כבר לא ילדה, עוד לא אישה

ראיון אישי עם רוני סופרסטאר - המותק הלאומית של הפופ הישראלי

88 שיתופים | 132 צפיות

לירון דואני, רוני סופרסטאר בשבילכם, עוד לא בת 22, אבל כבר סלב ותיקה ומשופשפת היטב בשואוביז הישראלי. היא החלה את דרכה המקצועית בגיל צעיר כשנבחרה על ידי חברת "פופ ארט" לככב בפרויקט מיוחד שהפך אותה לכוכבת פופ. בשנת 2004 יצא לאור אלבומה הראשון, "עולם שלם בחוץ", והשיר "סופרסטאר" מתוכו הפך ללהיט.

כשנה אחר כך יצא לשוק אלבומה השני – "לא עוצרת", בשני חלקים. החומרים באלבום זה היו בעיקר זרים והביקורות הפעם היו הרבה פחות מפרגנות. בין לבין הספיקה רוני להתגייס ולהשתחרר, להשתתף בפסטיגל, לשחק את דורותי במחזמר הקוסם מארץ עוץ, להנחות תכניות בערוץ ניקלודיאון ולהיות פרזנטורית בקמפיינים של בננה (בגדי ים) ו-U-Girl (קוסמטיקה).

כיום רוני קצת פחות בכותרות, אבל לא בגלל שהיא הפסיקה לעבוד אלא בעקבות החלטה מודעת להנמיך פרופיל. השקט התעשייתי מאפשר לה להתרכז בדברים החשובים באמת: היא עובדת במרץ על האלבום השלישי, מתרגלת לסטטוס של סטודנטית ושל תפוסה-חזק בזוגיות, מתחזקת דירה במרכז תל אביב, ובאופן כללי מזכירה לכולם שהיא כבר ממש לא המותק בת ה-17 שהכרנו.

לראיה, בקליפ האחרון שלה צפוף, הדהימה רוני את מעריציה כשהשילה מעליה את תדמית הבייב לטובת אישה סקסית ונועזת – במאית וצלמת שלוקחת פיקוד ומעמידה את הגברים שלה בפוזות. גם הטקסטים התמימים נעלמו ואת מקומם תפסו מילים שלא הותירו הרבה מקום לדמיון, דוגמת "מרגישה את הבס, זה הולך להיות קצת גס".

הלבוש הסקסי והמינימלי (חזייה מוזהבת, מכנסונים לוהטים ופונינט) והכוריאוגרפיה מתכתבים באופן בלתי אמצעי עם בריטני ספירס, וההשוואה, לפחות בתחום הזה, היא בלתי נמנעת. רוני לא מכחישה: "גדלתי על בריטני כמו שגדלתי על כריסטינה והבק סטריט בויז. לפני שניגשנו לצילומים ראיתי את הקליפים של בריטני המון פעמים ועברתי על חומרים שהקלטתי מאם.טי.וי., אבל אני לא חושבת שהשיר שלי הוא רק בריטני, יש בו גם אמירה אישית".



" מי שמכיר את ההורים שלי מבין מאיפה בא הצורך לשמור על השפיות". רוני סופרסטאר בלוק החדש

במה האמירה האישית שלך באה לידי ביטוי?
"בהכל. לכל זמר יש את מושא החיקוי שמשפיע עליו, זה דבר שאי אפשר להתחמק ממנו. אף אחד לא המציא את הגלגל, ולראיה הסימפולים (דגימות שירים) שעושים היום למוסיקה ישנה. בלימודי התקשורת למדתי שלכל ז'אנר יש חוקים ברורים, וכך גם לפופ. פופ תמיד יישמע כמו בריטני וכמו מדונה, אבל עצם העובדה שאני עומדת באולפן ומשתמשת בעולם הדימויים שלי מביא לשירים את האמירה ואת האופי שלי".

את לא רוצה לפתח סגנון משלך?
"'צפוף' הוא לגמרי אני. זו הפעם הראשונה שאני ממש בתוך התהליך והאלבום הזה מאוד מייצג אותי, בניגוד לאלבומים הקודמים. אני מעורבת בבחירת הכותבים והטקסטים וגם בעיצוב הכללי, ומשתדלת להישאר הכי נאמנה שאפשר לאמת שלי".

לאיזה קהל את מכוונת כיום?
"קודם כל לקהל שהולך איתי מתחילת הדרך. תמיד הייתה בינינו תקשורת בגובה העיניים, וחשוב לזכור שכמו שאני גדלתי גם הוא גדל, ובנות שהיו בנות 15 כש'סופרסטאר' יצא הן כיום בנות 19, ואני לא יכולה לבגוד בהן. חוץ מזה הטקסטים שלי אומרים דברים שונים לאנשים בגילאים מגוונים, וכשמבוגרים שומעים את 'אדוני' הם מוצאים בו דברים שאני אפילו לא התכוונתי אליהם. זה מה שכיף בפופ – שהוא פונה לכולם בלי קשר לגיל".

אז מה את רוצה להיות? ברבי מתוקה או ילדה רעה ופרובוקטיבית?
"אני לא פריס הילטון שחושפת את החזה שלה על החוף, אבל כן, לפעמים גם אני אוהבת לעשות דברים שונים. אנשים עדיין חושבים שאני בת 17 וכשאני עושה משהו חדש ומפתיע מגיע ה'וואו'. אבל זה לא כזה ביג דיל. מה כבר עשיתי? אני כמעט בת 22 וכבר במקום אחר, ובאלבום השלישי זה עוד יותר יבלוט. באלבום הראשון הצבע הבולט היה ורוד. באלבום השני הוורוד כמעט נעלם, ובאלבום השלישי התדמית תהיה שונה לגמרי. התבגרתי. זה תהליך שאי אפשר לעצור אותו".

את נפגעת מביקורות?
"לא, כי אני יודעת שאני נאמנה לאמת שלי ושלמה עם כל מה שאני עושה. תמיד יהיה לאנשים מה להגיד, לטוב ולרע. יש דעות שאני לוקחת יותר לתשומת הלב ויש כאלו שפחות. אם למשל מבקר מוסיקה ייתן לי ביקורת בונה על האלבום שלי – זה משהו שאני יכולה ללמוד ממנו, אבל אם יתייחסו רק ללוק שלי בקליפ זה לא באמת משהו שיש לו משמעות מבחינתי. אני מסננת את הדברים הלא חשובים ומתרכזת בלהישאר כמה שיותר שפויה".

האלבום החדש הוא חלק מתהליך ההתבגרות של רוני, שלצבא יש חלק גדול בו. בניגוד לרבים וטובים היא החליטה דווקא כן להתגייס, עובדה שמשכה אליה תקשורת אוהדת שסיקרה בהתפעמות את תהליכי הגיוס, השחרור וכל מה שבאמצע.

במה תרם לך הצבא?
"בצבא שירתי כמש"קית הסברה בחיל חימוש, ומהתפקיד הזה הבנתי שאני רוצה להמשיך ללימודים אקדמאיים בתחום התקשורת. לא חיפשתי את ההקלות בצבא, ונכון שלא התקלחתי עם כולן כי אין מה לעשות, בעידן הסלולאריים עם המצלמות אי אפשר להיות בטוחים וגם הצבא לא רצה לקחת את הסיכון, אבל בכל השאר הייתי חיילת רגילה לכל דבר".

לא חשבת להשתחרר כמו הרבה אמנים אחרים?
"לא חשבתי על זה בכלל. חוץ מזה היה לי כיף בצבא. בצה"ל גם הלכו לקראתי ואפשרו לי להשתתף בפרויקטים כמו הקוסם מארץ עוץ או הפסטיגל".

בתחילת שנת הלימודים הנוכחית לבשה רוני את בגדי הסטודנטית והחלה את הלימודים לתואר ראשון בתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה.

איך את משלבת בין לימודים לקריירה?
"בשבועות הראשונים הייתי בלחץ מטורף, אבל לאט לאט הבנתי שזה לא תיכון ושלא יקרה כלום אם הציונים לא יהיו רק 90 כל הזמן. אני לא מפסיקה לעבוד ולא מאטה את הקצב. פעמיים בשבוע אני באולפן ויש לי כל הזמן פגישות שקשורות בעבודה. המטרה שלי היא להשיג את היעדים שהצבתי לעצמי בקריירה, אבל גם להמשיך לנהל חיים רגילים במסלול הסטנדרטי".

עושים לך הנחות בלימודים בגלל שאת כוכבת?
"לא. מראש באתי בגישה שאני סטודנטית רגילה. לא חיפשתי הקלות או הנחות ולא רציתי להתבלט או להתחבא".

מאוד חשוב לך להישאר רגילה ולהיות "כמו כולם".
"נכון. זה משהו שנראה לי שקיבלתי מההורים. מי שמכיר את ההורים שלי מבין מאיפה בא הצורך לשמור על השפיות. גם כשאחותי התחילה לפתח את הקריירה שלה שום דבר לא השתנה בבית. היא הופיעה בטלנובלה ובמחזמר 'הלהקה', אחר כך היא למדה ועכשיו היא דיאטנית. אני זוכרת שגם בתקופת הבגרויות שלה היא עבדה והיא הרול מודל שלי בעניין הזה. גם כשפופ ארט פנו להורים שלי הם הסכימו שאני אגשים את החלום שלי בתנאי שאמשיך ללמוד ולא אעזוב את הבית".



"אני אוהבת להתלבש פשוט, עם הג'ינס שהכי מחמיא לי, גופייה לבנה ומעליה עוד איזה חולצה או סוודר". רוני דואני בשבחי הפשטות

בשנה האחרונה רוני מתחזקת זוגיות רומנטית להפליא עם חן מונצ'ז, 25, סטודנט לראיית חשבון. הם הכירו דרך קרובת משפחה, נפגשו כמה פעמים, והקליק התרחש במסיבת סילבסטר בשנה שעברה. לאחרונה החליט הזוג הנוצץ לעלות מדרגה וכיום הם גרים יחד בדירת סטודנטים טיפוסית במרכז תל אביב.

מי מנקה את הדירה ועושה קניות?
"תלוי. כשהוא היה שבוע בחו"ל אני ניקיתי כי רציתי שהוא יחזור לבית נקי, והשבוע ניקינו ביחד. גם קניות אנחנו עושים ביחד. בבישולים אנחנו מתחלקים, למרות שלרוב הוא מבשל ואני רק עושה ניסיונות. אתמול הורדתי מתכון מהאינטרנט והכנתי מרק ברוקולי".

איך הוא מתייחס לעובדה שאת מפורסמת?
"הוא התרגל. אני לא אשכח את המשפט שהוא אמר לי אחרי חצי שנה שהיינו ביחד: 'כשהתחלתי איתך ידעתי שאני מתחיל גם עם הצלמים והעיתונים ואני לוקח את זה בחשבון'. היום לא ממש מחכה לי גדוד צלמים מתחת לבית, וגם אם כן – אני לא מתרגשת".

מה את הכי אוהבת אצלו?
"קודם כל את הגוף שלו. אני חייבת לציין שהוא אחד החברים היותר חתיכים שהיו לי. שנינו חולי ספורט ומדרבנים זה את זו. הוא מפרגן לי בדברים הכי קטנים, למשל אחרי שהשתחררתי נסעתי לניו יורק לשבוע וחצי לגמרי לבד, בפעם הראשונה בחיי, ומאוד פחדתי. לפני שנפרדנו חן אמר שהוא נורא גאה בי שאני נוסעת ומתמודדת לבד וזה עשה לי את כל הנסיעה. הוא מעודד אותי גם בלימודים ובכל מה שקשור לאלבום".

5 דברים שלא ידעתם על רוני

  1. השופינג הכי מוצלח לדעתה הוא של פיג'מות (כן, כן, הסטארית לובשת פיג'מה בלילה), תחתונים וגרביים.
  2. היא מתנדבת כבר שנתיים ב"עזר מציון", עמותה שמסייעת לאנשים חולים ומוגבלים. היא מבקרת ילדים בבית החולים "שניידר", משתתפת בימי ההולדת שלהם ומשתדלת לשמח אותם עד כמה שאפשר.
  3. היא הייתה רוצה לשיר דואט עם גידי גוב כי הוא שר את השיר רוני וגם כי היא אוהבת את הדואטים שהוא היה שר עם זמרים שונים בסוף התכנית שלו "לילה גוב".
  4. יש לה פורום בתפוז וגם snooz, שמאפשר לה לשלוח למעריצים עדכונים קצרים מהסלולרי בזמן אמת, כמו "אני מכינה מרק ברוקולי" (20:41) ו"מרק הברוקולי יצא מוצלח" (22:50).
  5. חן והיא קוראים אחד לשני כָּפּוּצי, שזה "כמו פוצי, דביק כזה", וכשהכפוצי ארוך מדי הם מקצרים אותו לכפוץ.

את מתייעצת איתו גם בתחום המקצועי?
"כן. אני מביאה חומרים הביתה ומשמיעה לו. יש לו ראש פתוח למוסיקה והיגיון בריא אבל הוא לא מתערב יותר מדי. מצד שני, הוא מחזק ומעודד. למשל פעם נבהלתי מזה שבעצם לקחתי את כל העבודה על האלבום לידיי וקצת נכנסתי לפאניקה מזה. חן אמר לי שזה קטן עליי ושאני יודעת בדיוק מה אני רוצה, וזה מאוד הרגיע אותי, כי זה כל כך נכון".

הקליפ של צפוף, עם האאוטפיט החושפני, מצלמת הווידיאו הכבדה והראפ האנרגטי, מבליט גם את האופי הספורטיבי של רוני. מסתבר שהבחורה מכורה לספורט, מתאמנת עם מאמן אישי באופן קבוע ובשנה האחרונה פיתחה תחביב חדש – יוגה. "אני עושה ביקראם יוגה, שזו יוגה שעושים בסטודיו מחומם ל-40 מעלות", היא מספרת. "זו יוגה מאוד פיזית, כלומר חוץ מזה שהיא מחברת אותי למיינד אני צריכה לשמור בה על שיווי משקל. היא משפרת מאוד את סיבולת הלב-ריאה ומציבה אתגר מבחינת ההתמודדות עם החום והעלאת הדופק. אני הולכת פעמיים בשבוע להתפנן בחום וזה פשוט דבר ממכר".

ואיך את שומרת על הגזרה?
"אני לא מתפרעת עם אוכל ומקפידה מאוד לאכול מסודר. כשאני יודעת שאני לא בבית כל היום אני לוקחת בתיק תפוח או כריך. כשעברתי לתל אביב התחברתי מהר מאוד לטייק אוויי אבל באיזשהו שלב הפסקתי, כי כשמתחילים לאכול בחוץ אי אפשר לדעת מה שמים לך באוכל".

מגמת הפשטות נמשכת גם כשמגיעים לנושא הלבוש. "אני אוהבת להתלבש פשוט, עם הג'ינס שהכי מחמיא לי, גופייה לבנה ומעליה עוד איזה חולצה או סוודר", היא מספרת. "בחורף אני לא אוהבת לחשוף את הצוואר לקור ולכן אני לובשת הרבה צעיפים, שהשנה הם גם מאוד אופנתיים. בקיץ אני כמו כולן, מתלבשת יותר קצר וקל. אני לא הולכת ממש חשוף, אלא אם כן זה לאירועים מיוחדים".

את נעזרת בסטייליסט?
"רק כשיש צילומים או אירועים מיוחדים שצריך לדפוק בהם הופעה. ביומיום אני מסתדרת לבד".

איפה את קונה בגדים?
"אני אוהבת את החנות של ענת מיקולינסקי ברמת אביב ויש גם כמה חנויות נחמדות בשינקין. חוץ מזה אני קונה גם בזארה ובמנגו, אבל עכשיו כבר אין לי כל כך זמן ללכת לקנות בגדים חדשים אז אני ממחזרת את מה שיש בארון".

איפה תהיי בעוד 10 שנים?
"אני מקווה להמשיך לעשות כמה דברים במקביל, וכמובן להמשיך עם המוסיקה שלי. חוץ מזה בגיל 32 כבר צריך שיהיה ילד ראשון, לא? כנראה שאמשיך להציב לעצמי מטרות ולהשיג אותן אחת אחרי השנייה, פשוט כי ככה אני רגילה בכל תחום בחיי".

 

סגנון: אייל אזרזר, איפור: נאור אפל, שיער: שגיא דהרי, ע. סגנון: איילת משיח, ז'קט: מיס סיקסטי,חולצה: סבוטאז' ארט, צילום מתוך הקליפ צפוף: יח"צ, פופארט

 

מתוך: מגזין COSMOPOLITAN

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה