתית, אם זה כשאנחנו נוסעים במעלית ובוהים בתקרה במקום להגיד שלום לאדם העומד לידינו, או אם זה ברכבת כשאנחנו יושבים ליד מישהו במשך שעתיים אבל אין לנו מושג מי הוא, או בבתי קפה וברים שאליהם, למרבה האירוניה, אנחנו יוצאים על מנת 'לראות ולהיראות', אבל בסופו של דבר נשארים בתוך הבועה המצומצמת של החבר'ה שלנו".

וולקוב אומר שהטריק בדייט הוא לגוון ולהפתיע. "היה לי פעם דייט מדהים עם בחורה; למרות שזה היה דייט ראשון לא התייחסנו אליו ככזה ולא שאלנו זה את זו את כל השאלות הסטנדרטיות, כמו מה את עושה, מה תרצי לעשות כשתגדלי, איפה את גרה וכד', אלא שאלתי שאלות כמו 'מה הכי מרגש אותך?' ו'מה הדבר שהכי רצית לעשות ואף פעם לא עשית?'. היא ענתה שהיא תמיד רצתה לרקוד. אמרתי לה שתתחיל לרקוד אחרת זה לא יקרה אף פעם, אז היא פשוט קמה והתחילה לרקוד באמצע בית הקפה. זה דייט שאני אף פעם לא אשכח, וזה גם מה שאני מלמד בסדנאות – כיצד להפוך דייט רגיל ליוצא דופן ומוצלח".

משימות נועזות

אלון, 24, סיים תואר בפסיכולוגיה ולכן היה ציני בנוגע לנושא האימון לדייטים. הוא פרסם באינטרנט כתבה שהטילה ספק בכל הטכניקות שבהם משתמשים בדייט קוצ'ינג, אבל אז פנו אליו רועי ושרית מלאב אקדמי ושכנעו אותו להירשם לקורס. הוא נענה לאתגר ובעקבות זאת שינה את הגישה. "הגעתי למקום בגישה שאני ממש לא צריך קורס כזה, אבל זו הייתה אשליה עצמית, כי לא היה לי בכלל אומץ להתחיל עם בנות. במהלך הקורס למדתי להכיר את האמונות הפנימיות שלי וגם היציאה עם הקבוצה לברים ומדריך השטח תרמה לבניית הביטחון העצמי שלי. זה נשמע בהתחלה כמו בדיחה גרועה, אבל בפועל זה מאוד משחרר עכבות".

צרו קשר

"בערב הראשון בבר כבר שלחו אותי למשימות נועזות כמו לבקש נשיקה ממישהי, להיות חוצפן כדי לקבל סירוב וגם להתחיל עם קבוצה של חמש בנות. צריך להבין שאחרי שאתה עומד בהצלחה במשימות כאלה, להזמין בחורה לדייט זה קלי קלות. נשים לא מבינות כמה גברים פוחדים מהן ומזה שהן יגידו להם 'לא'. היום אני כבר לא מפספס הזדמנויות כמו פעם".

מילה של מומחה

ד"ר מוטי רימור, מרצה בכיר לפסיכולוגיה בחוג למדעי ההתנהגות, המכללה למנהל, מסביר איך הדייט קוצ'ינג יכול לעזור לך:

אחת הטעויות הנפוצות בתרבות המערבית היא שאהבה אינה דורשת אימון, אלא טבעית ובאה מעצמה. כלל לא! פיתוח האהבה ושמירתה דורשים השקעה ואימון, ולכן אפשר להבין את תרומת הקוצ'ינג לפיתוח קשרים ולהתמדה בהם.

האימון נעשה בשלושה תחומים: תפיסה, רגש והתנהגות. אימון בתפיסה פירושו שינוי חשיבתי שמסייע להבין שקשרים בין בני אדם מבוססים על משמעויות ולא על ממד פיזי בלבד. יש לזכור כי הקשר הפיזי הוא תוצר של הקשר הנפשי ולא להפך. קשר בעל משמעות הוא קשר שאינו תלוי בדברים חיצוניים כמו כסף, מין, מעמד או סביבה.

כתבות נוספות:

אימון רגשי מבוסס על נתינת אמון באדם שמולנו תוך בלימה של רגשות שליליים. השקעה רגשית היא התרחבות ויכולת הכלה של הזולת תוך הבעת רגש חיובי, כלומר סימפתיה או אמפטיה, כלפיו. ניתן לעשות זאת בקלות יחסית על ידי מחשבות חיוביות ומכוונות בעת האינטראקציה עמו.

אימון בהתנהגות מורכב מרכישת מערכת התנהגויות בונות קשר. כאן ניתן לשנות הרבה; ניתן ללמוד להתרכז ולהקשיב לאדם שמולנו (ולא לחשוב בעת ההקשבה על מה אנו רוצים לענות לו), להימנע מקונפליקטים (לא לפתוח את תשובתנו בפתיחה הישראלית הידועה "לא, אבל…"), להיחשף בצורה אטית ומעודנת, לנסות ליצור מתח בפגישה (בתנועות, בהקפדה על פרטים, בסביבה מאתגרת ומעניינת) ולהימנע מפירוק מתח (לדוגמה מיני) כבר בהתחלה, לא לשחק משחקי תפקידים ("ילדה חמודה" או "אישה מנוסה", מול "מאצ'ו" או "רציונלי") ולשים לב למילים שאנו אומרים, כי מילים, במיוחד בדייט ראשון, משולות לפעולות של ממש. אימון בטיפים התנהגותיים מסוג זה מקדם את הקשר ובונה אותו.

כך יכולה להיווצר הדדיות בונה קשר כבר בפגישות הראשונות. ללא הדדיות אין קשר ואין סיבה להמשיך אותו. אך, שוב, הדדיות זו נבנית על המיומנות ורמת ההשקעה שלנו, ואת אלו ניתן לאמן.

היכון, הכן, דייט!

מקבץ עצות של קוצ'רים רגע לפני שאת יוצאת לדייט הבא:

  • השקיעי בעצמך – נכון שיש גברים עמוקים שמסתכלים גם בתוך הקנקן, אבל, מה לעשות, הדבר הראשון שהם רואים זה החיצוניות, והיא זו שתקבע אם הוא ייגש אלייך או לא. את לא חייבת להיראות כמו דוגמנית (הרי רוב הנשים אינן דוגמניות), אבל נסי למקסם את הפוטנציאל שלך על ידי השקעה בלבוש, באיפור ובשיער. כשאת אוהבת את איך שאת נראית את יפה כפליים כי הביטחון הזה מוקרן החוצה.
  • תיהני – כשאת יוצאת את הולכת לבלות, בלי קשר לשאלה אם תכירי מישהו או לא, אז תיהני! אל תיראי כאילו את רווקה מתוסכלת שמחפשת חתן – זה רק מרתיע גברים.
  • שדרי – העבירי לסביבה את המסר שאת מחפשת, כלומר אל תתביישי להגיד לחברים שאת רוצה שיכירו לך מישהו. היי פתוחה להזדמנויות חדשות.
  • חייכי – בחורה עם שמחת חיים זה הדבר הכי סקסי בעולם. לא משנה כמה טוב את נראית, אם תשבי בפנים זועפות, תמשכי אלייך רק גברים מאוד מיואשים.
  • הביני – קבלי בהבנה את זה שלפעמים גברים לא קולטים רמזים. אם את יושבת על הבר, משדרת המון עניין והוא עדיין לא ניגש זה לא אומר שהוא לא מעוניין, יכול להיות שהוא פשוט לא מבין. אז מה עושים? את יכולה לתפוס אומץ ולגשת אליו, או לפחות להשאיר לו את מספר הטלפון שלך על מפית.
  • היי חיובית – הקפידי להתרחק מנושאי שיחה שליליים. גם אם קל לשבור את הקרח סביב השירות הגרוע במסעדה והפקקים בדרך, בדיעבד זה יהפוך את חוויית הדייט לשלילית.
  • שברי את הכללים – לכי עם הלב ועם האינסטינקטים שלך כי את יודעת יותר מכל החוקים והכללים מה טוב בשבילך.

מתוך: מגזין COSMOPOLITAN